Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Når begynte dere å planlegge teamet litt ordentlig? Istedet for å bare ha det sånn hipp om happ? Nå har jeg starteren (fire, 28), Nidoqueen (poison/ground, 22), hoothoot (nor/flying, 15), spinarak (bug/poison, 16) Geodude (rock/ground, 19), togepi (10)..har massevis liggende i box på pc'n såklart. Dette er bare de jeg begynte å levele med så de har blitt stuck.

 

har som du ser ikke orket å levele alle, da jeg sikkert finner noen større uansett. Bruker stort sett bare startern/nido/geo i alle fights så langt og har klart meg kjempefint. Har 3 badges. Men jeg ser jo at å levele 3 stk ikke holder i det lange løpet.

 

Som sagt, jeg spiller aldri med andre mennesker, så det optimale iv/ev team greiene er ikke så interessant. Unngår å bruke starteren min så ofte fordi han stort sett bare one-shotter alt. Er i National Park på vei til Eucreteek.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får fly, så blir ting litt enklere, siden du kan fly rundt til alle plassene du har vært. Så det kan være en punkt hvor du kan starte å tenke/fange pokemon du vil ha. Ellers jeg har ikke tenkt stort over teamet mitt, men har tenkt til å starte nå, ettersom hele Johto er nå åpent for meg siden jeg nettopp er ferdig med ligaen, og Kanto har nettopp åpnet. Ellers så skader det ikke bare å fange Pokemon du kommer over i ny og ned. Opp til nå, så er det vel bare 2 pokemon jeg brukte tid på å få, og det var riktig nature dratini og ho-oh, dog ho-oh fordi han er legendary og er rett og slett ganske så mye vanskeligere å fange en andre, har ikke tenkt til å bruke han stort, enda værtfall.

 

Ellers er det jo ikke før du har fått alle badgene i både Johto og Kanto og slått ligaen at hele verdene er åpen og det er jo da du har muligheten til å få enhver pokemon som er mulig.

 

Edit: En annen ting, teamet er vel ikke så fryktelig viktig om man ikke skal prøve å vinne kamper mot andre mennesker, så sånn ellers så funker det å bare bruke de pokemonene du vil/liker. Som sagt jeg har greid meg fint til nå med Feraligator, Togetic, Machoke og Ampharos. Togetic (Togepi) fikk man jo i egg, Machoke (Machop) var en eller annen NPC trade, Ampharos fanget jeg (Mareep), Feraligator er starter (Totodile). Ellers har jeg fanget en del andre pokemon som ligger i PC boksen, men er vel ingen derifra som kommer til å bli brukt, bortsett fra Dratini'en og kanskje Red Gyaradosen, har ikke helt bestemt meg for hvordan teamet mitt skal være enda, bortsett fra Dratini(Dragonite).

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ja, altså er det jeg syns er rart, at de ikke fortsatte å gjøre spillet "større". Hvorfor gikk de tilbake til 1 "kart"? Hvorfor ikke fortsette å bygge det ut? Jeg kunne værtfall tenkt meg et spill med alle byene/regionene. Er vel Johto, Kanto, Hoenn og Sinnoh, som har vært å finne i Pokemon spilla til nå? Et spill med alle 4 hadde jo vært konge egentlig.

Lenke til kommentar

Var det veldig teit av meg å lære TM Dig (70 pwr) til en bug-pkm jeg har tenkt å lvl litt? Han har ingen andre moves som gir noe skade. Men så så jeg at det er et Ground-move..får jeg tak i andre som kan Dig uten TM? Hvor må man ha Dig for å komme videre? Eller er det bare en pointless tm-skill utenom combat? Samme med Rock Smash, er det en HM også? Jeg fikk bare TM som forsvant når jeg lærte den til geoduden min. Så hvis jeg vil bytte han ut forsvinner rock smash muligheten.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dig er bare for combat så vidt jeg vet. Om du får tak i flere av den vet jeg ikke, men tror diglet/digtrio eller hva de heter, lærer angrepene ved å level opp værtfall.

EV trening kan ta lang tid, men så lenge du bruker de riktig itemsa, og om du er heldig og har pokerus på pokemonen du trener, så kan det gå rimelig fort.

 

Edit: Rock Smash derimot er en HM, så den kan du trene til så mange pokemon du bare vil, den blir ikke brukt opp.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Var det veldig teit av meg å lære TM Dig (70 pwr) til en bug-pkm jeg har tenkt å lvl litt? Han har ingen andre moves som gir noe skade. Men så så jeg at det er et Ground-move..får jeg tak i andre som kan Dig uten TM? Hvor må man ha Dig for å komme videre? Eller er det bare en pointless tm-skill utenom combat? Samme med Rock Smash, er det en HM også? Jeg fikk bare TM som forsvant når jeg lærte den til geoduden min. Så hvis jeg vil bytte han ut forsvinner rock smash muligheten.

 

hvis du er flink til å ha med deg escape ropes så er den egentlig ganske ubrukelig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Enda mindre med power items og drugs. Driver å klekker min andre som skal få maks EV i dag, den første var en Defensive Sweeper Empoleon.

Lenke til kommentar

Runda ligaen og har tatt alle 16 badgene for lenge siden :new_woot:

Driver og utforsker og samler inn legendariske og alle andre pokemon jeg liker. Skal lage et eevee-team litt seinere også :D

BTW: Tar ikke EV training fryktelig lang tid??

 

 

Om jeg ikke husker feil har jeg 6-7 Eevee + 3-4 Eevee egg på Pearl saven min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...