Gå til innhold

512 GB SSD for oss dødlige

Anbefalte innlegg

730i/9300 man får integrert på mATX hovedkort i dag holder fint alle HTPC nivåer man ønsker seg tom. x.264 1080p og selv noen spill. Nå kommer en oppdatering med 9400. 780g/HD3200 er AMD sin mATX kombinasjon som også holder fint til HTPC.

Det hadde vært meget ønskelig å få disse hovedkortene med 8-16GB IO drive Integrert på hovedkortet med direkte tilgang til bussen. Ekspansjonslots bør man beholde uansett for annet spesielt utstyr.

Jeg håper vi ser slike produkter snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne godt tenke meg å se det i ITX systemer også ja. Man får ITX med støtte for Wolfdale og Yorkfield så det er merkverdig at de ikke også integrerer gode brikkesett/GPU løsninger. Kunne tenkt meg 730i/9400 med dualcore Wolfdale i ITX.

Men back to topic :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Artig hvordan prioriteringene rår.

Noen kaster bort ørten 1000 på skjermkort og andre bestiller X58/Ci7 til blodpriser, men når det kommer til lagring er plutselig 3-4k mye penger.

Tror ikke det er de samme folkene.. Det kunne aldri falt meg inn å bruke ørten tusen på et skjermkort, jeg ser på pris/ytelse, ikke om å gjøre å kjøpe det dyreste som finnes akkurat der og da. Og det samme gjelder for lagring. GB/kr teller, for mitt bruk.

For øvrig. Så noen si noe om pris litt tidligere i tråden, 1000 kr ble nevnt. Var det for disken på 512GB? Når er dette vanvittige prisfallet planlagt? Idag koster det vel deromkring kroner for en middels god disk på 16GB?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
For øvrig. Så noen si noe om pris litt tidligere i tråden, 1000 kr ble nevnt. Var det for disken på 512GB?

Det står faktisk i det innlegget du refererer til:

Noen som vet hvor mye noe slikt vil koste?
Antagelig fra ca 1000 kr når de blir lansert.

Den minste utgaven er i følge artikkelen på 64 GB. Jeg mener det er den mest interessante størrelsen og derfor skrev jeg fra 1000 kr. Fra-prisene tar alltid utgangspunkt i den billigste utgaven. Altså den på 64GB.

Du sier at man knapt får 16 GB for den prisen nå¨. Det stemmer ikke helt da man allerede får 32 GB for den prisen. Den er langt raskere og bedre enn Trancend sine varianter men også langt unna de beste pga skrivehastigheten på knøttsmå filer i tilfeldig rekkefølge. Slike problemer regner jeg med ryddes opp i både hos OCZ, Toshiba og andre produsenter innen disse fra Toshiba lanseres.

Angående lanseringstidspunkt så står det i artikkelen at det bare vil finnes demo-versjoner frem til april. Avhengig av hvor bra pilotproduksjonen går så vil masseproduksjonen sannsynligvis starte en gang i perioden april-juni. Lansering skjer normalt etter at masseproduksjonen er godt i gang. Kanskje en måned eller to senere. Reell tilgjengelighet i Norge kan nok drøye ytterligere 1-2 måneder. Med andre ord snakker vi om juni-september 2009 før vi kan kjøpe de her i Norge. Som nevnt i forrige avsnitt så regner jeg med at prisen for 64 GB-versjonen blir ca 1000 kr ved lansering i mai-juli. Toppmodellen på 512MB har 8 ganger så mye plass, men jeg regner med prisen blir om lag 10 gnager så høy som den minste fordi det er et topp-produkt. Altså rundt 10000 kr.

Alt dette står egentlig i det opprinnelige innlegget mitt om man bare leser hva som står der. Det er altså ikke ventet noe vanvittig prisfall, men en halvering av pris per GB på ca 6-8 måneder forventer jeg.

Lenke til kommentar
... men er jo helt uaktuelt så lenge det er snakk om 3-4k for noen skarve GB's...

Artig hvordan prioriteringene rår.

Noen kaster bort ørten 1000 på skjermkort og andre bestiller X58/Ci7 til blodpriser, men når det kommer til lagring er plutselig 3-4k mye penger.

Hdd'ene har ikke så stor påvirkning i 3Dmark vettu...

Endret av mistabeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...