Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg mister Pokewalkeren min, mister jeg da også pokemonet på den? Er det noen form for backup i DSi-en eller spillet?

 

Det er ikke som om du rett og slett sender over og dermed fjerner all info om din Pokemon som var på spillkortet. Det står i en av manualene hvordan du får tilbake din Pokemon om du skulle miste eller ødelegge walkeren.

Lenke til kommentar

Spørsmål om breeding, om noen her har peiling på det.

 

1. Er det slik at de to pokemonene man vil parre, må være i samme egg group? (finnes liste over dette på serebii osv.. har jeg sett)

2. Egget du får vil være laveste utviklingen fra morens pokemon, altså parrer du en pikachu(mor) med merill(far), så vil du få en pichu?

 

3. Angrep/moves via paring kommer fra faren? (igjen så finner du liste over hvilken moves egget kan få på serebii.net) Samt at med noen så må du igjennom to parre prosesser for å få angrepet, kalles "chain breeding" eller noe. F.eks Sneasel, vil at han/hun skal få Ice Punch, og det er ingen den pokemonen kan breedes med som lærer angrepet ved å level opp, bare ved breeding, så da må jeg finne en pokemon som kan breedes med Sneasel samt en annen pokemon som lærer ice punch ved å levele opp. F.eks Buneary(mor) og Hitmonchan(far), Riktig?

 

4. Nature kommer fra moren/ditto med everstone, eller du har 50% sjansen for å overføre naturen?

5. IV (individual stats, altså hp, speed, attack osv...) kan "overføres" via noen par items som: Power Anklet, Power Band osv... Så sant mor og far holder i disse mens de parrer?

 

Det er vel det, stemmer dette sånn nogenlunde? Så har jeg et spørsmål som jeg ikke helt har skjønt, hva bestemmer hvilken skjønn egget blir?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...