Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har iallefall bestandig tolket Red som Ash. Spesielt med tanke på pokemonene han har. Charizard, Venusaur, Blastoise, Pikachu og Snorlax (og Espeon da)

 

Dette er jo tilnærmet likt det Ash i tegneserien kunne ha hatt, og 5 av 6 pokemon som jeg pleide å ha i Pokemon Yellow.

 

 

Dro fram en gameboyemulator i dag for å spille litt Silver. "Litt" endte opp med 7 badges :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har brukt kvelden på å farme dittoer og sjekke IV på dem. Double breeding funker fett for å kontrollere IV og Nature

 

EDIT: Lønner seg da... En starly med 30 i ATK EV, 31 i DEF EV og 28 i SPD EV :D Jolly nature. Det betyr at den ender på 325 i Speed og 338 i ATK, med Giga Impact og Brave Bird med STAB <3

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Double Breeding? Hva er det for noe? Og regner med at du bruker en av disse IV kalkulatorene rundt om kring på nettet for å finne ca. IVen på pokemonen din? Hvis det, hvilken?

 

Edit: Eller snakker du bare om å finne noen fine dittor for å så putte disse Power itemsene på mor og far for å sende to IV'er til egget?

Og du kan vel bare bestemme 2 IV's, resten er vel helt random egentlig? Med breeding og disse power itemene altså.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Double Breeding? Hva er det for noe? Og regner med at du bruker en av disse IV kalkulatorene rundt om kring på nettet for å finne ca. IVen på pokemonen din? Hvis det, hvilken?

 

Edit: Eller snakker du bare om å finne noen fine dittor for å så putte disse Power itemsene på mor og far for å sende to IV'er til egget?

 

Bruker Serebii sin. Går i lv 100 kamp mot en kamerat over wifi, da oppskaleres pokemonene til lv 100 slik at du finner IV med 100% sikkerhet. Fanget masse dittoer og testet de forskjellige til jeg satt med en haug dittoer med høy IV i forskjellige ting. Så der det å parre den dittoen med riktig IV med power item sammen med den pokemonen jeg vil ha for å få en baby med riktig IV. Så parrer jeg den ijgen med en ny ditto med everstone som har den Naturen jeg vil ha. To breeds, og jeg kan hente både Nature og IV fra et "bibliotek" med dittoer jeg har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

I teorien ja, men den dittoen jeg brukte item på hadde også høy def, noe alle avkommene dens arvet... mulig det var fluke. men er bare å klette en hel haug og sjekke hvem som har best random IV. POenget med double breeding slik er at du bruker to dittoer og dermed har en stall av IV givere på lager

Lenke til kommentar

Skjønner.

 

Lurer på en annen ting, angående online mulighetene til heartgold. Er bare mulig å sloss mot andre folk vis man trader friend code sant? Er ikke noe mulighet for å søke etter kamper? Og GTS bygget i Goldenrod City, skjønt at man har muligheter til å trade pokemon med hvem som helst der, dog det jeg ikke skjønner helt er disse andre maskinene, Box Data, Dress-Up Data, Battle Video/Ranking og Trainer Rankings. Battle Videos er vel forsåvidt grei, har skjønt det slik at man kan se andres kamper, men er dette fra NPCer eller folk rundt om i verden? Til slutt, Battle Tower/Frontier dette har ikke noe med online å gjøre? Du sloss bare mot NPCer der?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Lurer på en annen ting, angående online mulighetene til heartgold. Er bare mulig å sloss mot andre folk vis man trader friend code sant? Er ikke noe mulighet for å søke etter kamper?

 

Tror det bare er mulig å sloss mot andre folk om man har vennekoden deres, ja.

 

 

Og GTS bygget i Goldenrod City, skjønt at man har muligheter til å trade pokemon med hvem som helst der, dog det jeg ikke skjønner helt er disse andre maskinene, Box Data, Dress-Up Data, Battle Video/Ranking og Trainer Rankings. Battle Videos er vel forsåvidt grei, har skjønt det slik at man kan se andres kamper, men er dette fra NPCer eller folk rundt om i verden?

 

Box Data - her kan man se og laste opp pokemonbokser fra dataen sin, slik at andre kan se dem.

Dress-up Data - her kan man se og laste opp bilder av pokemon som du kan "kle ut" i undergrunnen i Goldenrod.

Battle Video Ranking - her kan man se andre (ekte menenskers) videoer av kamper, de som er mest sett.

Trainer Rankings - veldig usikker på dette selv. Er vel noen kriterier man kan fylle for å havne blant "toptrenere", tenker jeg. Igjen, det her er ekte menneskers resultater.

 

Ikke noe jeg gidder å bruke noe tid på.

 

 

Til slutt, Battle Tower/Frontier dette har ikke noe med online å gjøre? Du sloss bare mot NPCer der?

 

Stemmer det.

 

 

Dere har kommet langt i spillet i forhold til meg, ser jeg. Jeg står langs vannkanten i Olivine City og gruer meg nå jeg, for jeg skal ned til Cianwood for å hente den medisinen til de i fyrtårnet. Gah, som jeg hatet den vannstrekningen på Pokemon Gold. Blir sikkert ikke noe bedre denne gangen. Det er noe uinteressant med en drøss med Tentacool som popper fram hvert tredje "steg" man tar. Og apropos dét, nå syns jeg det snart er på tide å droppe de uttallige hulene med Zubat og Geodude i. :p

Lenke til kommentar

Hmm, okay. Syns det er merkelig at de har lagt inn alle disse rare funksjonene, for min del så er denne Dress-Up saken og Box data delingen helt ubrukelig, ser ikke helt nytten. Hvorfor kan de ikke gjøre det mulig å f.eks sloss mot hvem man vil rundt om på nettet istede for å måtte først finne vennekoden? Såklart er sikkert bare å lage en tråd o.l på en av de mange pokemon forumene rundt på nettet, å si at man ønsker en kamp og legge ut koden sin. Men hadde vært så utrolig mye bedre å bare kunne joine/sette opp en kamp slik at andre kan joine. Noe ala finne servere å spille på i FPS spill/matchmaking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...