kri84 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei. Etter å ha prøvd det meste søker jeg hjelp her på forumet. Har prøvd å hjelpe min bror med å reinstallere windows på en HP TC4400 uten suksess. Siden maskinen ikke har CD-rom prøvde jeg først å lage en USB-pen med Xp på. Gjorde en feil under denne prosessen og denne funket ikke. Neste løsning ble derfor å flytte harddisken over i min bærbare og installere xp derfra. Problemet nå er å få XP til å starte opp. Dersom jeg setter min harddisk med Vista inn i pc-en, starter den opp uten problemer. Når jeg skal starte opp harddisken med XP, vil den ikke starte xp og ender bare opp med en blinkende _ i venstre hjørne av skjermen. Dersom jeg benytter meg usb pennen med Xp på kan jeg starte opp i safe mode. Siden det er feil med denne, får jeg ikke til å reparere oppstarten til XP. Og jeg får heller ikke til å lage denne på nytt da det er kommet en skrivebeskyttelse på USB-pennen som jeg ikke får fjernet. Noen som har noen tips hvorfor XP ikke vil starte og om dette er mulig å reparere i safemode. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det skal ikke vanskeligere enn å lage USB-pennen bootbar og kopiere i386 katalogen fra XP cden over på den. Deretter er det bare å kjøre winnt.exe filen fra i386 katalogen og voila, installasjons menyen skal komme opp. Se på denne siden for å gjøre usb pennen bootbar. Særlig Method 2. http://www.bootdisk.com/pendrive.htm Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Problemet er at Usb-pennen er blitt skrivebeskyttet og jeg får ikke til å formatere den. Lurer derfor på om det er andre muligheter, slik at jeg slipper å dra ut og kjøpe enda en minnepenn. Må jo være en løsning på dette da xp starter opp når jeg putter harddisken i min pc og Hp Tc4400 starter opp med en harddisk med Vista på. I tillegg så starter jo pc-en opp i safe mode. Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Ser ut for at jeg har fått til. Etter å ha endret Sata valget i Bios og prøvd noen ganger, ville plutselig xp starte fra usb pennen. Nå håper jeg bare den vil starte uten usb pennen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå