Gå til innhold

Se ikke ekstern harddisk i Min datamaskin

mtrolleb

Anbefalte innlegg

God dag

Jeg har en Western Digital ekstern harddisk (250GB) og har brukt en stund. Nå, plutselig så jeg ikke den i Min datamaskin og har ikke fått feil melding, har prøvd annen maskin men jeg så ikke den heller!

Noen kan fortelle hva som er feil og hvordan jeg skal gjøre ...?

På forhånd takk!

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God dag

Jeg har en Western Digital ekstern harddisk (250GB) og har brukt en stund. Nå, plutselig så jeg ikke den i Min datamaskin og har ikke fått feil melding, har prøvd annen maskin men jeg så ikke den heller!

Noen kan fortelle hva som er feil og hvordan jeg skal gjøre ...?

På forhånd takk!

Martin

Noe liknende skjedde med min 1TB mybook. Jeg har 2, og bare den ene har hatt problemer.

På min var det sata-til-usb kontrolleren i det eksterne kabinettet som var ødelagt. Først ville den ikke vises i min datamaskin, så etter en ukes tid ville den finne disken igjen, men da var den tom og alt innholdet vekk. Når jeg prøvde å kopiere filer gikk det med usb1 hastighet.

Jeg tok da harddisken ut av kabinettet og satt den i en stasjonær PC. Da fungerte alt fint. Hvis jeg hadde gjort det tidligere hadde jeg beholdt innholdet.

Du kan nå enten prøve å fikle i kontrollpanelet og maskinvarebehandling og håpe du får rettet opp feilen, eller du kan røske disken ut av det eksterne kabinettet og putte den inni maskinen. Sistnevnte vil sansynligvis fjerne garantien, men hvis du har viktige filer på disken er den det tryggeste alternativet for å beholde de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...