skeptisklol Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei jeg fikk mitt nye hovedkort idag satt det forsiktig inn i pcen min . og koblet til alle koblinger som trengtes . Jeg tar powersuplyen på On . Deretter trykker jeg på start knappen . etter 4 sekunder skrur pcen seg av . Noen som har hatt det samme probleme ? eller kan gi meg noen tips ? Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 jeg har det sånn på min at jeg skrur på pcen og da starter den opp og skrur seg av igjen og starter opp på normal måte. starter ikke din i det hele tatt? specs? Lenke til kommentar
skeptisklol Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 jeg har det sånn på min at jeg skrur på pcen og da starter den opp og skrur seg av igjen og starter opp på normal måte.starter ikke din i det hele tatt? specs? Nei min Starter og skrur seg av rett etter noen få sekunder har gått . Jeg tror det kan være noe med Strømtiltake får hovedkorte . Jeg bruker bare en vanlig Chieftec powersuply atm Men er litt Usikker enda . Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei jeg fikk mitt nye hovedkort idag satt det forsiktig inn i pcen min . og koblet til alle koblinger som trengtes . Jeg tar powersuplyen på On . Deretter trykker jeg på start knappen . etter 4 sekunder skrur pcen seg av . Noen som har hatt det samme probleme ? eller kan gi meg noen tips ? Sjekk om RAM kortene sitter som de skal og er kompatible.. Jeg hadde at slik problem en gang, da var RAM minnet problemt. Lenke til kommentar
skeptisklol Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Sjekk om RAM kortene sitter som de skal og er kompatible.. Jeg hadde at slik problem en gang, da var RAM minnet problemt. hoved korte er DDR2 det er også ram brikkene . Minnet liger på 1Gb Jeg tok dem ut og satte dem fast på ny og kjekket att dem sto godt fast . enda gjør pcen en kort prosses og starter fint men skrur seg deretter av etter 4-5 sekunder. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 hoved korte er DDR2 det er også ram brikkene . Minnet liger på 1Gb Jeg tok dem ut og satte dem fast på ny og kjekket att dem sto godt fast . enda gjør pcen en kort prosses og starter fint men skrur seg deretter av etter 4-5 sekunder. Har du en annen RAM brikke liggende du kan pröve? I tilfelle den du bruker er ödelagt. Isâfall test det. Ellers vet ikke jeg hva det kan väre, ledningproblemer eller power supply problem kan jo väre en ârsak. Lenke til kommentar
skeptisklol Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Har du en annen RAM brikke liggende du kan pröve? I tilfelle den du bruker er ödelagt. Isâfall test det. Ellers vet ikke jeg hva det kan väre, ledningproblemer eller power supply problem kan jo väre en ârsak. Nei det har jeg desverre ikke :S Men disse brikken her har alltid virket... Så jeg lurer på om det er supplyen for og være helt ærlig at hovedkortet ikke får in nokk strøm mengde eller noe . Så han gir advaresel på og skru seg av. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Du er sikker på at både 24-pins strømmen og P4 strømmen er koblet skikkelig i hovedkortet? Og har du en ram brikke eller flere i hovedkortet? Hvis du har flere, er de identiske av merke og modell? Også de kablene som går fra kabinettet til hovedkortet, sikker på at de er festet riktig? Jeg stresser alltid med å få koblet de kablene riktig til hovedkortet. Endret 22. desember 2008 av siindre Lenke til kommentar
dankel11 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du er sikker på at både 24-pins strømmen og P4 strømmen er koblet skikkelig i hovedkortet? Og har du en ram brikke eller flere i hovedkortet? Hvis du har flere, er de identiske av merke og modell? Også de kablene som går fra kabinettet til hovedkortet, sikker på at de er festet riktig? Jeg stresser alltid med å få koblet de kablene riktig til hovedkortet. Har samme problem jeg, pcen min starter i ca. 10 sekunder og så slår den seg av :S Akuratt som om den ikke får nok strøm, har noen et tips ? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Har samme problem jeg, pcen min starter i ca. 10 sekunder og så slår den seg av :SAkuratt som om den ikke får nok strøm, har noen et tips ? Specs og PSU? Og som man alltid spør, bombesikker på at alle kabler er koblet riktig? Spesielt 24pin og P4 til HK'et. Og ikke minst til HDD og evt skjermkort om det trenger ekstra strøm. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Sjekk _alltid_ ALLE kabler fire-fem ganger før du starter opp ei nymontert maskin. Det kan evt. være ei lita vifte på f.eks skjermkortet ditt som ikke fungerer eller eller at skjermkortet ikke får nok strøm. Om den i det hele tatt starter er det garantert en av komponentene som ikke får nok strøm, eller ikke har vifta tilkoblet. Uten videre spesifikasjoner kan vi ikke hjelpe deg. -x- Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 festet du CPUen? hadde en venn som ikke åpnet cpu socketn bare satt den oppå. hadde dette problemet. Ble løst ved å feste CPUen Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Får da inderlig håpe at trådstarter har festet CPU. Hvis du har prøvd alt vi har sagt og sjekket alt opp og i mente men det fortsatt ikke funker kan det tenkes at noe er defekt. Evt kan du prøve å resette CMOS først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå