Gå til innhold

Den store Pokemon tråden

Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingen av pokemonene mine døde mot lugia fordi jeg smokescreenet den med typhlosion 6 ganger, nesten ingen av angrepene traff :p lettere å fange pokemon siden, da kan du skaffe sterke pokemon med status-moves som thunder wave, som gjør det lettere å fange pokemonen. men om du gidder så er en ekstra masterball alltid fint å ha :)

btw på ruby/sapphire/emerald er det bare å paralusere den du skal fange, og bruke masse timer-balls?

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Jeg brukte masse reviver og Ultraballer på ingen ting. Alle pokemona mine faintet, men jeg lagret rett før kampen begynte. Vurderer nesten å bruke Masterballen på Ho-Oh, hva syns dere? Kan jeg få flere masterballer etterpå?

Nei, med mindre du vinner i lotto. Men du kan klone så mange Masterball du vil i Emerald, og dermed migrere dem til HG/SS. Er det jeg gjorde på Diamond og Platinum, og da fanget jeg alle vanskelige Pokémon med Masteball. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kloning på Emerald

1. Dra til Battle tower, i Battle frontier.

2. Sett de Pokémonenene du vil klone i en boks. OBS! Opptil fem stykker.

3. Gå ut av pcen og save.

4. Gå inn i boksen igjen og hent Pokémonenene.

5. Snakk med den nærmeste damen som jobber i Battle Tower. (Multi Battle)

6. Velg to av de du har tatt ut av pcen.

7. Damen vil spør om du vil save spillet, og når du svarer 'Yes' vil spillet fryse i noen få sekunder, nå hun deretter begynner å snakke igjen, Skru av GBAen.

8. Når du slår på igjen sjekker du på partyet ditt og i boksen på pcen og vips så har du klona.

Merk:

1. Om du ikke er helt sikker på kloning, bør du prøve noen ganger med noen dårligere Pokémon du ikke trenger. Når du føler deg sikker; God førnøyelse

2. Dette går BARE på Emerald. Ikke Ruby/Sapphire!

EKSEMPEL

Jeg har med meg seks Pokémon. De er følgende:

Swellow

Blastoise

Charizard

Raikou

Tyranitar

Feraligatr

Jeg skal klone de fem her:

Blastoise

Charizard

Raikou

Tyranitar

Feraligatr

Da gjør jeg følgende:

Først legger jeg inn de fem. Jeg bruker en tom boks, men det er ikke egentlig nødvendig. Den Pokémonen jeg har med meg nå er Swellow. Jeg saver. Deretter tar jeg ut de fem jeg la inn.

Da ser partyet mitt slik ut igjen:

Swellow

Blastoise

Charizard

Raikou

Tyranitar

Feraligatr

Hva gjør jeg da?

Da snakker jeg med damen nærmest pcen. (Multi Battle)

Hun spør hvilke Pokémon jeg vil bruke. Jeg svarer:

Blastoise

Charizard

Hva gjør jeg da?

Når damen spør om du er sikker, svar ja (yes). Spillet "fryser" i to sekunder. Når hun snakker til deg igjen, slå av spillet ditt.

Hvordan kan jeg vite at jeg ikke har gjort feil?

Sjekk Partyet ditt. Om du har alle fem (pluss Swellow) der, har du gjort rett. Da er de å finne på pcen også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...