RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) pcen min skrudde seg av i natt og prøvde å starte på nytt, på morgningen kom jeg fram til dette skjermbilde dette er da det første skjermbilde jeg vanligvis får under oppstart, men videre vil ikke pcen ta meg. er det hovedkortet som er kaputt? Endret 22. desember 2008 av RedZpider Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 hva slags OS er det? Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 hva slags OS er det? XP, formaterte nylig men har innstallert alle oppdateringene Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 får du bootet på cd? boot på en xp cd og kjør en "chkdsk /p(eller var det f?) /r" fra konsollet Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 får du bootet på cd? boot på en xp cd og kjør en "chkdsk /p(eller var det f?) /r" fra konsollet det har jeg ikke gjort før.. bare å sette i xp cden og starte opp normalt? Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 satte i xp cden og prøvde å starte opp maskinen men den stopper opp så samme sted fortsatt. jeg får ikke engang trykket del for å komme til biosen Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 har du en annen harddisk å prøve med? Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 har du en annen harddisk å prøve med? det er koblet til 8 harddisker på den for øyeblikket. skal prøve å koble fra alle utenom OS disken og så kan jeg prøve med en annen formatert jeg har liggende å se om det fungerer Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 har du en annen harddisk å prøve med? det er koblet til 8 harddisker på den for øyeblikket. skal prøve å koble fra alle utenom OS disken og så kan jeg prøve med en annen formatert jeg har liggende å se om det fungerer ingenting av dette fungerte. da må det vel være en maskinvarefeil? hovedkortet ellerno? jeg har flere pcer så for å teste OS disken kan jeg kanskje koble den på den andre pcen min å se om den starter opp? eller vil ikke dette funke siden den er formatert, innstallet xp + drivere på en annen pc? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 joda det skal funke, hvis ikke skal du hvertfall komme inn i safe mode. men siden du ikke engag kommer inn i bios på den andre er det nok hardware feil. men prøv å koble fra alle harddisker, den skal ihvertfall komme med noen feilmeldinger om at det ikke er noen disker. Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 joda det skal funke, hvis ikke skal du hvertfall komme inn i safe mode. men siden du ikke engag kommer inn i bios på den andre er det nok hardware feil.men prøv å koble fra alle harddisker, den skal ihvertfall komme med noen feilmeldinger om at det ikke er noen disker. jeg koblet fra alt av harddisker nå og den stopper opp på samme stedet fortsatt. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 da er det hvertfall hardware, mulig HKet som er gått, mest sansynlig. Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 ok, da blir det reklamasjon (+ masse drit jobb) :-) takk for hjelpen Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 haha ja er som regel sånn, ikke noe prob Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Nå vet jeg ikke om du har flere minnebrikker innstallert men dersom du har det, prøv å fjerne en for å se om det starter da, dersom det ikke gjør det fjern den andre å sett inn den du tok ut osv... Har du prøvd en Bios reset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 rart at logoen til hovedkortet dukker opp vist hovedkortet er defekt. ta først og fremst ut cmos batteriet vist du ikke allerede har gjort dette og prøv en restart. sjekk alt av kabler og kontakter, til og med de som ikke er i bruk, kansje de kortslutter noe av systemet. stokk dem gjerne om kablene, vist mulig. vist ikke kan du begynne fra scratch, hovedkort, cpu, skjermkort samt strøm og starte maskinen og se hva som skjer, er det noe annerledes på skjermen en det som er vanlig, er det noe av det som ikke er tilkoblet som er feil. kommer sammen feilen igjen så er det jo noen av komponentene som er i bruk som er defekt, da hadde jeg prøvd å lånt hardware fra kompiser og feilsøkt med dem, sett om skjermkortet ikke ødelagt(har min tvil) osv. jeg har min knapp på at hovedkortet kan være gåent, eller at faktisk strømforsyningen ikke er helt på topp, derfor er det viktig at du får prøvd litt rundt. Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 jeg tenkte på å prøve å resete biosen, skal teste det i ettermiddag. kan også teste det med minnebrikkene og kablene. evnt. må jeg begynne fra scratch som du sier og se om det fungerer da. skriver resultat etter bios reset i kveld Lenke til kommentar
nyvvo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 jeg tenkte på å prøve å resete biosen, skal teste det i ettermiddag. kan også teste det med minnebrikkene og kablene. evnt. må jeg begynne fra scratch som du sier og se om det fungerer da. skriver resultat etter bios reset i kveld Virker mistenkelig likt det samme problemet jeg hadde. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051210&hl= Håper det løser seg. Lenke til kommentar
RedZpider Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 jeg tenkte på å prøve å resete biosen, skal teste det i ettermiddag. kan også teste det med minnebrikkene og kablene. evnt. må jeg begynne fra scratch som du sier og se om det fungerer da. skriver resultat etter bios reset i kveld Virker mistenkelig likt det samme problemet jeg hadde. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051210&hl= Håper det løser seg. å herre gud! jeg hadde ikke tenkt på at tilkoblet på usb er 4 eksterne harddisker, minnebrikke, digitalkamera, mp3 spiller, høytallere, usb splitter osv. osv. koblet fra alt nå og så startet den! helt utrolig. Jeg antar at det neste nå er vel bare å oppdatere bios så fort som mulig. det løste problemet ditt gjorde det ikke? Lenke til kommentar
nyvvo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 jeg tenkte på å prøve å resete biosen, skal teste det i ettermiddag. kan også teste det med minnebrikkene og kablene. evnt. må jeg begynne fra scratch som du sier og se om det fungerer da. skriver resultat etter bios reset i kveld Virker mistenkelig likt det samme problemet jeg hadde. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051210&hl= Håper det løser seg. å herre gud! jeg hadde ikke tenkt på at tilkoblet på usb er 4 eksterne harddisker, minnebrikke, digitalkamera, mp3 spiller, høytallere, usb splitter osv. osv. koblet fra alt nå og så startet den! helt utrolig. Jeg antar at det neste nå er vel bare å oppdatere bios så fort som mulig. det løste problemet ditt gjorde det ikke? Det gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå