qazy Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Dette ser ut til å bli oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90165. 13457,- Noen siste innspill? Endret 31. desember 2008 av qazy Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 i7 vil nok dra noe i fra... samtidig som det er helt nytt som gjør at ddr3 ram mest sannsynlig vil kunne dras med til en mulig uppgrade av HK seinere da ddr4 ikke er forventa før 2012 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 jeg ville ha godt for det i7 oppsettet uten tvil, selv om det blir noe dyrere siden du må legge til operativsystem og dvd-brenner. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Okey, da har vi oppgradert litt her: HK: Asus Rampage II Extreme RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 Grafikk: Sapphire Radeon HD 4870 1GB Strøm: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, Kabinett: Antec Performance P182 Miditower, HD: Seagate Barracuda 7200.11 1TB CDrom: Samsung DVD-brenner SH-S223 Da er vi på rundt 16K Noen innspill til dette oppsettet? Og finnes det noen nettbutikker som er prisdyktige og kan sette sammen denne maskinen? Med full garanti og support på delene? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hvorfor går du for et rampage II kort? skal du klokke mye? Ut i fra det meste jeg har sett vil en P6T holde for de fleste + du sparer litt penger;) Holder selv på å ser på ny PC, fortsatt usikker på hvor mye bedre en i7 løsning enn en core duo E8500 løsning er. Noen som kan gi % forskjell på hvor mye bedre en sånn løsning her (til normale spill), la oss si: E8500 + 4 GB 1000 MHz ram mot I7 920 + 6 GB 1600 MHz ram. Ellers ser jo resten fint ut, men kan være en idee i vente litt til de nye skjermkortene i januar/februar kommer, men skjønner at det frister å kjøpe nå Og en personlig ting er at jeg ville heller gått for en OCZ løsning på ram, men dette kan umulig være store forskjellen, kun noe jeg foretrekker;) Og om nettbutikker så har jeg i det siste begynt å like netshop, kjøpte akkurat en PC til et firma derfra og er meget fornøyd;) Endret 29. desember 2008 av clue Lenke til kommentar
qazy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Hvorfor går du for et rampage II kort? skal du klokke mye? Ut i fra det meste jeg har sett vil en P6T holde for de fleste + du sparer litt penger;) Holder selv på å ser på ny PC, fortsatt usikker på hvor mye bedre en i7 løsning enn en core duo E8500 løsning er. Noen som kan gi % forskjell på hvor mye bedre en sånn løsning her (til normale spill), la oss si: E8500 + 4 GB 1000 MHz ram mot I7 920 + 6 GB 1600 MHz ram. Ellers ser jo resten fint ut, men kan være en idee i vente litt til de nye skjermkortene i januar/februar kommer, men skjønner at det frister å kjøpe nå Og en personlig ting er at jeg ville heller gått for en OCZ løsning på ram, men dette kan umulig være store forskjellen, kun noe jeg foretrekker;) Og om nettbutikker så har jeg i det siste begynt å like netshop, kjøpte akkurat en PC til et firma derfra og er meget fornøyd;) Når det gjelder valg av hovedkort var dette bundlet med minnet. Og det er slett ikke umulig at det vil bli noen overklokking. Når det gjelder valg av grafikkort, hva vil komme på nyåret? Det er ikke lenger den helt store prisforskjellen på i7 og E8500, og jeg er rimelig gira på den nye platformen. Spesielt med tanke på oppgraderingsmuligheter. Jeg er på jakt etter en nettbutikk som kan skru sammen maskinen og gi meg full garanti på at den virker til enhver tid. Finnes dette?? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 er vel bare komplett som tilbyr core i7 med deres "new generation" gamer som ferdigbygget Lenke til kommentar
qazy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 er vel bare komplett som tilbyr core i7 med deres "new generation" gamer som ferdigbygget Ja, men "newgen gamer" har begrensede konfigureringsmuligheter. Noen som har noen andre tips? Eller må jeg bygge denne selv! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg vett at noen nettbutikker er villige til å sette sammen de komponentene du ønsker for en viss pengesum, hvordan det er med garanti og slikt er vel og forskjellige fra butikk til butikk. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg vett at noen nettbutikker er villige til å sette sammen de komponentene du ønsker for en viss pengesum, hvordan det er med garanti og slikt er vel og forskjellige fra butikk til butikk. Hvilke nettbutikker er dette? Det er rett og slett garanti på at maskinen fungerer hver gang jeg skrur den på jeg er ute etter. Selve byggingen er egentlig ikke utfordringen. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjøp en Mist 1000W, overkill idag, men siden PSU (og kabinett) er de delene du beholder lengst er det lust mtp fremtidige oppgraderinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tviler på at noen nettbutikker vil gi deg den garantien så lenge du bygger selv og en slik garanti som du er ute etter finner du ikke hos de fleste nettbutikker etter å ha sjekket litt rundt. Nettbutikkene baserer seg ofte på garantiene som eg gitt av produsentene, og da går det på hver enkelt komponent, og ikke på at hele maskinen skal alltid funke alltid. Eneste løsningen jeg ser på dette er at du kjøper deg en maskin som er fra de store produsentene, HP, Acer, Dell osv. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Allright! Takker for svar. Da blir det selvbygd. Noen som har noe tips til bestillingsrutiner? Hva er mest økonomisk: Å bestille fra flere nettsider eller forholde seg til en? Tenker på porto. Kjøp en Mist 1000W, overkill idag, men siden PSU (og kabinett) er de delene du beholder lengst er det lust mtp fremtidige oppgraderinger. Tror nok 750W vil holde til en fremtidig oppgradering, men ser poenget ditt. Kom gjerne med flere innspill på oppsettet. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ofte lønner det seg å holde seg til 1 eller 2 nettsider, men her er det bare en runde med kalkulatoren som kan avgjøre sikkert. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 bare kabinett aleine koster over 110 kr i frakt og småting ellers opp mot 80... så å holde seg til 1-2 steder lønner seg... Lenke til kommentar
qazy Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Da sitter jeg igjen med dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90165. Noen som har tips til CPU kjøler? Gjerne som står litt i stil til HK. Eventuelle siste innspill? Lenke til kommentar
xero75 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) bruker selv i7 920 klokket den til 3,6 ghz med denne kjøleren http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376247 kan sterkt anbelales Endret 31. desember 2008 av xero75 Lenke til kommentar
qazy Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Ser at folk har hatt problemer med vingene på viften tar nedi kjøleribben og må til med egne modifikasjoner for å få den til å passe. Dette frister ikke særlig. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 er så få kjølere til core i7 enda et det nesten er skam Lenke til kommentar
xero75 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 jeg hadde masse plass til kjøleren jeg :-) de må ha montert den feil kjenner fler som har den samme og ingen av de har hatt det problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå