Gå til innhold

Oppsigelse av Xbox Live Gull

thklinge

Anbefalte innlegg

Det har vært endel klaging her på forumet om at Xbox Live Gold er vanskelig å si opp så jeg gjorde et forsøk selv idag. Ringte 800 14 174 og måtte som overalt ellers trykke igjennom en rekke spørsmål, tast "1" for.. osv. Fikk snakke med en hyggelig dame uten noen videre ventetid, utenom menyen, som spurte hva hun kunne hjelpe meg med. Sa jeg ønsket å si opp XBL Gold og hun spurte noen spørsmål for å bekrefte at jeg er den jeg sier jeg er. Jeg måtte oppgi epostaddresse, navn, telefonnummer og de fire siste sifrene i VISA-kortet jeg brukte for å betale for abbonementet. Etterpå spurte hun hvorfor jeg ønsket å si opp kontoen og takket for at jeg ringte. Totalt tok hele seansen ca 4 minutter inkludert tiden jeg brukte på finne fram kortet mitt.

Jeg er helt enig i at det burde vært så enkelt som å trykke på en knapp eller tre på Xboxen eller på xbox.no men likevel, å si opp via tlf var så enkelt som det kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yup, meget enkelt. Gjort dette 2 ganger nå, like smertefritt hver gang :) Hadde bare vært kjekt å kunne gjør dette selv, men regner med har noe med at folk ikke skal starte og avslutte et abbonent i hytt og gevær. Selv om bare er å ta en kjapp tlf :)

Endret av Jeracan
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å forandre betalingsmåte. Hvis det står oppført et kontonummer/kortnummer som trekkes for 59 NOK hver måned, hva skjer med dette hvis jeg kjøper et forhåndsbetalt kort i butikken og 'redeems code'? Vil kontoopplysningene forsvinne, eller stå som backup til å ta over når kortet fra butikken går ut? Det blir vel ikke dobbel betaling.. ?

:)

Lenke til kommentar
Og det er ingen problem å reaktivere Gold igjen?

Hvis Gold fortsatt er aktivert så er det to måter å forlenge disse på:

1) Bruke kredittkort med enten 1 mnds trekk (59,-) eller 12 mnd trekk (499,-)

2) Kjøpe prepaid kort i butikken enten 3 eller 12 mnd or skrive inn koden via redeem code.

Samme kan gjøres ved kjøpt av MS points.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
For å klarifisere litt:

Grunnen til att man skal ringe inn for å avslutte abonnemang er av sikkerhets grunner.

Vi må verifisere at kontoholder er den som ringer inn.

Det som skjer:

Om abonnemanged avsluttes, går det over til silver. Etter 6 måneder så kan det bli problemer med å aktivere den igjen, men ikke ofte det skjer.

Om du legger til et prepaid kort, så forlenges perioden og du vil ikke bli trekt mer på kortet (du avslutter abonnemanged på kortet).

Du kan legge til opptil 3 år (kanskje 2, ikke helt hundre på den) sammenlagt på kontoen.

Om du har prepaid og legger til et kort, så vil du fortsatt ha tiden som var resterende på kontoen + hva du legger til.

Takk for et klarerende svar:)!

Lenke til kommentar

Ringte inn på Mandag, for å kansellere mitt Xbox Live Gold Membership. (Kjøper det heller et annet sted, til en mye lavere pris).

Etter litt knoting i menyen, kom jeg direkte til en norsk kundekonsulent, uten noe ventetid.

Måtte oppgi Gamertag, e-mail adresse, bostedsadressen da gamertaget ble opprettet, telefon nummer samt de 4 siste numrene i kredittkortet som var registert, eller det "hemmelige" løsningsordet på tilleggspørsmålet for opprettelsen av kontoen.

Det hele gikk utrolig kjapt og smertefritt. Hadde i utgangspunktet et månedtlig trekk på kontoen, men siden jeg hadde sendt Xboxen inn på Service, og da benyttet meg av den "gratis" måneden en får med, når Xboxen retunerer, så sa han medlemskapet automatisk gikk over til sølv, etter "pre-paid kortet" var går ut... Dette ba jeg han dobbelt sjekke, slik at jeg ikke stod i fare for at kontoen ble sperret, noe han gjorde. Etter ca. 1 minutts ventetid, mens han "dobbelt" sjekket, var det avklart og samtalen over.

Var meget fornøyd med både servicen og tiden det tok.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
du ba han fjerne kredittkort, ikke kansellere "xbox live gold". litt forskjell på det.

Synd at microsoft Norge skal være så grådige på medlemskap. Men det erjo typisk norsk spør du meg.

Les hva jeg skrev... Jeg ba han om å kansellere Xbox Live Gold, noe han gjorde.. Ikke fjerne Kredittkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...