Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Hva er det dere prater om da? Med tanke på fighting og breeding?

 

Feks med parring:

Adamante Dratinier? Hva ligger i ordet "Adamante"?

mild og en serious? Har de temperament?

 

Og når det gjelder fighting:

Hva er EV? Er det poeng til feks Defense eller Attack? Eller er jeg bare langt på bærtur oppi lia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adamant, mild, serious osv... er Pokemonens nature. Finnes vel 25 natures totalt: http://www.serebii.net/games/natures.shtml

Nature gir some regel +10% til en stat og -%10 til en annen stat, noen er nøytrale og gir ingen fordeler eller ulemper. Alt henger sammen med EV(Effort Value) noe du får for hver pokemon du dreper. 4 Effort values gir deg et poeng til en eller annen stat, attack, speed, defense osv... Hver pokemon, som regel, har en best stat de gir effort value til, som regel er det ganske logisk, raske pokemon gir speed EV's osv... Serebii.net sin pokedex sier hva slags type EV pokemonen gir deg.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

er ganske forvirrende ja ;P selv hadde jeg likt om de ikke hadde puttet inn natures, abilities og IVs. og du kunne fikse EVene på nytt, selv i lvl 100. og det skulle ikke være så vanskelig å få tak i noen pokemoner at du må plassere så så mange "objekter" i safarizonen, for så å vente i 100 dager før du kan fange pokemonen. og heart scales skulle vært premie for å slå ligaen, ikke for å knuse stein/vinne minigames.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Helt enig på den siste der, det har jeg faktisk ikke tenkt på før. Samme skulle TMs. Når man slo Elite4 skulle man få velge en av alle TMene man har brukt elns, er sykt teit at man bare har 1 av enkelte. Safari Zone vente-greiene var også helt på trynet, men IVs, EVs og natures er bare herlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pokemonspillene har blitt helt latterlige på å spre ting på håpløse ville måter. Ene sonen på pokewalkeren må man ha 100000 watt for å unlocke... det er 2 millioner steg. Antar man gjennomsnittlig 50 cm per steg når man teller "vimsing", snuing etc om man har den i lomma konstant er det da 1000 km å gå med saken. Du skal være aktiv for å unlocke det fort, og det er bare en bittebitteliten del av spillet. Du har div drit spredt ut over spesielle "events" og annet piss som få har mulighet eller gidder bry seg om, du har 500 pokemon du skal fange, du har battle frontier som er håpløst umulig ved mindre du henger deg opp i EVs etc, osv... Takk gud for at spillet ikke er på PS#/360 for den trophy/achievement listen der skulle jeg virkelig ikke likt å se.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er fantastisk. En masse å gjøre, ingenting tar slutt :) Battle Frontier er forresten helt mulig uten EVer. Pokémonen jeg bruker mest der er Froslass, og den har helt feil nature og er ikke EV-trent :) Events er bare kult, nå som det går via Wi-fi forresten :)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg virkelig, virkelig HATER med Pokemon er alle disse events. Det er ikke alle som har mulighet til å møte opp på alle disse "events" som ofte bare befinner seg et sted i landet. Om de ikke vil at disse Pokemonene skal bli tilgjengelige med en gang, kan de bare legge dem ut på NETT slik at man kan laste dem ned hjemme, og når de er kommet blir de der. Ingen tidsfrist.

 

Og Mew blir umulig å få tak i lovlig.

Lenke til kommentar

Wi-fi events er det som er tingen :) Man må bare holde seg oppdatert så gjør det ingenting at tidsfristen er en måned. Mew kommer mest sannsynligvis som Wi-fi event til HG/SS snart (siden den har vært i Japan), og da blir det intet problem å få tak i den lovlig.

Lenke til kommentar

Wi-fi events er det som er tingen :) Man må bare holde seg oppdatert så gjør det ingenting at tidsfristen er en måned. Mew kommer mest sannsynligvis som Wi-fi event til HG/SS snart (siden den har vært i Japan), og da blir det intet problem å få tak i den lovlig.

 

Jeg har Mew lovlig. Kjøpte et spill av en kamerat som har vært med på forskjellige kamper rundt om i Norge. Der var det en maskin han kobla seg opp på. Så jeg har den lovlig på Ruby

Lenke til kommentar

Hva gjør folk med legendaries her, med tanke på nature osv...? Tenker de er jo ikke akkurat lett å fange, så om dere ikke får naturen dere vil ha, reloader dere, eller driter dere i det? Nettopp kommet til punktet hvor jeg skal fange Ho-oh. Han greide å drepe seg selv med struggle 2 ganger, 3 gangen fikk jeg fanga han ved å bare bruke en dusk ball, men, fikk vel modest nature eller noe, noe jeg ikke vil ha, så reloada, men ettersom det kan ta så jævlig lang tid å fange han, så vet jeg ikke helt om jeg gidder dette en gang til.

Lenke til kommentar

Jeg gjør det på legendariske jeg kommer til å bruke. Altså ingen bortsett fra Suicune og Kanto-fuglene. Alle de andre fanger jeg bare i tilfelle jeg skal gjøre dexen komplett en eller annen gang.

 

Hint; Hvis du har en pokémon med abillityen Synchronize (eks. Natu eller Ralts) framst i teamet er det 50% sjanse for at pokémoner du møter har samme nature som den.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Hva gjør folk med legendaries her, med tanke på nature osv...? Tenker de er jo ikke akkurat lett å fange, så om dere ikke får naturen dere vil ha, reloader dere, eller driter dere i det? Nettopp kommet til punktet hvor jeg skal fange Ho-oh. Han greide å drepe seg selv med struggle 2 ganger, 3 gangen fikk jeg fanga han ved å bare bruke en dusk ball, men, fikk vel modest nature eller noe, noe jeg ikke vil ha, så reloada, men ettersom det kan ta så jævlig lang tid å fange han, så vet jeg ikke helt om jeg gidder dette en gang til.

ho-oh er jo ikke mulig å bruke i battlefrontier og slikt, så spiller vel ingen rolle hvilken nature den har. den vil pwne elite 4 uansett.

Lenke til kommentar

Hint; Hvis du har en pokémon med abillityen Synchronize (eks. Natu eller Ralts) framst i teamet er det 50% sjanse for at pokémoner du møter har samme nature som den.

 

 

Du vet ikke tilfeldigvis om en fin plass å fange disse pokemonene som har denne abilityen? Helst før Pokemon ligaen og høyest mulig lvl?

Lenke til kommentar

Slo endelig Ligaen i går etter rundt 30 timer (Rota rundt litt lenge og brukt litt for lang tid for å få water stone/ finne pokemon til team).. Hele laget var på lv 40, men tok med Lugia på lv. 45 for å fylle ut, brukte ingen items in match, for uten om mot Lance der alle 11 Full Restore ble brukt (Damn Dragonite)

Lenke til kommentar

Er på vei til ligaen for øyeblikket selv, men er vel ingen som vet om det er mulig å få tak i Shiny Stone slik at jeg kan utvikle Togetic til Togekiss før jeg får national Dex etter ligaen? Vet at du kan kjøpe Shiny Stone av shoppen i Pokeathlon bygget, men det er ikke før man har fått tak i national dexen har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting, slik jeg har forstått det har man 3 angrep som er fine å bruke til å fange pokemon, spesielt legendaries som prøver å stikke av eller lignende. Mean Look, Hypnosis og False Swipe, stemmer? Isåfall, finnes det en pokemon som har muligheten til å få alle 3 angrepene?

 

Edit: Evt. nå vet jeg ikke om Mean look fortsatt fungere om en bytter ut pokemonen som brukte angrepet, men hvis det er slik, så trenger man vel ikke nødvendigvis alle 3 angrepene på en og samme pokemon. Vet værtfall at gastly/hunter/gengar, samt zubat/golbat/crobat kan ha mean look og hypnosis, dog zubat gjengen må parres for hypnosis.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...