Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Khaffner; Hva er poenget med det? Være skikkelig cheap i Elite 4, bli bannet fra Battle Tower eller se at ingen vil kjempe mot deg (med mindre du spiller i ubers men der ville du nok bli skakkeid)?

 

Blir man bannet fra Battle Tower hvis man bruker Legendary?

Du blir ikke bannet, du får bare ikke bruke de. Det er btw en forskjell på legendaries og ubers. Det er flere legendaries som er lovlige å bruke.

 

http://www.smogon.com/dp/tiers/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Khaffner; Hva er poenget med det? Være skikkelig cheap i Elite 4, bli bannet fra Battle Tower eller se at ingen vil kjempe mot deg (med mindre du spiller i ubers men der ville du nok bli skakkeid)?

 

Blir man bannet fra Battle Tower hvis man bruker Legendary?

Du blir ikke bannet, du får bare ikke bruke de. Det er btw en forskjell på legendaries og ubers. Det er flere legendaries som er lovlige å bruke.

 

http://www.smogon.com/dp/tiers/

 

Selvfølgelig er det det, men når man har én uber på teamet sitt er hele teamet uber.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting, hvilken pokemon-relatert side er det som går for å være "best"? Tenker da på en side som inneholder det meste man kan tenke seg, fra hemmeligheter, walkthrougs, pokedex, guider osv...? Da mest for HG/SS?

 

For øyeblikket bruker jeg 4 sider, gamefaqs, serebii.net, Marriland og bulbapedia. Problemet er at f.eks gamefaqs er vel siden med de beste guidene, men det er jo bare en stor haug med tekst, noe jeg ikke spesielt syns er brukervennlig, forsåvidt fint forum også. Serebii.net har vel det meste, men ser ut til å mangle guider for HG/SS. Marriland har en fin pokedex og walkthrough/guide, dog da walkthrough'en/guiden der er mer oversiktlig, føles den ikke like gjennomgående/god/bra som gamefaqs sin(e). Bulbapedia bruker jeg som regel bare for å slå opp ting, men syns siden er utrolig treg for øyeblikket, ser at det midlertidig har bytta navn til "Slowpedia" hehe.

 

Så er det noen her som kan anbefale andre sider enn de jeg har nevnt?

 

 

Edit: @knekkebrødmedost: Per stat er 255, maks alt i alt er 510. Så du kan ha 255 i speed og 255 i attack, men de fleste pleier å gå for 252/252/6. Greia er at du må dele EV's på 4, da for hver 4 EV får du et poeng i en stat, så i utgangspunktet vil du med 252/252/6 i attack/speed/hp få 63/63/1 mer attack/speed/hp f.eks. Om du ble noe klokere av det.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

fra bulbapedia: "Pokémon are limited to a total of 255 effort points per stat, and 510 effort points in total. Maximum stats will be reached with only 252 EVs in a stat, however."

 

hva er maks EVs per stat, 252 eller 255?

 

er en stund siden jeg ev trena, men er ganske sikker på at du bruker 252 i to forskjellige stats.

 

for eksempel kan jeg ev'e attack og speed. (252 Ev i speed, og 252 EV i attack) dette gir meg da 6 til overs, som kan brukes hvor du vil, utenom attack og speed, for der er de bortkastet. hvor disse plasseres varierer på pokemonen, men det er ikke sånn "døds viktig" med disse fire, for det gjelder vel bare en stat point elns :)

 

edit: oi, ser at han over meg hadde svart allerede.. sånn går det når man ikke følger med vettu :) men håper det hjelper allikavel da, for noen mennesker må ha ting inn flere ganger får å skjønne det :) Like me.. *cough* :blush:

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar

noen måte å vite når jeg har 252 IVer i 1 stat, uten å måtte telle hvor mange magikarps jeg har slått?

 

 

Dessverre nei, men det finnes berries som tar EV ned til 0, slik at du vet du starter fra starten av værtfall.

 

 

Edit: Er det noen av HM angrepene som er verdt å putte på Pokemon man har trengt å bruke mye i kamp? Tenker f.eks på at Fly og Surf kanskje er noenlunde greie angrep eller?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan få tak i pokemon blue, red og yellow?

 

 

Jeg har Pokemon blue liggende, om du er interessert. Kan fint bytte den mot Mew f.eks, har ikke noe mulighet til å spille spillet uansett, og det ligger bare her å slenger så...

 

Edit: Dog holder til i Oslo, men er uansett interessert i å kvitte meg med spillet. Har også Ruby liggende.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Poengene deles ikke ut med en gang, det kommer etter som du leveler. Er slik sånn at du ikke skal ha en lvl 1 pokemon hvor du gir han 252/252/6 EV's, level han 1 level for å så få alt på lvl 2. Men du kan fortsatt foreta alle 510 EV's på en lvl, for å så bare level han opp normalt så kommer det seg etter som du går opp i level. Eller du kan level en til 99, fjerne EV's med berries, trene han i de EV'ene du vil, for å level han til 100, da får du alt på en gang, eller det er hva jeg har hørt.

 

 

Edit: Møtte nettopp en lvl 50 magikarp på vei til Lage of Rage, hva i alle dager?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Poengene deles ikke ut med en gang, det kommer etter som du leveler. Er slik sånn at du ikke skal ha en lvl 1 pokemon hvor du gir han 252/252/6 EV's, level han 1 level for å så få alt på lvl 2. Men du kan fortsatt foreta alle 510 EV's på en lvl, for å så bare level han opp normalt så kommer det seg etter som du går opp i level. Eller du kan level en til 99, fjerne EV's med berries, trene han i de EV'ene du vil, for å level han til 100, da får du alt på en gang, eller det er hva jeg har hørt.

 

 

Edit: Møtte nettopp en lvl 50 magikarp på vei til Lage of Rage, hva i alle dager?

takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...