Gå til innhold

VGA til HDMI?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har analoge signaler i vga kabelen og digitale (o og 1) i hdmi kontakten, så det går ikke som kommentert tidligere i tråden.

Har du ikke så høy oppløsning på tv skjermen vil du nok ikke merke noen stor forskjell om du finstiller litt mellom vga og hdmi, men du kan såklart få problem om du skal kjøre hd signaler pga kopibeskyttelse og faenskap.

Har du ikke vga inngang på tv og kun vga ut på kilden din, så kan det hende du finner vga til component overgang og da får du en bra bildekilde hvor de analoge signalene ikke blir endret mye og du får et ganske bra bilde.

Et skjermkort til feks pc med hdmi utgang, koster ikke mer enn en 5-600 så er det en pc du har som signalkilde, kan det være letteste veien mot et bedre bilde.

Fordelen med digitalt hele veien er at signalet ikke må forandres noe sted og du taper ikke kvalitet på veien fra kilde til bilde :)

Lenke til kommentar

Ok

Har bestilt en Onkyo 606. og har en bærbar pc med VGA og S-video jeg får vel best kvalitet via VGA utgangen!?

Hvilken overføring anbefaler dere?

Dette blir bare en midlertidig løsning til jeg får en pc med hdmi. Men har brukt en del på reciver, høyttalere og projektor, så det får vente litt.

Lenke til kommentar
Etter som jeg har skjønt kan jeg bruke en VGA til Component kabel til bilde ...

Det finnes riktignok slike kabler, men de kan bare brukes til helt spesiellt utstyr. De fungerer ikke på en PC.

Ok. Så da er en VGA - HDMI converter den eneste muligheten til og koble Onkyo 606'en min sammen med en pc med vga!?

Lenke til kommentar
Etter som jeg har skjønt kan jeg bruke en VGA til Component kabel til bilde ...

Det finnes riktignok slike kabler, men de kan bare brukes til helt spesiellt utstyr. De fungerer ikke på en PC.

Ok. Så da er en VGA - HDMI converter den eneste muligheten til og koble Onkyo 606'en min sammen med en pc med vga!?

Du har vel s-video / kompositt (IKKE komponent) ut av laptopen? Se her for bilder.

Det er i hvertfall veldig vanlig.

606'en din har oppskalering til HDMI fra både komponent, kompositt og s-video. Du trenger dermed ikke noen converter, da reciveren har en innebygget converter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...