Bushnell Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 det går fint.. det er etter du har formatert att den klæsjer inn filer for ny installasjon så det er ingen fare å gjøre det.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Det ser ut til at jeg må legge inn xp på nytt...men det er vel ingen garanti for at det skal funke? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 er nok ikke det.. bare et forslag.. men har du en xp cd trenger du ikke å legge inn windows på nytt.. men jeg lurer på om det står i manualen att en helst sku gjøre det før en la inn windows.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Hvis jeg returnerer dette kortet og heller bestiller ATA/100 kortet...går det bedre da? har sett flere her som sier at de instalerte driverene og så funka alt... Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Nå har jeg ikke lest alt her (skumleste). Men jeg så at du snakket om å installere "third party scsi or raid driver". Fikk ikke du med en driverdiskett eller noe med kontrolleren? Det gjorde jeg iallfall. Da var det bare å installere den, og det var det. Hvis ikke, har du sjekket Promise sine hjemmesider for drivere eller liknende? Edit: Jeg har denne kontrolleren. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Det følgte med en driverdikett...men det funker ikke når jeg legger den inn...det funker fint å legge inn driveren, men ikke å bruke det Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det følgte med en driverdikett...men det funker ikke når jeg legger den inn...det funker fint å legge inn driveren, men ikke å bruke det Hmm. Kanskje du burde gå for et annet kontrollerkort? (Ville kanskje være det letteste). Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det høres unektelig ut som det er en konflikt der en plass om du mener at du hører alle 3 disker spinner opp . Og om det ser ut som alt er i orden i kontrollpanel når det gjelder driver så hjelper det ikke med noen reinstallering eller noe av OS .. Du har også som du skriver prøvet annen PCI slot og jeg mistenker at det kan være en "mandagsutgave" av Promise kontrolleren du har mottatt . Kan du gjøre en ting før du eventulet tar kontakt med Komplett ? Plugg inn et drev og se om dette detekteres . Legg merke til at du da får opp melding om at bios på kortet ikke er installert , dette gjelder bare om det er hdd`s koblet opp . Nå er jeg litt motstander av XP uten at jeg selv har kjørt dette OS men alle som jeg har kontakt med har gått tilbake til Win2000 grunnet problemer av noen slag . Nå har ikke dette noe med kontrolleren din og gjøre men ..... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Det er det jeg også tror...kan du anbefale ditt? var det enkelt å instalere? Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Når WD disker står alene som master vil de helst ikke ha noen jumper i. Cable-select funker, men har du prøvd å starte den opp uten jumper i disken i det hele tatt? Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det er det jeg også tror...kan du anbefale ditt? var det enkelt å instalere? Mitt kort var bare å plugge i PCI porten, starte opp og installere driverne fra disketten. Deretter var alt i gang. Flyttet kontrollerkortet og de 2 120GB-ene mine over til min gamle P-III 700, som jeg nå bruker som server. Her var det heller ingen komplikasjoner. Bare plugget kortet i og installerte driverne fra diskett, og det var det. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg kjører Promise TX2 ata100 modellen der den ene er kjøpt hos Komplett . Installering gikk som en drøm og med diskwizard til mine Barracuda V var jeg oppe og gikk på få minutter . Og det var heller ikke noen problemer på den andre maskinen . Og husk at det TX2 fikser disker opp til 200gb om du skulle ønske dette ... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Prøvd å bytte IDE kabel? Kan være kabelbrudd/dårlig kontakt i kontaktene som er årsaken. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Har prøvd å bytte kabel til en ny jeg nettopp kjøpte...funka ikke det heller...jeg tror jeg bytter inn i et nytt kort jeg Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Det høres unektelig ut som det er en konflikt der en plass om du mener at du hører alle 3 disker spinner opp . Og om det ser ut som alt er i orden i kontrollpanel når det gjelder driver så hjelper det ikke med noen reinstallering eller noe av OS .. Du har også som du skriver prøvet annen PCI slot og jeg mistenker at det kan være en "mandagsutgave" av Promise kontrolleren du har mottatt . Kan du gjøre en ting før du eventulet tar kontakt med Komplett ? Plugg inn et drev og se om dette detekteres . Legg merke til at du da får opp melding om at bios på kortet ikke er installert , dette gjelder bare om det er hdd`s koblet opp . Nå er jeg litt motstander av XP uten at jeg selv har kjørt dette OS men alle som jeg har kontakt med har gått tilbake til Win2000 grunnet problemer av noen slag . Nå har ikke dette noe med kontrolleren din og gjøre men ..... Jeg plugget nettop inn to cd-rom i kontrolleren...fant ikke dem heller...pc'en frøs som vanligt Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Liten tanke.... Hvis det er snakk om en konflikt av noe slag, kan ikke du da prøve å ta ut alle kort / hdd'er /cd osv, og kun la en hd stå til boot, samt en hd på kontroller (for å teste) og skjermkort? Da burde jo de fleste mulige konflikter løses, eller? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Har prøvd det også... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Kom på en ting...kan det være hk mitt som gjør at jeg ikke får til kontrolleren? Lenke til kommentar
aron Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du kan jo evt forsøke å tvangskjøre irq i bios.... Jeg har erfart at en nødvendig vis ikke får feilmeldinger og konfliktvarsler selv om det faktisk er konflikter i systemet. Plug and play er nødvendig vis ikke alltid p&p men noen ganger snarere plug and obay Lenke til kommentar
Gef Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Prøvde nettopp kontrolleren i en annen pc jeg har her hjemme...da funka kortet hva pokker er det som feiler pc'en min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå