Gå til innhold

Test: MSI Geforce 9500 GT

Anbefalte innlegg

Haha for en latterlig test. Det er jo et kort for en HTPC noe dere selv skriver i tittelen og så åpner man med å overklokke kortet og teste siste nye spill for den!?!?!?

Hva med å teste typiske HTPC ting, og deriblant hvor varmt kortet blir ved vanlig Media Center kjøring i et passivt kjølet kabinett.

Og når dere først skal teste noen spill med denne så velg noen 4-5 år gamle titler, noe som er mer realistisk å kjøre på en passivt kjølet HTPC i stua. Eller hva med World of Warcraft, som sikkert også er en god kandidat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fullt klar over at tittelen og muligens konklusjonen var mildt sagt dårlig og upassende.

Kortet er testet som, og var opprinnelig ment som et spillkort, men ettersom det viste seg at det ikke egnet seg så mye til dette, så ble konklusjonen at det heller måtte passe bedre til de som ikke hadde så store krav til skjermkort, og som gjerne kunne legge noen kroner ekstra i kjøling og stillegående drift .

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg synes også testen var meningsløs, men ikke bare fordi den ikke tester noe som er relevant for HTPC.

Hvis noen snuser på dette kortet, og vil lese en test, så er det vel mest sannsynlig at det er for å se hvordan det yter i forhold til *sammenlignbare* skjermkort. Hvordan den yter mot "top of the line" er vel egentlig heller uinteressant? Hvordan det yter i spill som er beregnet på skjermkort til 2000+ er vel også ganske uinteressant spør du meg. Ta gjerne med et spill som dette skjermkortet er for svakt til, og noen kort som er vesentlig bedre, men når det nesten utelukkende er testet mye dyrere kort og spill dette kortet overhodet ikke er ment å kjøre så blir testen helt meningsløs.

Lenke til kommentar
Finnes det noe grafikkort med passiv kjøler som faktisk gir brukbar ytelse i spill da?

4670 skal da finnes med passiv kjøling, det funker nok bra til spilling.

Har det kortet selv, men med vifte kjøler, og det syntes jeg drar spill bra nok det. Kjører både "Trackmania United Nations Forever" og "NFS: Pro Street" som jeg har testet med litt over medium på 1920x1080.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...