Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

IV ser du ikke, du må gå i kamp mot en kamerat slik at de oppskaleres til lv100 og så bruke en IV kalkulator på nett for å regne dem ut

 

Jeg sykler bare opp og ned goldenrod. Har en Magmar med flame body som halverer hvor mye som trengs for at de skal klekkes

Lenke til kommentar

Driver og vurderer og få tak i en DS og Pokemon HG eller SS, men usikker på hvilket spill jeg skal velge : p Tenkte på og kjøpe DS på Gamestop, siden de har billige brukte. Noen mening om hvilke spill jeg skal velge? Eller er Platinum og det andre like bra ?

Lenke til kommentar

Magmar kan jeg få i Burnt Tower ser det ut som, Magcargo må jeg komme lengre inn i Kanto for å få, virker det som. Men takk for tipset. Går vel ann å bruke IV kalkulatorene selv om du ikke er lvl 100? Dog blir sikkert ikke helt nøyaktig, har ingen å ta en kamp med for øyeblikket, så sant ingen her er villig til å dele friend kode?

 

Togepi spratt nettopp ut av egget med modest nature, første pokemonen jeg har parret frem ever tror jeg, hehe.

 

Edit: Og en annen ting, ability, noen pokemon har to forskjellige, er det random hvilken man får? Og er det mulig å forandre den?

 

Edit2: Ja ble veldig unøyaktig gitt :p Så og si alle statsene hadde en mulighet for å være mellom 0-31, hehe.

 

Edit3: @Ulleboy, hvilket spillet er vel så og si ett fett, dog HG/SS er jo de to nyeste, selv om de er en remake av gold/silver. Jeg ville valgt enten HG/SS spillene er større, samt at du har muligheten til å få tak i flesteparten av de første pokemonene. Mellom HG/SS, tja er ikke store forskjellen, er vel en 10-15 pokemon som er eksklusive på hvert spill, samt at i HG kan du få Ho-Oh tidligere i spillet og i SS får du Lugia tidligere, men begge kan skaffes i begge spillene.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

@Nitrus; Du kan sjekke IV-ene i hvilket som helst level, men som du ser blir det unøyaktig jo lavere du er. Level 5 pleier å fungere med mindre du breeder etter helt perfekte IV-er, men husk at du ikke kan ha noen EV-er på pokémonen.

 

Hvilken ability er random ja, du kan ikke forandre den. Derimot er det noen pokémoner som forandrer ability når de utvikler seg, f.eks Dratini.

 

@Ulleboy; Velg HG/SS over Platinum :thumbup:Her kan du se forskjellen på de to spillene.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir SS på meg da : )

 

Jeg har aldri spilt pokemon før, men tenkte å kjøpe Platinum for å se hva det egentlig dreide seg om. I stedet ventet jeg noen uker og kjøpte HG i stedet, og har ikke angret et sekund. Det er langt fra det beste jeg har spilt, men det er underholdende og vanedannende nok til å vare ganske lenge. :)

Lenke til kommentar

@Nitrus; Du kan sjekke IV-ene i hvilket som helst level, men som du ser blir det unøyaktig jo lavere du er. Level 5 pleier å fungere med mindre du breeder etter helt perfekte IV-er, men husk at du ikke kan ha noen EV-er på pokémonen.

 

Ja, er vel det som er problemet, de som klekkes fra egg er level 1, virker det som, og å få de til 5 uten å få EV's på de er vel ikke så lett, rare candys kan kanskje funke? Men har jo ikke akkurat uendelig av de. Hva om jeg lar den bli igjen hos daycare folka og level, de får vel ikke noen EV's da? Skulles nesten hatt to DS'er, så jeg kunne tatt kamp mot meg selv og sjekket når det passer, hehe. Dog det beste hadde vært om utviklerne la til muligheten slik at vi kunne fått sett IV'ene uten å måtte finne på noe rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...