bodhi Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har et litt merkelig problem: Fikk plutselig denne feilen, etter å ha hatt en feilfri pc en stund nå. Når jeg åpner feks winrar, eller går inn i et spill, blir oppløsningen på skjermen satt til 800x600. Når jeg så går inn i Catalysator Control senter for å rette den opp, står det etter ny valgt oppløsning på (1900x1200),om jeg ønsker denne, jeg svarer ja, men den vil aldri godta ny oppløsning, så alt settes tilbake til 800x600. Nyeste drivere til ati,har avinstallert og lagt dem inn igjen,men samme problem. I Crysis Warhead skjer det samme. Eneste løsningen jeg har, er å restarte maskin, da kommer 1900x1200 tilbake. Utrolig irriterende, da det kan skjer tilogmed når jeg åpener iTunes for å høre musikk. Har dere noen løsninger på dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Catalyst control center til og med Prøvd å stille oppløsningen i windows vista sin konfigurator? Høyreklikk på bakgrunden -> personalize -> display settings -> oppløsning. eller windows xp om du har det Høyreklikk på bakgrunden -> properties -> settings. Det kan høres ut som om grafikkdriveren stopper og den bruker vga safe. Funker det å spille etter at oppløsningen har gått ned? Lenke til kommentar
bodhi Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Catalyst control center til og med Prøvd å stille oppløsningen i windows vista sin konfigurator? Hei. Ja, har prøvd det også, men funker ikke. Crysis Warhead går jo tildels an å spille, men ikke så kjekt i den lille oppløsningen, det blir bare tull. Dessuten kommer spillet ikke inn i fullskjerm, og når jeg velger det i menyen på gamesettings, nekter den å kjøre fullskjerm. Dette var aldri et problem før, men det startet plutselig for noen dager siden. Kjører Vista ja. Har avinstallert alle drivere til både skjermkort og hovedkort, men uten resultat. Maskinen er forøvrig oppdatert på de drivere som trengs. Pc altså, den lever tilsynelatende sitt eget liv til tider Endret 22. desember 2008 av bodhi Lenke til kommentar
bodhi Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Noen som har noen løsninger, eventuelt vært borti samme problem? fikk et råd tidligere, men hadde prøvd det, blir en del restarting her, og det er utrolig irriterende. Help me guys, youre my only hope:) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 det er ikke et "ati2dvag" driver problem. gir mange rere symptomer spm resetting av oppløsning. prøv og goole litt på det. du kjører 8.12 friver ja? http://www.modernstreet.com/general/ati2dvag-problem/ Lenke til kommentar
bodhi Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 det er ikke et "ati2dvag" driver problem. gir mange rere symptomer spm resetting av oppløsning. prøv og goole litt på det. du kjører 8.12 friver ja? http://www.modernstreet.com/general/ati2dvag-problem/ Ja, jeg kjører 8.12 Har googlet litt, men enda ikke funnet noen løsning...får bare fortsette med det. Det blir også lav oppløsning når jeg skal klargjøre for installering av eks programmer/spill, da går det i lavmodus ja....argghhh Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Legg inn 8.11 driveren i steden og vent til 9.1 driveren er ute før du prøver med denne i steden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå