goggys Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei! Jeg fikk i dag et inkassobrev fra Nexgentel på 1000kr. Saken er at jeg i tidlig Mai sa opp min avtale med dem på grunn av at jeg skulle flytte. Frem til midten av august gikk jeg inn på kundesidene deres og sjekket om jeg hadde fått noen ny regning som jeg skulle betale, men ingenting kom. Etter det rengte jeg bare med at alt var betalt og ok. Så plutselig i dag fikk jeg en inkassoregning for noe som jeg trodde var betalt. Jeg har ikke fått noen form for advarsler eller mulighetert til i det hele tatt å vite at jeg hadde en regning som ikke var betalt. Er dette lovlig og må jeg bare finne meg i å betale denne regningen? Mvh Terje Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 At den kommer så sent er jo selvfølgelig surt. Men det som har en betydning for saken din her er om faktura gjelder noe du har bestilt og fått? Dvs, er fakturagrunnlaget gyldig? Og hvorfor fikk du ikke den opprinnelige fakturaen? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Om du fikk regning fra nextgentel, har du ikke fått inkasso. Kun et varsel. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Om du fikk regning fra nextgentel, har du ikke fått inkasso. Kun et varsel. Fikk ingen regning, fikk bare en inkasso fra et inkassobyrå. Trodde det var krav om at man skulle mota purring før man fikk inkasso? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har du ringt NextGenTel først? Hvordan har du mottatt faktura tidligere? Kan ikke se at de har gjort noe galt avhengig av hvordan faktura blir sendt til deg, men ringer du så forstår de det sikkert Lenke til kommentar
Bata Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Har du ringt NextGenTel først?Hvordan har du mottatt faktura tidligere? Kan ikke se at de har gjort noe galt avhengig av hvordan faktura blir sendt til deg, men ringer du så forstår de det sikkert Kontrakten sier garantert at kunde skal varsle hvis han ikke mottar regning og er dermed selv skyldig i innkassoet pga uvillighet til å betale. my 2 cents Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Alle inkassovarsler, purringer og regninger på sluttoppgjør er sendt din gamle adresse tipper jeg. Siden du har sagt opp avtalen tipper jeg at de ikke sender regning til din kundeside, men som vanlig brevpost - sendt til feil sted. Inkassobyråer bruker gjerne å grave og lete litt før de sender ut regningen. Derfor har de funnet deg. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Men om man endrer adressa, så vil posten ettersende brevene innenfor en mnd. Trenger man lenger tid, så koster den tjeneste penger. Det er alltid viktig å gi beskjed om ny adresse til de som vil trenge den. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det samme skjedde med meg. Jeg flyttet, og flere måneder etterpå fikk jeg et inkassokrav på rundt 1000 i posten. Da viste det seg at jeg hadde glemt å sende tilbake ADSL-modemet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Men om man endrer adressa, så vil posten ettersende brevene innenfor en mnd. Trenger man lenger tid, så koster den tjeneste penger. Det er alltid viktig å gi beskjed om ny adresse til de som vil trenge den. Kun om du gir beskjed til posten. Det skjer ikke automatisk. Husk at det er mange som flytter også uten å melde flytting til folkeregistreret med en gang og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå