Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål, aldri satt meg inn i EV trening og nature på pokemonene. Så det jeg lurer på er, hvordan vet jeg at pokemonen har en nature som passer den? F.eks Totodile, hva slags nature er "best" for han? Og EV trening, om jeg har forstått det riktig så er dette poeng pokemonen får etter hver kamp, og hva han for poeng i, kommer an på pokemonen han sloss mot, da vil jeg tippe at generelt sett pokemon som er "store og sterke" med mye liv, vil sikkert gi ekstra HP? Og kjappe pokemon vil gi + til speed osv... Er dette riktig oppfattet? Også er det slik at man kan få maks 510 poeng eller noe, og 255 er maks i hver stat? Noe som i utgangspunktet betyr at du kan få 255 i HP og 255 i speed f.eks? Dog slik blir det jo ikke da du allerede har noen poeng i de andre statsa samt at det du ikke alltid helt kan forutse hva slags pokemon du sloss mot.

 

 

Edit: Når jeg tenker meg om, du trenger 4 EV's for å raise en stat med 1 poeng, så det blir vel heller 255/4=63 poeng du kan få i en stat.

 

Edit2: Hver pokemon du sloss mot er hvert 1 EV point, så sant du ikke bruker items som øker raten du får EV's på eller har dette såklate pokemon viruset, pokerus eller noe slikt?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg skal ta en tur til Oslo snart, er spent på hvor mange skritt det blir!

 

Husk at den bare gir nok XP til 1 level. Så tar du med deg en lav level pokemon så går den bare opp til neste level og så blir alle de skrittene etter det til ingen nytte

 

Yeah, men du får også 1 "watt" pr. 10 skritt du går. 3 watts lar deg lete etter items, 10 watts lar det lete etter pokémoner og et x antall watts unlocker nye ruter du kan "gå".

 

@ Nitrius;

Listen over hvilke pokémoner som gir hvilken stat er linket til på denne siden.

 

For å sjekke hvilken stat pokémonen din bør spesialisere seg i bør du sjekke base-stats på enten serebii.net eller smogon.com. Eks Feraligatr har 105 attack og bare 79 sp. atk, derfor bør den spesialisere seg i attack. Hvilke pokémoner som gir attack-EVer finner du her.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg skaffet meg HG/SS enda, men driver på i platinum.

 

akkurat eid crasher wake (femte gym) med følgende team;

 

 

budew:

406.png

 

Moves: grass knot, stun spore, mega drain, worry seed.

 

level: 36

__

 

staraptor:

 

staraptor.png

 

moves: aerial ace, close combat, fly, wing attack

 

level: 36

__

 

ponyta:

 

ponyta.png

 

moves: fire spin, take down, flame wheel, stomp

 

level: 33

__

 

golduck:

 

golduck.gif

 

moves: water pulse, shadow claw, confusion, return

 

level: 34

__

 

er klar over at de har noen dårlige moves, og at de kanskje ikke er de lureste pokemonene og fange, men er så lei av å gå igjennom de samme hver gang. så prøvde å fange noen som jeg aldri pleier å gå igjennom spillet med :p

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar

Jeg skal ta en tur til Oslo snart, er spent på hvor mange skritt det blir!

 

Husk at den bare gir nok XP til 1 level. Så tar du med deg en lav level pokemon så går den bare opp til neste level og så blir alle de skrittene etter det til ingen nytte

 

Yeah, men du får også 1 "watt" pr. 10 skritt du går. 3 watts lar deg lete etter items, 10 watts lar det lete etter pokémoner og et x antall watts unlocker nye ruter du kan "gå".

 

@ Nitrius;

Listen over hvilke pokémoner som gir hvilken stat er linket til på denne siden.

 

For å sjekke hvilken stat pokémonen din bør spesialisere seg i bør du sjekke base-stats på enten serebii.net eller smogon.com. Eks Feraligatr har 105 attack og bare 79 sp. atk, derfor bør den spesialisere seg i attack. Hvilke pokémoner som gir attack-EVer finner du her.

 

Trodde det var en watt per 20 skritt jeg?

Lenke til kommentar

@ Nitrius;

Listen over hvilke pokémoner som gir hvilken stat er linket til på denne siden.

 

For å sjekke hvilken stat pokémonen din bør spesialisere seg i bør du sjekke base-stats på enten serebii.net eller smogon.com. Eks Feraligatr har 105 attack og bare 79 sp. atk, derfor bør den spesialisere seg i attack. Hvilke pokémoner som gir attack-EVer finner du her.

 

Så, man burde gå utifra base stats på pokemonen man vil trene? Så om jeg da forstår det riktig, som du sier så har totodile (samt de han utvikler til), god attack og dårlig sp.atk, ser speed også ikke er så bra, men vil tro at speed er viktig for alle pokemon. Så om jeg da har sjekket riktig, så burde adamant som nature passe totodile ganske bra, etter som den gir pluss til attack og minus til sp.atk?

Lenke til kommentar
*snip*

 

*snip*

 

Takk for svar. :)

 

 

Du kan tjene litt penger ved å selge items du ikke trenger til shops.. feks Nuggets gir 5000 raske

 

Interessant, det skal jeg huske på! :)

 

 

Du kan tjene litt penger ved å selge items du ikke trenger til shops.. feks Nuggets gir 5000 raske

 

Er dette første gang du spiller Pokemon eller?

 

For min del, så ja, dette er første gang. Selv om jeg er svært erfaren med rollespill skader det ikke å få tips.

Lenke til kommentar

@ Nitrius;

Listen over hvilke pokémoner som gir hvilken stat er linket til på denne siden.

 

For å sjekke hvilken stat pokémonen din bør spesialisere seg i bør du sjekke base-stats på enten serebii.net eller smogon.com. Eks Feraligatr har 105 attack og bare 79 sp. atk, derfor bør den spesialisere seg i attack. Hvilke pokémoner som gir attack-EVer finner du her.

 

Så, man burde gå utifra base stats på pokemonen man vil trene? Så om jeg da forstår det riktig, som du sier så har totodile (samt de han utvikler til), god attack og dårlig sp.atk, ser speed også ikke er så bra, men vil tro at speed er viktig for alle pokemon. Så om jeg da har sjekket riktig, så burde adamant som nature passe totodile ganske bra, etter som den gir pluss til attack og minus til sp.atk?

 

Helt riktig. Et lite tips er å alltid se på den fullt utviklede versionen av Pokémonen slik at man ikke går på en stygg bom. Eks slowpoke har bedre Atk. enn Sp. Atk, men både Slowbro og Slowking har bedre Sp. Atk enn Atk.

Lenke til kommentar

Okay, takker for infoen =) Det er vel ikke sånn at EV'ene du har tjent opp blir "sletta" når pokemon utvikler seg?

 

Edit: Og disse vitaminene man kan gi til pokemonen, som gir et poeng eller noe til en stat (tenker på HP Up o.l), bruker man opp EV ved å bruke de? Hvis ja, hvor mange? 4 for hver stat eller? Eller nå har ikke jeg sjekka, men kanskje HP Up o.l ikke gir et direkte poeng til HP, men eller EV istede?

 

Edit2: Ja, ser ut som en vitamin gir 10 EV, noe som tilsvarer 2 og et halvt poeng...?

 

Edit3: Det er vel ikke mulig å se hvor mange EV man har "brukt opp"? Tenker det kan være litt vanskelig å holde følge om man ikke skriver det ned såklart.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Om du så får tak i pokewalker får du ikke brukt den da det er en IR port i selve spillkasetten som gjør det mulig å kommuniserer med pokewalkeren

 

Kjøpte DSi og HeartGold på Gamestop i dag... mange år siden jeg har spilt Pokemon nå

Lenke til kommentar

huff, har vært uten nett i 24 timer nå.. hater når slikt skjer, har enda ikke fått fikset det helt.

 

scizoren min har dessverre ikke technichan/hva det het. fanget og fikk den til lvl 60 for lenge siden, hadde ikke tenkt at bullet punch var så viktig da, kunne trengt en liten boost. har den i lvl 71 nå, så det får gå greit. kan sikkert skaffe en bedre scizor senere en gang. planen nå er bare å få aerodactyl de siste 19 levelene opp til 100, og lugia bør også få noen levels til. scizor er grei nok lvl, og machamp skal jeg vente med å trene mer. typhlosion skal også trenes til lvl 100, med det tar lenger tid pga den bare har kraftige flammeangrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...