Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjon av XP på bærbar uten cd-rom og med sata harddisk

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha prøvd det meste søker jeg hjelp her på forumet.

Har prøvd å hjelpe min bror med å reinstallere windows på en HP TC4400 uten suksess.

Siden maskinen ikke har CD-rom prøvde jeg først å lage en USB-pen med Xp på. Gjorde en feil under denne prosessen og denne funket ikke. Neste løsning ble derfor å flytte harddisken over i min bærbare og installere xp derfra.

Problemet nå er å få XP til å starte opp. Dersom jeg setter min harddisk med Vista inn i pc-en, starter den opp uten problemer. Når jeg skal starte opp harddisken med XP, vil den ikke starte xp og ender bare opp med en blinkende _ i venstre hjørne av skjermen.

Dersom jeg benytter meg usb pennen med Xp på kan jeg starte opp i safe mode.

Siden det er feil med denne, får jeg ikke til å reparere oppstarten til XP. Og jeg får heller ikke til å lage denne på nytt da det er kommet en skrivebeskyttelse på USB-pennen som jeg ikke får fjernet.

Noen som har noen tips hvorfor XP ikke vil starte og om dette er mulig å reparere i safemode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at Usb-pennen er blitt skrivebeskyttet og jeg får ikke til å formatere den. Lurer derfor på om det er andre muligheter, slik at jeg slipper å dra ut og kjøpe enda en minnepenn.

Må jo være en løsning på dette da xp starter opp når jeg putter harddisken i min pc og Hp Tc4400 starter opp med en harddisk med Vista på. I tillegg så starter jo pc-en opp i safe mode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...