Krax Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei har problemer etter jeg tok stømmen på pcen. Abit Fatal1ty AN9 32X Når jeg koblet til PCen igjen og startet den opp kom den opp med 7F på MB error code displayet på mb. På skjermen sier den CMOS checksum error - default loaded. Jeg gikk da inn i bios og det var endel settings som var endret. Siden jeg har xp på 2 raptor disker i ett stripset raid måtte jeg sette opp dette. Dette er ikke noe jeg gjorde orginalt men etter litt prøv og feil detected den til slutt raid arrayen og startet med og starte windows men den hang på "windows loading skjermen" så etter enda flere prøv og feil går den nå bare i loop fra der den skal starte windows nå. Jeg har resatt bios flere ganger nå men den vil bare ikke gå videre bare booter igjen. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Kjør chdsk /r fra gjenopprettingskonsollen Endret 22. desember 2008 av norbat Lenke til kommentar
Krax Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Kjør chdsk /r fra gjenopprettingskonsollen CMOS checksum error - default loaded var cmos batteriet som var defekt har byttet det. Kommer fremdeles ikke forbi boot loopen. Jeg kan gå inn og sjekke RAID arrayen (trykka F10 under boot) og den står til boot og set ok ut. den er også satt til først under harddisk boot priority. Jeg har også satt inn en vanlig Sata disk for og prøve å installere windows på nyt på denne. Men windows sier bare at det ikke er innstallert noen hardisker på pcen (jeg trykk F6 når windows cd loader og enter) pcen rebooter rett eller "verifying DMI pool data" (det siste jeg normalt så før jeg fikk XP startup skjemen) er dette fordi pcen tror den ikke har noen hardisker `?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå