Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det jeg tenkte. Noen som vet hvordan jeg kommer meg videre fra Pokemon-ligaen, evt. hindrer spillet i å restarte seg etter rulleteksten?

 

Etter du har runda Pokemon ligaen så kommer rulleteksten, men spillet skal automatisk lagres, slik at du kan hoppe inn i spillet etter rulleteksten igjen, og fortsette videre. Men siden du spiller på PC så kan det jo hende at det er en eller annen bug du har støtt på, altså spillet lagrer ikke når det skal, så kanskje du må fikle med noen emulator innstillinger eller lignende.

Lenke til kommentar

emulator er kjempe kjekt, prøvde det selv. men synes jeg ikke fikk samme "feelingen" som på game boy :)

rotet igjennom hyllene mine og det eneste jeg fant var crystal. Jeg skal ha red, blue, silver, gold også, men lurer på om de har havnet i garasjen. hadde vært trist å miste de ;/

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil lagrer emulatorer på andre måter enn om man hadde brukt en GBA eller DS, slik at når den autolagrer etter ligaen så lagrer den ingenting på emulatoren. Har hørt om flere som har hadde samme problemet tidligere, og så vidt jeg vet fant de ikke ut av det.

Glad jeg spiller det på DS jeg :D

Lenke til kommentar

emulator er kjempe kjekt, prøvde det selv. men synes jeg ikke fikk samme "feelingen" som på game boy :)

rotet igjennom hyllene mine og det eneste jeg fant var crystal. Jeg skal ha red, blue, silver, gold også, men lurer på om de har havnet i garasjen. hadde vært trist å miste de ;/

 

Har Blue og Ruby liggende, har hatt de fleste andre pokemon spill til gameboy/gba osv... men har solgt det unna. Blue solgte jeg ikke fordi jeg hadde Mew der om jeg husker rett, men den saven ble overskrevet/sletta en gang i tiden husker, noe jeg ikke var særlig glad for da :p Hvorfor jeg har Ruby liggende vet jeg faktisk ikke. Men har ikke noe gameboy/gba liggende så får liksom ikke sett hva som er på de.

 

Btw, noen som vet hvordan prosessen hadde blitt om man vil overføre pokemon fra Blue til si Heartgold? Må vel over på GBA med link kabel, så via GBA/DS lite med Pal park eller lignende så en wifi trade mellom DS Lite over til Heartgold?

Lenke til kommentar

Blue? Gameboy-spillet? GB-spill kunne ikke linkes med GBA-spill engang, da hadde det vært idiotisk om de skulle linkes med DS-spill. Så nei, det går ikke an å bytte mellom Blue og HG/SS.

 

Så det er/var ingen måte å få Pokemon fra GB spillene over til GBA spillene? For å så ta pokemon fra GBA spillene over til DS spillene? Vet at det ikke er mulig å bytte Blue med HG/SS direkte, lurte bare på om det var noe form for mulighet å få Pokemon fra GB spillene over til DS spillene, altså da i form ved å ta de igjennom GBA spillene først eller noe, siden GBA spillene kan brukes i Pal Park værtfall i Diamond/Pearl/Platinum, mener jeg?

Lenke til kommentar

Alright. Får lete litt rundt på emulatorforumet. Takk for svar :)

 

Har du lagret via save-states restarter det seg etter ligaen. Hvis du lagrer som vanlig (meny > save) vil du komme til startbyen og fortsette videre.

 

edit:

1st gen kan linke med 2nd gen.

3rd gen kan sende pokés til 4th gen.

 

Det er ingen connection mellom 2nd og 3rd, så nei.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...