Akvarius Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jepp, med slaps , regn og det som verre er blir ruta verre og verre å se igjennom. Det går selvfølgelig an å kjøpe noe for å fjerne dette, men er heller intressert i å vite om noen har "kjerrigråd". Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har funnet ut at sitron funker bra. Vask ruta skikkelig først, rens viskerbladene også. Del en sitron i 2, og bruk den på vinduet. Ganske sterk syre, som fjerner det meste. Ganske mye billigere enn alle disse mirakel-produktene som er å få kjøpt. Pantera Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Glasspolish Har du råd til å ha bil, så har du råd til litt glasspolish... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Salmiakkvann, godt som gull både på inn og utsiden. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Her i huset smører vi ruta med zalo og lar stå en stund, viskerene også... Løser fett og sånt, tørk av or spyl godt hvis ikke du er glad i skum da. Dette hjelper veldig godt hvis viskerene smører eller hopper, for som alle vet så løser zalo fett, og ruta blir god og glatt =) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Glasspolish Har du råd til å ha bil, så har du råd til litt glasspolish... Støtter den. Fungerer utmerket. En gang i blant, når bilen shines, bare bruke 1 minutt på å polere ruta. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 man får også sånn skum man sprayer på ruten Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Gode råd er dyre.. så det blei Cola her ein dag faktisk. 1/2 l på bensinstasjon, som kosta flesk. Men virka då. Dog så vil eg tru at Cola light er bedre då den er uten sukker. Min første test med klorin litt grånnsåpe og vann hjalp heller lite, og det var nok salmiakkvann eg egentlig var på jakt etter tenker eg Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Salmiakkvann er det ultimate til å vaske vinduer med, du kan gnikke og pusse så mye du vil med spesialprodukter til 1000kr grammet, men du får dere ikke renere og penere en med salmiakk Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Gode råd er dyre.. så det blei Cola her ein dag faktisk.1/2 l på bensinstasjon, som kosta flesk. Men virka då. Dog så vil eg tru at Cola light er bedre då den er uten sukker. Min første test med klorin litt grånnsåpe og vann hjalp heller lite, og det var nok salmiakkvann eg egentlig var på jakt etter tenker eg Da burde du vel vaske godt over området etterpå? Cola inneholder jo 10% sukker, og om dette ikke blir vasket av vil det bli klissete og samle støv og skitt, både i dreneringskanalene og rundt ruta. Kan hende du ikke brukte så mye, men i hodet mitt ser jeg for meg at du helte ut hele flaska over ruta. Vil tro at det finnes bedre alternativer uten sukker. Endret 29. desember 2008 av kjaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå