Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Men hva i svarte..grinda meg gjennom noen Speed-matcher til (det er de jeg vinner lettest), og fikk kjøpt moon stone. Ga den til Nidorina (21), levele henne til 22 og..ingenting skjedde. Er det fordi jeg "fanget" henne med pokewalkern og importerte fra PW'n? tro? Må jeg hente en helt ny en likevel? *sukk*

 

http://www.psypokes.com/dex/psydex/032/general

 

Denne og alle andre guides sier det samme. Bare gi den en moon stone så evolver den. Male eller female.

Skal ikke være noe forskjell på pokewalker-fanga dyr og wild pm'r heller..hm.

 

Jeg fikk henne når jeg brukte Watts på å fange en på toget. Har ikke levelet den noe inni selve walkeren, så jeg har ikke misset noe heller.

 

 

 

Hehehe, kan skjønne misforståelsen om du er ny med pokemon og ikke har spilt de første spillene. Du skal BRUKE steinen, ikke la henne holde den. Akkurat som du bruker potion, revive etc. Ingen level up nødvendig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hm, kan ikke bug/poison pokemons lære bug-type TM'r? Fikk en U-Turn (70 power) av Bugsy (gym leader i Azalea), men ingen kan lære den selv om jeg har en lvl 16 spinarak (bug/poison) med meg..?

 

 

Nei, det varier sterkt. U-turn er noe som først og fremst læres av raske pokemon. Det er fote slik at "skjulte" fysiske attributter bestemmer hva den kan lære. En pokemon uten hale kan ikke lære iron tail, Dordrio har ikke vinger og kan ikke lære Wing Attack. Dog er det ikke alltid like logisk, Dodrio kan lære Fly selv om den ikke kan fly... det så ekstremt festlig ut på Gamecube spillene med 3D pokemons ettersom den bare svevde i lufta uten videre

Lenke til kommentar

Ja, man kan jo spørre seg hvorfor en 32-åring plutselig bestemmer seg for å spille Pokemon-spill, nå jeg aldri har spilt de gamle. Men jeg ble fanget av hypen rundt Platinum, og hadde allerede kjøpt en DS Lite. Så sjekka jeg wikipedia og så at de forskjellige pokemon-spillene har solgt 186 millioner kopier over 10 år. Da tenkte jeg det MÅ være noe bra i disse spillene siden folk går så berserk hver gang et nytt kommer. Testa så Yellow på en GBA-emulator, men fikk lyst å spille det der det hører hjemme, nemlig på en Nintendo. Jeg har en slags filosofi om at vintage-spill hører hjemme på sine respektive konsoller, ikke på PC emulator. Samme tankegangen med synther, for så vidt. Jeg husker vagt lillebror samla på helsikes masse klistremerker av rare dyr med nummer på, som han klistra på soveromsdøra, men det er det eneste jeg har vært borti tidligere. Spillet prøvde jeg aldri på Gameboyen hans.

 

Og vips, så sitter jeg og levler små dyr på DS XL'n.

 

Men lurer litt på hvordan team jeg egentlig burde ha, nå er det litt sånn hipp om happ etter når jeg fanga pokemonene. Pluss at jeg har startern min 10 levels høyere enn de andre, som ligger mellom 10-20. Tar jo tid å grinde levels med 6 pokemons samtidig..også finner man at man trenger en helt anna type plutselig. Hittil virker det som fire-startern min banker alt uansett nesten, så jeg unngår å bruke han så de andre får noen levels også, selv om det blir kjedelig å springe frem og tilbake på en gressflekk.

 

Har ingen planer om å spille competitive online så alt styret med riktige EV'r bryr jeg meg ikke om nå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kjapt spørsmål: Hvordan får jeg koblet til pokewalkeren og overført en pokemon dit? Jeg finner den ikke noe sted?

 

Hovedmenyen, før du loader en save... er under "continue", "new game" etc

Lenke til kommentar

Starteren min pleier som regel å være i høyere level den også, men prøver ikke level han for høyt, har en liten regel om at når han er 5 level høyere enn resten av teamet så bytter jeg han ut en stund. Samt at jeg bruker exp.share i ny og ned.

 

Dog nå som jeg snart er ferdig pokemon ligaen, forhåpentligvis (har bare lance igjen), så blir det vel å prøve å sette sammen et litt mer ordentlig team enn hva jeg har nå.

Lenke til kommentar

Tror akkurat jeg fucka geoduden min, lot han glemme Rock Polish og lære Selfdestruct..så ser jeg en FAQ sier geodude er god fordi han har rock polish som veier opp mot lav speed :p sliter alltid med å finne hva jeg skal glemme når jeg lærer nye moves.

Er bare rundt 20-30 på mine enda, så det er vel ikke noe krise om jeg må traine en ny geodude, men. Lærte jo Rock smash TM til han, så da mister jeg jo muligheten til å knuse steiner hvis jeg fjerner han.. Vet enda ikke helt hvem jeg skal satse på å levele eller om jeg bare skal grinde noen timer ekstra for å få alle opp til samme level..ikke moro akkurat.

 

Hva bruker dere til å dumpe TM/HM'r man MÅ ha, som rock smash, cut, surf, flash? En lvl 1 som aldri brukes til noe annet og tar opp 1 plass? Siden TM/HM erstatter vanlige moves blir den jo ubrukelig til noe annet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva bruker dere til å dumpe TM/HM'r man MÅ ha, som rock smash, cut, surf, flash? En lvl 1 som aldri brukes til noe annet og tar opp 1 plass? Siden TM/HM erstatter vanlige moves blir den jo ubrukelig til noe annet.

 

Jeg bruker som regel HM-slaver: Pokémoner hvis eneste funksjon i teamet er å ha mange HMs. Prøvde å skrive ned mange gode for en stund siden, men ble aldri ferdig. Her er det jeg kom fram til;

 

8 HMs

Dragonite: Cut, Fly, Surf, Strength, Defog, Whirlpool, Rock Smash, Waterfall

Lugia: Fly, Surf, Strength, Defog, Whirlpool, Rock Smash, Waterfall, Flash

 

5 HMs

 

Krabby/Kingler: Cut, Surf, Strength, Whirlpool, Rock Smash

Skarmory: Cut, Fly, Defog, Rock Smash, Flash

Bibarel: Cut, Surf, Strength, Rocksmash, Rock Climb

 

4 HMs

Staryu: Surf, Whirlpool, Waterfall, Flash

 

3 HMs

Farfetch'd: Cut, Fly, Defog

Paras/Parasect: Cut, Rock Smash, Flash

 

Selv bruker jeg Krabby og Lugia.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Tror akkurat jeg fucka geoduden min, lot han glemme Rock Polish og lære Selfdestruct..så ser jeg en FAQ sier geodude er god fordi han har rock polish som veier opp mot lav speed :p sliter alltid med å finne hva jeg skal glemme når jeg lærer nye moves.

Er bare rundt 20-30 på mine enda, så det er vel ikke noe krise om jeg må traine en ny geodude, men. Lærte jo Rock smash TM til han, så da mister jeg jo muligheten til å knuse steiner hvis jeg fjerner han.. Vet enda ikke helt hvem jeg skal satse på å levele eller om jeg bare skal grinde noen timer ekstra for å få alle opp til samme level..ikke moro akkurat.

 

Hva bruker dere til å dumpe TM/HM'r man MÅ ha, som rock smash, cut, surf, flash? En lvl 1 som aldri brukes til noe annet og tar opp 1 plass? Siden TM/HM erstatter vanlige moves blir den jo ubrukelig til noe annet.

 

Det finnes en fyr i Blackthorn city, 8ende gym byen, som lar deg lære gamle moves om igjen, så du er ikke fortapt om du absolutt vil ha tilbake rock polish, eller evt. skulle gjøre det samme med en annen pokemon og har lyst til å få tilbake et eldre move. Dog tror det krever en Heart Scale, men dette finner du ved å bruke rock smash på steiner på div. plasser.

 

Edit: Husker jeg brukte Bibarel, men i HG/SS så kan du vel ikke fange en før du har fått national dex'en, noe du ikke får før du har slått ligaen. Til nå har jeg brukt Sandslash og goldeen, fly har jeg foreløpig på togetic.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...