WheelMan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Neste generasjons SSD-familie med 43 nm MLC NAND. Les mer Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Noen som vet hvor mye noe slikt vil koste? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 når kommer de i 3,5"? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det som er mest spennende med disse er tilgjengelighet og write amplification. Vi trenger sårt et SSD alternativ til Intel som også har løst write amplification problemet og faktisk er å få kjøpt. Det kan jo ikke være så utrolig vanskelig... Lenke til kommentar
friskies Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ikke mer enn tradisjonelle harddisker skal vi tro pressemeldingen, det er jo det den handler om. Det er dette vi nerder har ventet på i årevis, vi har jo sykt med prosesseringskraft og minnebåndbredde, men dagens harddisker klarer ikke å fore systemet raskt nok. Nå er det like før at SSD med god ytelse, gode kontrollere OG god pris er en realitet! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 når kommer de i 3,5"? Hva skal du med det? AtW Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 512 GB SSD for oss dødlige Det heter "dødelige", ikke "dødlige". Lenke til kommentar
JFM Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor kan man egentlig feste 1,8- og 2,5-tommers disker? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor kan man egentlig feste 1,8- og 2,5-tommers disker? Det finnes da overganger å få kjøpt. Dessuten er perioden med 3.5" disker til desktopsystemer forhåpentligvis snart forbi, vi trenger ikke disse klumpete greiene som tar opp unødvendig plass. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor kan man egentlig feste 1,8- og 2,5-tommers disker? Egne 2.5-festebraketter, eller everntuelt bare teipe det fast et egnet sted, neo som er det enkleste, SSD vibrerer ikke uansett. AtW Dessuten er perioden med 3.5" disker til desktopsystemer forhåpentligvis snart forbi, vi trenger ikke disse klumpete greiene som tar opp unødvendig plass. Det tipper ejg ikek vil skje før om endel år, vanlige disker vil antakelig gi mere GB epr krone i noen rå framover, og jeg tror ikke 2.5 tar over på vanlgie platelager på desktop før den tid. Og Hva tar 3.5 opp "unødvendig plass"? Det er da en grei størrelse for vanlige disker. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 når kommer de i 3,5"? Hva skal du med det? AtW bruke de i stasjonær maskin. foretrekker å skru de fast framfor å lime og tape de fast der det er plass. og det er fryktelig tungvint om man skal kjøpe egne braketter for 2,5" til 3,5" Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det tipper ejg ikek vil skje før om endel år, vanlige disker vil antakelig gi mere GB epr krone i noen rå framover, og jeg tror ikke 2.5 tar over på vanlgie platelager på desktop før den tid. Og Hva tar 3.5 opp "unødvendig plass"? Det er da en grei størrelse for vanlige disker. 3.5" er vel ikke heelt kompatibelt med siste mote innen PC-kabinetter... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Det tipper ejg ikek vil skje før om endel år, vanlige disker vil antakelig gi mere GB epr krone i noen rå framover, og jeg tror ikke 2.5 tar over på vanlgie platelager på desktop før den tid. Og Hva tar 3.5 opp "unødvendig plass"? Det er da en grei størrelse for vanlige disker. 3.5" er vel ikke heelt kompatibelt med siste mote innen PC-kabinetter... hva er siste mote innen pc kabinetter da? 3,5 kommer vel alltid til å bestå. de kan jo ikke fjerne 5,25" brønnene så da kan de jo like godt beholde 3,5" også Endret 22. desember 2008 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Er det ikke 3,5" som er vanligst og som passer inn i "alle" kabinetter da? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror jeg holder meg trofast til SATA i serveren min noen år framover. Blir fort dyrt om en skal bytte ut alt Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) hva er siste mote innen pc kabinetter da? 3,5 kommer vel alltid til å bestå. de kan jo ikke fjerne 5,25" brønnene så da kan de jo like godt beholde 3,5" også Trenden er at kabinettene blir fysisk mindre, bruker mindre strøm og støyer mindre. SSD på 1.8" og 2.5" passer dermed den nye trenden godt. Og ja, 3.5" til desktop kommer sikkert til å bli hos oss en del år til, men jeg tviler på at markedet for 3.5" SSD blir noe særlig stort. Regner derfor med at 3.5" er en standard som dør ut med harddiskene. Sannsynligvis forsvinner 2.5" på lang sikt også. Endret 22. desember 2008 av brannslange Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 høres veldig bra ut .. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 hva er siste mote innen pc kabinetter da? 3,5 kommer vel alltid til å bestå. de kan jo ikke fjerne 5,25" brønnene så da kan de jo like godt beholde 3,5" også Trenden er at kabinettene blir fysisk mindre, bruker mindre strøm og støyer mindre. SSD på 1.8" og 2.5" passer dermed den nye trenden godt. Og ja, 3.5" til desktop kommer sikkert til å bli hos oss en del år til, men jeg tviler på at markedet for 3.5" SSD blir noe særlig stort. Regner derfor med at 3.5" er en standard som dør ut med harddiskene. Sannsynligvis forsvinner 2.5" på lang sikt også. Du skal ha et svært lite kabinett før 3.5 er upraktisk stort. Så lite at enten er det ikke snakk om særlig mye ytelse, eller så må det bråke endel. 3.5" er en helt grei størrelse som passer fint i de aller aller felste kabinetter. Nå er det ikke noe poeng i å ha 3.5 på SSD, da større fysisk størrelse ikke er noe nyttig, kapasitetsmessig, på dagens disker. Men at 3.5" har tatt opp "unødvendig stor plass" er jeg uenig i. AtW når kommer de i 3,5"? Hva skal du med det? AtW bruke de i stasjonær maskin. foretrekker å skru de fast framfor å lime og tape de fast der det er plass. og det er fryktelig tungvint om man skal kjøpe egne braketter for 2,5" til 3,5" Fryktelig tungvint vil jeg ikke si det er, mange av kabinettene mine har jo feks kun 5.25-plasser i prasis, så bruker jeg moduler som gjør det om til 3.5"-plasser. Du burde heller be om at du fikk med 3.5-brakketer i pakka med 2.5-disker. AtW Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror jeg holder meg trofast til SATA i serveren min noen år framover. Blir fort dyrt om en skal bytte ut alt SSD bruker som regel SATA-grensesnittet de også. Så du slipper å bytte alt, kun diskene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Tror jeg holder meg trofast til SATA i serveren min noen år framover. SDD er like mye SATA som vanlige snurredisker. Edit: for sein.... Endret 22. desember 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå