JOG Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Monterte en Duron 900 på et Abit KT7A-raid HK Feil som oppstod: "Partisjon er feil/ ugyldig" "Inst.prog. har funnet en skadet CAB-fil og kan ikke fortsette" "Det er ikke nok minne til å kjøre Windows" "Filen XX er skadet" PC hang/stoppet under oppstart PC ville ikke starte OSV.OSV Altså helt på tryne :sad: Prøvde en Duron 850. Og den fungerte helt greit. Sente Duron 900 i retur til butikken som testa den og ikke fant noe feil :?: Den 900HHz heter: 128/64 200MHz Den 850HHz heter: 3DNOW! Antar forklaringa ligger der. Hva er forskjellen? Hva gjør jeg for å få 900`n til å fungere? Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg har vært borti at strømforsyninga kan møte veggen når en klokker opp. Min opplevelse var at hovedkortet rett og slett ikke klarte å initialisere. Kanskje du skal sjekke den. Dersom du har mange komponenter, og kun en 200/250W strømforsyning, så kan det være at du må opp til 300w. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kanskje med å slette biosen/ reset den? Vil tru at du bør nullstille biosen før du bytter til ny prosessor. Du skifter bare pin på den cmos saken på hovedkortet. Sjå i bruksanvisninga så finner du den. Lenke til kommentar
JOG Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Har 300W strømforsyning. Alt fungerte greit da jeg prøvde med en AMD 1200MHz. Det er bare den Duron 900 som ikke fungerer, har resatt bios ørten ganger, prøvde også å sette den på 500MHz Bare elendigheta hele tiden. (river seg i håret) *sukk* Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Sikkert den Duron 900MHz'en som er ødelagt da.. Lenke til kommentar
JOG Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Ja, det mente jeg også. Sente den i retur til butikken (les min første meld. da :smile: Som sier at: "den er testet och kjører mycket stabilt" Er det noen som vet om det er forskjellige utgaver av Duron? Lenke til kommentar
junjiec Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Feilen kan også være biosen din er eldre og har ikke cpu-tabell som støtte duron 900. Last ned den nyeste bios fra abit, bør det går bra. NB: Det er viktig at du bruker en ren dos start-diskett. Lenke til kommentar
JOG Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Antar at det er du "junjiec" som har rett :smile: Løste problemet på denne måten: Abit KT7A-raid + Duron 850 - Asus A7V133 + Duron 900 Begge maskina går helt greit nå. Glupt! :wink: Takk til alle dere som kom med tips :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå