Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja alle steder må jo med, med masse missions og quests, sammen med en del gyms.

 

Største problemet jeg ser med startere er at de fleste liker/hørt om gen.1 derfor vil alle begynne i kanto/ ha første gen, og siden animeen gir mye fokus til charizard vil nok litt for mange velge charmander og dermed gjøre spille ubalansert fra starten..

 

Lager man en random drop av alle utenom legendaries, vil nok mange lage en figur, for så å lage nye helt til de får en de liker...

Lenke til kommentar

Husker tilbake da det var stas med pokemon silver og gold. Jeg var vell 14 eller noe. Digga spilla maks. Fanga ALLE pokemons uten Entei. Husker det så godt. Hadde tilogmed Mew (jadda jeg vet jeg er freak. Rappa mew fra en kamerat sitt spill. Han hadde fått spillet fra en spillermesse der mew kun var å få tak i en spillebod der du kobla gameboyen din opp mot en maskin og vips så hadde du mew! Ingen annen måte. Når jeg hadde alle bortsett fra entei, lånte jeg det bort til en kamerat og han starta på nytt.

Haha, rage?

Lenke til kommentar

Husker tilbake da det var stas med pokemon silver og gold. Jeg var vell 14 eller noe. Digga spilla maks. Fanga ALLE pokemons uten Entei. Husker det så godt. Hadde tilogmed Mew (jadda jeg vet jeg er freak. Rappa mew fra en kamerat sitt spill. Han hadde fått spillet fra en spillermesse der mew kun var å få tak i en spillebod der du kobla gameboyen din opp mot en maskin og vips så hadde du mew! Ingen annen måte. Når jeg hadde alle bortsett fra entei, lånte jeg det bort til en kamerat og han starta på nytt.

Haha, rage?

 

haha, minner meg om tidene jeg var ille etter pokemon kort. :p

 

hadde kjøpt massevis, og hadde en pen samling. en dag, når vi hadde vært på toys'r'us, gikk vi bort og satt oss på mc'donalds. jeg hadde kjøpt meg to fine kort pakker, spent som hver gang før åpner jeg de, og gjett hva faen det var der. en shiny lugia! favoritt pokemonen min! (jeg hadde pokemon silver, ikke gold.) den pokemonen som jeg brukte timevis for å fange på spillet mitt, hadde jeg nå i glins, på kort! livet kunne jo ikke bli bedre?

 

jeg har alltid vært glemsk, glins lugiaen min havnet i bukselomma og i oppvasksmaskinen. forsiktig tok jeg ut mitt brettede, våte lugia kort, samt resten av "kort-stokken" jeg hadde kjøpt. livet mitt var knust akkurat der og da, ble så lei meg :(

 

rage x2, noen som kan fortsette rage-streak'en?

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hehe et familiemedlem rappet med seg alle glinsekortene mine etter et besøk. Det skulle vise seg å bare være starten på en fortsatt pågående forbryterkarriere for vedkommende, så jeg vet ikke akkurat om jeg misunner fyren...

Lenke til kommentar

var rundt 9 år når pokemon var skikkelig "inn" på skolen, og kunne ike noe serlig. men kjøpte massevis av kort for det, og når de eldre på skolen ville bytte av meg kort og sa at det jeg fikk var mye bedre måtte jeg alltid gå til en kompis for å spørre om det var lurt eller ikke. ung og dum xD

 

btw articunoen min må vel være en av verdens feigeste pokemon: mind reader og sheer cold?

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten gjort ferdig kortsamlingen med 1 av alle de originale 151 på barneskolen, så ble pokemon kort bannet fra skolen. FFFUUUUUU!

 

Vi ivrigste fortsatte med kort til tross for forbudet, ble busta mange ganger med besøk hos rektor og brev med hjem. FUUUUU!

 

 

Da jeg endelig hadde fått alle 151 etter mye bytting og mye stress, ble alle kortene stjålet. FFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

 

 

Da vi fikk ny rektor rett rundt tidene til original silver, begynte vi å spille i friminuttene.. Tok jo ikke lang tid før det ble bannet også, og rektor beslagla Gameboyen min, og den ble seff liggende over en hel helg og jeg var forbanna fordi jeg da ikke fikk blitt med på lokal turnering. FFFFFFFUUUUUUUUUUU

Lenke til kommentar

Husker vi fikk lov til å ha pokemon på skola vår. Ingen brydde seg. Hadde vell 2000 pokemon kort. Har slekt i England og der kom korta ut før de kom til Norge. Var litt genialt å komme dit og det var fulle hyller med kort som jeg aldri hadde sett før etc. Kom tilbake til Norge og ingen av vennene mine hadde noe i nærheten. Bytta vel til meg sykt mange "dyre" glins kort med de "sjeldne" korta mine. 3-4 måneder senere kom korta til Norge og jeg hadde gjort jobben min på skola. Haha!

Lenke til kommentar

Hahaha akkurat sånn var det med meg og. Naboen hadde en guttunge som bodde i USA som kom på besøk hver sommer. Ett år kom han med V2.0 kort eller noe til hjemplassen min. Jeg fikk masse dritkort av han MEN! Jeg svindla til meg alt av det beste på skolegården med de drittkorta fordi alle trodde de var mye verdt. Enden på den visa var jo at de samme kortene kom til Norge ett lite år etter og de skjønte da hvor dum de hadde vært :lol:

Lenke til kommentar

Hahaha akkurat sånn var det med meg og. Naboen hadde en guttunge som bodde i USA som kom på besøk hver sommer. Ett år kom han med V2.0 kort eller noe til hjemplassen min. Jeg fikk masse dritkort av han MEN! Jeg svindla til meg alt av det beste på skolegården med de drittkorta fordi alle trodde de var mye verdt. Enden på den visa var jo at de samme kortene kom til Norge ett lite år etter og de skjønte da hvor dum de hadde vært :lol:

 

Haha! Genialt. Gjelder å bruke hjernen ja :)

Lenke til kommentar
btw articunoen min må vel være en av verdens feigeste pokemon: mind reader og sheer cold?

 

ÆSJ. Ikke bruk den. Please. For min skyld.

 

Enig, det kan umulig være morsomt å bruke det. Articuno er jo rimelig kul, så om du skal bruke han råder jeg deg å lære han litt mindre feige angrep med mindre du er fag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tok Chokirita som starter på HG litt for å pine meg selv... første gym er flying, andre er bug (eller omvendt) så det er ikke akkurat ideelt med en gresstype xD

Lenke til kommentar

Dette har jeg tenkt på lenge.. og eneste problemet jeg har funnet er hvordan man skal dele ut en starter pokemon og hvor man skal begynne...

 

Trenger det være så komplisert? Vi kan ha en gigantisk verden (dvs alle områdene vi kan gå til nå pluss noen flere) og la oss velge mellom tre, fire steder å starte. Når vi starter kan vi velge mellom fem, seks pokemon basert på det stedet. Dvs har vi fire startsteder og fem pokemon å velge mellom har vi allerede tyve start-pokemon.

 

Ville det ha fungert om kampene ble endret til delvis sanntid (alá FFXIII) eller sterkt tidsbegrenset, og vi hadde tre eller fire pokemon samtidig i kampene? (for å gjøre det lettere å tenke strategisk og unngå å bytte pokemon hele tiden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...