Gå til innhold

Problemer med trådløst nett - hastigheten faller drastisk

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Vi fikk Altibox her for et par uker siden, det vil mer bestemt si fiberbredbånd 10/10. Jeg har koblet PCen min opp mot routeren ved hjelp av en D-Link - G122 trådløs usb-adapter. Problemet er at i løpet 10 til 30 minutter, faller hastigheten plutselig til bare rundt 750kbit/s. Når jeg kobler meg av tilkoblingen, for så å koble på igjen, er hastigheten tilbake til 10mbit/s, så faller den igjen innen en halvtime.

Noen som har noen anelse om hva dette kan være?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Heisann.

Vet ikke om jeg kan løse problemet ditt,men jeg bor selv i Breisås og har samme linje som du har. Jeg derimot merker ingen problemer på mine maskiner, men så bruker jeg ikke et slik USB nettverkskort som du gjør. Min tanke er at nettopp dette USB kortet du har er grunnen til dine problemer, jeg ville feilsøkt med å bruke et annet kort (hør med venner og kjente om de har et annet type trådløst kort du kan låne kun for å prøve ut, litt dumt å kjøpe et annet uten at det hjelper.)

Det jeg "knotet" litt med på mitt nettverk var bruk av egen trådløs router, for den Telsey trådløse er ikke helt etter min smak. Etter litt fant jeg ut at min cisco virket fint etter å ha satt den som trådløst AP.

Mitt råd er ihvertfall, prøv et annet nettverkskort enn det USB kortet du bruker i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har lurt litt på det selv ser du, så jeg tror jeg skal teste å se om det fungerer med en annen type USB-sak. Hvis ikke, kommer jeg til å gå over til kabel.

Takk for svar! Er uansett veldig fornøyd med nettet, så det er det ikke noe å utsette på hvis du ser bort i fra routeren som etter min smak heller ikke er helt toppen :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...