Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Beregning av dagpenger?

x-team

Anbefalte innlegg

Er jo sånn at jeg er arbeidsledig om dagen grunnet denne finanskrisa som holder på..

Søkte om dagpenger hos nav i slutten av november/begynnelsen av desember eller noe..

De så da på den inntekta jeg hadde hatt i 2007, altså læringtia mi, så det var jo ikke så mye men fikk da dagpenger..

Spørsmålet mitt er da, nå som vi går over i år 2009, skal de regne ut på nytt fra inntekten min i 2008, for og regne ut ny sats på hva jeg skal få utbetalt fra de?

Har vel tjent noe over 300k i 2008, i motsetning til rundt 150 i 2007..

Flere kamerater i samme situasjon som meg som lurer på det samma, så takker for de som kan svare :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be NAV regne ut fra det året da du hadde best betalt. Du må dokumentere att du faktisk har fått over 300k men det burde ikke være så vanskelig. Bare å ta en telefon til din arbeidsgiver å få det.

Deretter slenger du papiret i skranken på NAV og ber de bruke det som grunnlag.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om noen forsto saken helt her.

Jeg søkte om dagpenger i 2008 altså inneværende år, da så nav på hva jeg hadde tjent i 2007, som ikke var så mye, 150k els..

Så jeg lurer på om jeg på noen måte kan kreve at nav skal beregne dagpengesatsen min på nytt vist jeg dokumenterer min inntekt i 2008?

Selvom de har innvilget dagpenger, men da etter hva jeg tjente i 2007..

Har fått 1 utbetaling fra de, det var ikke rare greia akkurat..

Lenke til kommentar
JA!

Du kan be de regne om ut fra den lønn du har fått i år.

Få tak i din siste lønsslipp så skal det være grei nok dokumentasjon.

Lykke til :)

Og det er du sikker på, når reglene sier "siste avsluttede KALENDERÅR, eller snittet av de siste tre KALENDERÅR"??

Mrn nå er det jo bare èn uke til første virkedag i 2009, og da er jo 2008 "siste avsluttede kalenderår"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...