Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, hadde nettopp den mest tullete kampen mot Morty evar. Gengaren hans så ut til å eie pokemonene mine med Shadow Ball, så da lot jeg en level 5 Eevee bruke Tail Whip på ham så defence'en hans ble redusert max, helt til han ikke hadde igjen PP på Shadow Ball. Det førte til at Gengar knerta Eevee med struggle, og da kunne min Quilava knerte Gengar lett. :D

Lenke til kommentar

Haha, hadde nettopp den mest tullete kampen mot Morty evar. Gengaren hans så ut til å eie pokemonene mine med Shadow Ball, så da lot jeg en level 5 Eevee bruke Tail Whip på ham så defence'en hans ble redusert max, helt til han ikke hadde igjen PP på Shadow Ball. Det førte til at Gengar knerta Eevee med struggle, og da kunne min Quilava knerte Gengar lett. :D

 

morty? er det en "irl" spiller, eller en trener i spillet? trodde trenerne i spillet hadde evig PP jeg, har virket sånn for meg på de gamle spillene ihvertfall, vet ikke åssen det er med de nye.

Lenke til kommentar

Har en stor pokemonfortid, kan legge litt ut hva jeg har spilt:

 

Yellow - Mitt første pokemonspill til GBC, kjøpte det vel i 2000 da jeg var 9 år. Har rundet utallige ganger, og synes det er et knallspill

 

Silver - Knallspill, liker spesielt hvordan du kan dra til Kanto etter at du har rundet Johto. Hadde vel på det meste 232/251 pokemon, og flere i level 95-100. Brukte som regel Tyrannitar, Ampharos, Snorlax, Feraligatr, Lugia og en til

 

Stadium - Hadde det til n64, men sånn ting som jeg plugget inn i spaken så jeg kunne overføre pokemonene mine fra yellow til stadium

 

Puzzle League - Jeg tør å påstå at jeg er blant topp 10 i Norge i Puzzle League. Har NULL problem med å runde på super hard, den dag i dag.

 

Pokemon Snap - Min store tabbe, byttet bort Super Smash Bros til n64 for Snap. Angret på det noen år etterpå, men gjort er gjort. Spillet er greit nok, men kort

 

 

Har i ettertid spilt gjennom flere spill på emulatorer på pcen, blant annet Silver, blue/red, sapphire og noe annet.

 

 

Har mest sans for generasjon I av pokemon (de 151 første), selv om generasjon II også er helt ok.

 

Har en utfordring til nerdene her, prøv å huske alle 151 første pokemonene. Etter noen forsøk spredt utover noen uker, klarer jeg nå alle 151. 50 av dem klarer jeg i rekkefølge 1-50

 

http://www.sporcle.com/games/pokemon.php

Endret av -Longva-
Lenke til kommentar

248.png

Adamant Tyranitar

252 Attack - 252 Speed - 4 HP

- Dragon Dance

- Stone Edge

- Crunch

- Fire Punch

 

Idéer til held item?

har ikke ide til held item nå, men movene du skal ha på den er nesten samme som jeg skal ha på min, hadde tenkt fire punch, stone edge og crunch og noe annet. dragon dance er så utrolig plagsomt angrep når en fiendepokemon bruker det xD

Lenke til kommentar

ZtriCk-T: Morty er gymlederen i Ecruateak City. Hans spesialitet er spøkelsespokemon. ;)

 

mm, I remember now! :) trodde "npc's" hadde evig PP jeg? husker så utrolig godt på de gamle spillene at alle jeg sleit mot kunne bruke angrepe sine utallige ganger, når jeg var 100% sikker på at max PP på de angrepa var 10/15 og slikt :hmm:

Lenke til kommentar

ZtriCk-T: Morty er gymlederen i Ecruateak City. Hans spesialitet er spøkelsespokemon. ;)

 

mm, I remember now! :) trodde "npc's" hadde evig PP jeg? husker så utrolig godt på de gamle spillene at alle jeg sleit mot kunne bruke angrepe sine utallige ganger, når jeg var 100% sikker på at max PP på de angrepa var 10/15 og slikt :hmm:

 

 

Har også vært av denne oppfatninga selv! Veldig irriterende når motstanderens pokemon for eksempel kan bruke 20-25 hydro pumps når PP maks er 5!

Lenke til kommentar

Haha, hadde nettopp den mest tullete kampen mot Morty evar. Gengaren hans så ut til å eie pokemonene mine med Shadow Ball, så da lot jeg en level 5 Eevee bruke Tail Whip på ham så defence'en hans ble redusert max, helt til han ikke hadde igjen PP på Shadow Ball. Det førte til at Gengar knerta Eevee med struggle, og da kunne min Quilava knerte Gengar lett. :D

 

Samme skjedde med meg, bare at Bayleef allerede var død når jeg sendte ut Togepi. Var et move fra å drepe den med Metronome da Morty brukte full restore eller hva fanden og tok meg med struggle :/

 

Etter det trente jeg en Meowth med bite til level 19 og jobben var gjort :)

 

edit: 2nd gen og oppover har ikke NPCs evig med PP. Vet ikke om 1st gen.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Ja, det kan du.

 

Forresten, er det noen som har brukt den Object-placing greia i Safari Zone? Jeg har forstått det slik at jeg trenger "Rocky blocks" for å finne en Larvitar, men jeg har kun grass-blocks og sånt. Hva må jeg gjøre for å få Rocky Blocks? Bare vente?

Lenke til kommentar

Ja, det kan du.

 

Forresten, er det noen som har brukt den Object-placing greia i Safari Zone? Jeg har forstått det slik at jeg trenger "Rocky blocks" for å finne en Larvitar, men jeg har kun grass-blocks og sånt. Hva må jeg gjøre for å få Rocky Blocks? Bare vente?

 

 

Har ikke helst forstått det greiene der selv, alt jeg vet er at jeg må vente 100 dager eller noe for å kunne fange gible der :/ Så om det er noen her som kan litt om den nye safari zone, please fortell =)

 

Edit: Ettersom tiden går så blir blocks verdt mer, x1 block kan til slutt være verdt 7, det er nemlig en limit for hvor mange blocks du kan plassere, 30 tror jeg det er. De mere sjeldnere pokemonene du kan fange i safari zonene, trenger x antall blocks av en eller annen type, liste over dette finner du sikkert på serebii/gamefaqs eller noe. Så da er det vel bare å plassere så mange blocks av typen du vil ha, og evt. vente så og så mange dager for de å level opp, hvis du ikke allerede fra starten av har nok blocks til å finne pokemonen du leter etter. Og ja, om jeg husker riktig, så mener jeg Baoba sa at han skulle ringe ettersom han fikk i flere items å plassere eller noe.

 

Skal ikke si dette stemmer 100%, men var slik jeg forsto det. Virker som du får flere muligheter etter at man får national dex'en også.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...