Gå til innhold

Ultra ATA/133 Controller!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke lest alt her (skumleste). Men jeg så at du snakket om å installere "third party scsi or raid driver". Fikk ikke du med en driverdiskett eller noe med kontrolleren? Det gjorde jeg iallfall. Da var det bare å installere den, og det var det. Hvis ikke, har du sjekket Promise sine hjemmesider for drivere eller liknende?

Edit: Jeg har denne kontrolleren.

Lenke til kommentar

Det høres unektelig ut som det er en konflikt der en plass om du mener at du hører alle 3 disker spinner opp . Og om det ser ut som alt er i orden i kontrollpanel når det gjelder driver så hjelper det ikke med noen reinstallering eller noe av OS ..

Du har også som du skriver prøvet annen PCI slot og jeg mistenker at det kan være en "mandagsutgave" av Promise kontrolleren du har mottatt .

Kan du gjøre en ting før du eventulet tar kontakt med Komplett ?

Plugg inn et drev og se om dette detekteres . Legg merke til at du da får opp melding om at bios på kortet ikke er installert , dette gjelder bare om det er hdd`s koblet opp .

Nå er jeg litt motstander av XP uten at jeg selv har kjørt dette OS men alle som jeg har kontakt med har gått tilbake til Win2000 grunnet problemer av noen slag . Nå har ikke dette noe med kontrolleren din og gjøre men .....

Lenke til kommentar
Det er det jeg også tror...kan du anbefale ditt? var det enkelt å instalere?

Mitt kort var bare å plugge i PCI porten, starte opp og installere driverne fra disketten. Deretter var alt i gang. Flyttet kontrollerkortet og de 2 120GB-ene mine over til min gamle P-III 700, som jeg nå bruker som server. Her var det heller ingen komplikasjoner. Bare plugget kortet i og installerte driverne fra diskett, og det var det.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Promise TX2 ata100 modellen der den ene er kjøpt hos Komplett .

Installering gikk som en drøm og med diskwizard til mine Barracuda V var jeg oppe og gikk på få minutter . Og det var heller ikke noen problemer på den andre maskinen .

Og husk at det TX2 fikser disker opp til 200gb om du skulle ønske dette ...

Lenke til kommentar
Det høres unektelig ut som det er en konflikt der en plass om du mener at du hører alle 3 disker spinner opp . Og om det ser ut som alt er i orden i kontrollpanel når det gjelder driver så hjelper det ikke med noen reinstallering eller noe av OS  ..

Du har også som du skriver prøvet annen PCI slot og jeg mistenker at det kan være en "mandagsutgave" av Promise kontrolleren du har mottatt .

Kan du gjøre en ting før du eventulet tar kontakt med Komplett ?

Plugg inn et drev og se om dette detekteres . Legg merke til at du da får opp melding om at bios på kortet ikke er installert , dette gjelder bare om det er hdd`s koblet opp .

Nå er jeg litt motstander av XP uten at jeg selv har kjørt dette OS men alle som jeg har kontakt med har gått tilbake til Win2000 grunnet problemer av noen slag . Nå har ikke dette noe med kontrolleren din og gjøre men  .....

Jeg plugget nettop inn to cd-rom i kontrolleren...fant ikke dem heller...pc'en frøs som vanligt :cry:

Lenke til kommentar

Liten tanke....

Hvis det er snakk om en konflikt av noe slag, kan ikke du da prøve å ta ut alle kort / hdd'er /cd osv, og kun la en hd stå til boot, samt en hd på kontroller (for å teste) og skjermkort?

Da burde jo de fleste mulige konflikter løses, eller?

Lenke til kommentar

Du kan jo evt forsøke å tvangskjøre irq i bios....

Jeg har erfart at en nødvendig vis ikke får feilmeldinger og konfliktvarsler selv om det faktisk er konflikter i systemet. Plug and play er nødvendig vis ikke alltid p&p men noen ganger snarere plug and obay :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...