westad Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hei jeg skal bygge to nye PC'er. Disse skal stå i nettverk, og fungere som kassa-apparat i en butikk. Programmet som brukes krever endel datakraft. Hva tror dere om følgende : AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache Abit NF7-M Hovedkort for Socket A nForce2-IGP/MCP, ATX,VGA, USB2.0, LAN DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W AMD/P4 I tillegg kommer logitec optical cordless mus, cd brenner, floppy, etc. Hva tror dere?? Vil dette fungere?? Noen andre forslag?? Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 ser ok ut, men why cl2,5 minne ??? og husk støy nivået... Lenke til kommentar
westad Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Hva er galt med 2,5 cl? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Om de skal være kassaapparat husk på disse faktorene; Stabilitet - kjøp heller noe litt mer modent produkt som har blitt oppdatert (bios, drivere) Støy - Tenk deg selv å høre "wuuuuuuuuuuusj" 8 timer om dagen Ytelse - god ytelse, men husk stabilitet Støv - støvfilter er kjekt å ha... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 bare 40 gb hdd? prisforskjellen på så lave kapasiteter er jo ganske liten da. Og har hørt at WD sine disker bråker. Gå heller for Segate :wink: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 bare 40 gb hdd? prisforskjellen på så lave kapasiteter er jo ganske liten da. Og har hørt at WD sine disker bråker. Gå heller for Segate :wink: Enig i å ta harddisker som generer lite varme, velg Seagate Barracuda 80GV IV. De bråker lite og generer lite varme i forhold til de nye Barracuda V. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hei westad. Oppsettet ser bra ut ja, men en WD (western Digital) harddisk går for å lage en litt høyfrekvent lyd som noen reagerer på. Jeg ville nokk heller anbefale deg å investere i en Seagate harddisk, som støyer lite og produserer ganske lite varme. Og ditt spm anngåedne 2.5 CL er at 2.0CL er raskere en 2.5, så det det "slaktaren" ville fram til at du kanskje vil investere i 2.0 i stede for 2.5 ram. Personlig så syns jeg ytelsen mellom 2.0 og 2.5 egentlig eksiterer på papiret, altså at du må ha benchmark-tester og måle prosenter for å få fram forskjellen. Det som jeg ser på som viktig er at du velger merkeram og ikke "no-name" ram, som ofte er kilden til en god del problemer. Mange som har kjøpt no-name ram og har opplevd da de byttet den i et merkeram og ha fått en stabil maskin. Så du bør kanskje se på en Twinmos brikke eller andre ram-typer og ikke no-name. Lenke til kommentar
westad Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Hei, nå har jeg bestillt to maskiner til en pris av 16213,- inkl XP, uten skjerm. Jeg forandret på følgende: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5, da forskjellen mellom hastigheten på 2700 og 3200 er minimal i følge hardware.no . GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGAIgloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA) Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm Seagate Barracuda 7200.7 40GB IDE ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM Nå tror jeg ikke det blir stort problem med støy da jeg har et airconditionanlegg som står og durer som et fly. ( 36 dB ) Men når man får gode råd, lytter man til dem... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Var en fyr her et steds som sa at det kabinettet var det verste han noen gang har bygget i... delene må ikke bråke mer enn 20-25db er et krav du burde sette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå