maudio Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg er 20 år og dama mi er 19, vi har vært sammen siden juni, altså 7 måneder til nå. Nå har det seg slik att dama mi har vokset opp med problemer siden hun var liten, sendt inn til barnevern pga familieproblemer osv, blitt sviktet hele livet og forflyttet hit og dit. Hun har ikke fått en normal oppvekst, feks. opplevd kjerlighet å den følelsen av å være verdt noe blandt foreldre/andre. Hun har ingen selvtillit å sliter med den tanken på att hun ikke har fått "opplved" ungdomstiden sin som alle andre. Det er mye mer en det, men jeg tror dere skjønner tegninga mi på hvor langt nede hun er. Jeg traff henne i juni, hun fortalte meg att jeg var den første som har gitt henne den avslappende betryggende følelsen å være sammen med. Jeg bryr meg skikkelig om henne, å hun har åpnet seg for meg å snakket om hele oppveksten sin å fortalt meg ting som bare jeg vet. Jeg gjør alt for denne jenta, jeg hjelper henne fremover i livet så hun kan føle seg akseptert som alle andre, prøver å få i gang selvtilitten å bygge opp henne opp på ny. Som sagt, det kan være veldig vanskelig for meg, hun blir ofte depprimert pga av alt hun har opplved. Jeg spør henne henne ut hver gang å forhører meg om hva det er å hva jeg kan gjøre, jeg sier hun må prøve å legge det bak seg å bare hoppe i det. Jeg har vært veldig langt nede selv å har klart å bygget opp en psyke som er jevla sterk,så jeg vet hvordan det fungerer. Men det virker ikke som hun tar mine råd serriøst. Hun har funnet seg jobb nå, ikke av min hjelp, men broren. Det er jeg glad for, men hvorfor ikke stole på meg å ta en sjanse forstår jeg ikke. Vi har ett svært åpent forhold, vi snakker om absolut alt, å noen ganger kan det bli alt for mye, jeg er uintresert å høre att hun traff en fyr som hun har vært forelsket i før, å som har invitert henne på fest. Det er greit å være åpen, vi prøver å venne oss til det, men akkurat det temaet synes jeg går litt over grensa. Jeg er en veldig sjalu type fordi i alle forhold har jeg gitt alt, men har endt opp med en enorm skuffelse pga av utroskap. Hun har fortalt meg om eksen sin å han behandlet henne som dritt hele tiden, hun viste ikke hvorfor hun var sammen med han, blindkjerlighet fortalte hun. Hun ville bare føle "litt" att noen brydde seg om henne. Hun brydde seg ikke om forholdet var på trynet, hun ville ikke inse det å hun elsket ikke han. Etter hun traff meg har jeg vært verdens beste person, jeg gir alt til denne jenta for att hun skal føle seg i harmoni med resten av verden. Vi har snakket om utroskap å att begge sliter med den tanken, hun har fortalt meg att hver gang jeg er ute å fester så ligger den tanken i bakhodet att noe kan gå galt, ikke att hun stoler på meg, men att hun har opplevd utroskap før å hun prøver å venne seg av det. Mitt syn på forholdet; Vi koser oss sammen å har det kjempe bra, det sier hun selv. Men jeg føler meg unynlig noen ganger, jeg har fortalt det til henne. "jeg føler att jeg bare gir hele tiden med du ser bare rett gjennom meg å glemmer hvor mye jeg bryr meg om deg" hun svarer " ja, jeg tror det er fordi vi er sammen hele tiden hver dag, begge er arbeidsledige, vi kunne gjort så mye mer ut av forholdet en det vi gjør, vi blir lei" Jeg er enig, jeg har blitt lei jeg også noen ganger, men det stopper ikke kjerligheten min for henne. Nå er jeg redd, jeg kjenner en avsky att det en dag kommer til å ta slutt. Men det største problemet er att jeg ikke stoler på henne, første gangen vi var på fest sammen 2 måneder etter vi møttes skjedde det noe jevlig. Hun tåler ikke alkohol å blir helt ubevist på alt, ingen hemninger. Hun satt i fanget på noen gutter å koste med håret, gliste å små flørtet. Er det sånn hun er på fest? Jeg ble lei meg, fordi jeg har aldri i verden kunne gjort noe sånt. SÅ det ligger i underbevistheten min enda, når hun drar på fest å får for mye innabors oppfører hun seg sånn å glemmer meg. Det er jeg redd for. Jeg tror jeg tenker for mye negativt siden jeg sitter å skriver enda, jeg er redd for å miste hu, dette er drømmejenta mi. hva kan jeg gjøre for å løse problemet her? Endret 22. desember 2008 av maudio Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du kan ikke redde en person som ikke vil bli reddet, uansett hvor hardt du prøver. Men tar hun deg for gitt eller hva er det som er problemet. Tror du heller bare må være streng og sette grenser for hva du kan finne deg i ellers vil hun bare teste deg mer og mer, bare for å se hvor langt hun kan gå uten at du slår opp. Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 kjanse hun begynner å kjede seg hvis dere bare er sammen i de samme omgivelsene hele tiden kan d fort bli kjedelig, er d ikke derfor jenter tenner på badboys da? siden de er uforutsigbare å søker spenning noe jenter liker. Et forhold må pleies gjevnlig overask dama di med noe du vet hun vil sette pris på prøv å trekk litt ut av festmiljøet å bruk pengene på noen kule reiser,gaver osv. blir du for streng mot henne kommer hun til å tenke wtf å miste helt interessen så det beste du kan gjøre er å gjøre deg selv interesang å få henne til å se det er mitt råd ivertfall Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det første jeg tenkte på når jeg leste denne tråden, er at du er altfor snill.. Ikke misforstå. Man skal være snill, men på dine premisser. Har du noen gang hørt en av jentevennene dine si: "åh, jeg er så lei av at han gjør alt jeg sier!" Vi gutter har blir forhåndsprogrammert til å tro at jenter vil bli behandlet som prinsesser. At hvis vi er super-snille, gjør dem tjenester, og handler på dems premisser, vil alt gå bra. Dette er feil! Du kan gjøre alt for å få henne til å føle seg bra, men som sagt, på dine egne premisser. F.eks. når du vil at hun skal føle seg bedre.. I stedet for å spørre henne "Hva kan jeg gjøre for at du skal føle deg bedre?" så gjør du noe du har bestemt, som du veit vil få henne til å føle seg bedre. Da gir du et signal om at du har handlekraft og selvtillitt, og er en snill kar uten å fremstå som en tøffel. Det kan være det som er hovedgrunnen til at hun er litt lei, og det kan også være grunnen til at du også er litt lei. Jenter liker ikke tøfler, og gutter liker jo egentlig ikke å være tøffel. Så det er en litt ond sirkel det der. En annen grunn er at dere kanskje lever litt for mye på rutine? Jeg veit ikke hva dere vanligvis finner på, men hvis hver kveld ender med film på sofaen, så går nok begge parter lei. Så vær spontan og morsom, samtidig som du viser at du ikke er en tøffel, men en snill gutt med egne meninger. It takes a bad boy, to be a nice guy. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Ja jeg er alt for jevla snill, å jeg hater det, dropper alle vennene mine pga av dama. Jeg er så redd for å miste henne att jeg hører etter det meste , men det er ikke hele tiden. det som er største problemet er att vi kan bli lei av hverandre pga av tv titting hver kveld. Å jeg har tatt hun med på turer,selskap osv mange ganger, å jeg er den første som har gjort det sammen med henne. Så jeg har gjort mye, men skal ta meg en prat med hu i dag føler jeg, takk for svar;) Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg er så redd for å miste henne att jeg hører etter det meste , men det er ikke hele tiden. Der brente jeg meg også, for all del ikke gjør det! Just don't. Det er utroligt vanskeligt å tenke på at du kan miste henne, men det er en realitet. Prøver du fr hardt vil det merkest og hun bli sikkert lei av det. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg er så redd for å miste henne att jeg hører etter det meste , men det er ikke hele tiden. Der brente jeg meg også, for all del ikke gjør det! Just don't. Det er utroligt vanskeligt å tenke på at du kan miste henne, men det er en realitet. Prøver du fr hardt vil det merkest og hun bli sikkert lei av det. jupp, men hvis jeg starter å være meg selv nå,, sette litt grenser å ta dette her opp med dama, kan det ikke bare ødelegge alt? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du har vel egentlig ikke noe å tape? Virker som ting er på vei nedenom og hjem allerede, så det er garantert resultatet hvis du ikke gjør noe. Vis at du har krav og egne meninger, så kan det godt hende hun snur på flisa. Ikke bare vær deg selv, men vær den beste deg selv Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Du har vel egentlig ikke noe å tape? Virker som ting er på vei nedenom og hjem allerede, så det er garantert resultatet hvis du ikke gjør noe. Vis at du har krav og egne meninger, så kan det godt hende hun snur på flisa. Ikke bare vær deg selv, men vær den beste deg selv Jeg har ikke noe å tape nei, men jeg vil ikke miste henne, hun er jo alt for meg, alt jeg gjør i hverdagen minner meg om henne, forskjelige ting så det er jevlig. Men grunner til att jeg ikke har vært hard mot henne er pga av att jeg synes synd på henne pga av alt hun har opplevd, Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du har større sjangse for å miste henne ved å ikke gjøre noe.. Og jenter vil ikke ha noen til å synes synd på de. De vil ha noen som kan ta vare på de, og noen som vet selv at de har evnen til å ta vare på de. Jeg sier ikke at du skal bli en bad-boy som behandler henne dårlig, men en nice-guy som er snill på sine egne premisser, og viser at han gjør det for henne fordi han vil, og ikke fordi hun vil at han skal gjøre det.. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Du har større sjangse for å miste henne ved å ikke gjøre noe.. Og jenter vil ikke ha noen til å synes synd på de. De vil ha noen som kan ta vare på de, og noen som vet selv at de har evnen til å ta vare på de. Jeg sier ikke at du skal bli en bad-boy som behandler henne dårlig, men en nice-guy som er snill på sine egne premisser, og viser at han gjør det for henne fordi han vil, og ikke fordi hun vil at han skal gjøre det.. ok, da skal jeg ta dette opp med henne. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Du har større sjangse for å miste henne ved å ikke gjøre noe.. Og jenter vil ikke ha noen til å synes synd på de. De vil ha noen som kan ta vare på de, og noen som vet selv at de har evnen til å ta vare på de. Jeg sier ikke at du skal bli en bad-boy som behandler henne dårlig, men en nice-guy som er snill på sine egne premisser, og viser at han gjør det for henne fordi han vil, og ikke fordi hun vil at han skal gjøre det.. ok, da skal jeg ta dette opp med henne. Jevla nedtur det her, har laget den søte julegaven til henne, ting som vi har gjort sammen etc. ting som hun liker, å skrevet ett brev om oss og fremtiden. den tar av sikkert nå Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Det kan tippe begge veier det her. Og skjønner hvor kjipt det er hvis det går feil vei. Ikke lett å miste en man er glad i. Har selv mistet ei jente fordi jeg var for tøffel. men se det positive i det! Enten så beholder du henne, eller så ender du noe som var dømt til å gå galt en eller annen gang. Uansett er det en win-win-situasjon, etter som hvis det ender, så får du begynnt på prosessen med å komme deg videre i stedet for å utsette det som kommer til å skje uansett.. Og hvis det går "feil" vei kommer du nok til å tenke tilbake på det hele som en verdifull lekse som du ikke ville vært foruten. Men ikke gi opp enda! Det er ikke over enda. Bare få henne til å skjønne at du er en kar som er verdt å ta vare på. Og at hun også må gi litt inntrykk av at hun vil få det til å fungere. En person alene kan ikke få et forhold til å funke. Lykke til. Jeg veit du er i en j**la kjip situasjon akkurat nå :/ Endret 22. desember 2008 av Smurstafa Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Det kan tippe begge veier det her. Og skjønner hvor kjipt det er hvis det går feil vei. Ikke lett å miste en man er glad i. Har selv mistet ei jente fordi jeg var for tøffel. men se det positive i det! Enten så beholder du henne, eller så ender du noe som var dømt til å gå galt en eller annen gang. Uansett er det en win-win-situasjon, etter som hvis det ender, så får du begynnt på prosessen med å komme deg videre i stedet for å utsette det som kommer til å skje uansett.. Og hvis det går "feil" vei kommer du nok til å tenke tilbake på det hele som en verdifull lekse som du ikke ville vært foruten. Men ikke gi opp enda! Det er ikke over enda. Bare få henne til å skjønne at du er en kar som er verdt å ta vare på. Og at hun også må gi litt inntrykk av at hun vil få det til å fungere. En person alene kan ikke få et forhold til å funke. Lykke til. Jeg veit du er i en j**la kjip situasjon akkurat nå :/ Kloke ord, da må jeg finne på noe smart å fortelle henne, fortelle henne det på en måte så hun forstår, det blir ikke så lett siden vi har snakket om det meste før. Men det er opp og ned med henne, kommer an på humøret, de siste 3 dagene har vi vært borte fra hverandre pga av mye julestress osv. Men hun har ringt meg hele tiden hver dag å fortalt att hun vil møte meg, det synes jeg er godt. Men det blir for mye opp og ned, så jeg vet aldri hvor jeg har henne, kanskje vi har kommet til en prossese i forholdet der vi må snakke litt om fremtiden, noe som skjer alle sammen? takk for svar;) Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Alle par er igjennom rough-patches der tvil om følelser kommer inn i bildet. Mange par kommer seg ikke igjennom de, men mange kommer seg igjennom dem. Og de kommer ut på andre siden mye sterkere, og med sterkere følelser enn noen sinne. Jeg har sett par som har vært igjennom noe som jeg var sikker på skulle bryte de ned, og sett de kommet sterkere ut på andre siden, men jeg har også sett par jeg trudde skulle holde livet ut, dette fra hverandre. Så dette går begge veier, men en ting er sikkert. Dere er ikke første paret som støter på dette. Lykke til, og hold hodet høyt uansett hva som skjer. Endret 22. desember 2008 av Smurstafa Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Alle par er igjennom rough-patches der tvil om følelser kommer inn i bildet. Mange par kommer seg ikke igjennom de, men mange kommer seg igjennom dem. Og de kommer ut på andre siden mye sterkere, og med sterkere følelser enn noen sinne. Jeg har sett par som har vært igjennom noe som jeg var sikker på skulle bryte de ned, og sett de kommet sterkere ut på andre siden, men jeg har også sett par jeg trudde skulle holde livet ut, dette fra hverandre. Så dette går begge veier, men en ting er sikkert. Dere er ikke første paret som støter på dette. Lykke til, og hold hodet høyt uansett hva som skjer. jupp:) skriver litt senere her etter vi har pratet sammen jeg. tusen takk Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Men det største problemet er att jeg ikke stoler på henne, første gangen vi var på fest sammen 2 måneder etter vi møttes skjedde det noe jevlig. Hun tåler ikke alkohol å blir helt ubevist på alt, ingen hemninger. Hun satt i fanget på noen gutter å koste med håret, gliste å små flørtet. Er det sånn hun er på fest? Jeg ble lei meg, fordi jeg har aldri i verden kunne gjort noe sånt. SÅ det ligger i underbevistheten min enda, når hun drar på fest å får for mye innabors oppfører hun seg sånn å glemmer meg. Det er jeg redd for. Jeg tror jeg tenker for mye negativt siden jeg sitter å skriver enda, jeg er redd for å miste hu, dette er drømmejenta mi. hva kan jeg gjøre for å løse problemet her? Hva?! Hvorfor er det helt utenkelig for deg å sitte på fanget til noen gutter, å kose med deres hår, glise og småflørte med dem? Er vel ikke så skadelig det. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Men det største problemet er att jeg ikke stoler på henne, første gangen vi var på fest sammen 2 måneder etter vi møttes skjedde det noe jevlig. Hun tåler ikke alkohol å blir helt ubevist på alt, ingen hemninger. Hun satt i fanget på noen gutter å koste med håret, gliste å små flørtet. Er det sånn hun er på fest? Jeg ble lei meg, fordi jeg har aldri i verden kunne gjort noe sånt. SÅ det ligger i underbevistheten min enda, når hun drar på fest å får for mye innabors oppfører hun seg sånn å glemmer meg. Det er jeg redd for. Jeg tror jeg tenker for mye negativt siden jeg sitter å skriver enda, jeg er redd for å miste hu, dette er drømmejenta mi. hva kan jeg gjøre for å løse problemet her? Hva?! Hvorfor er det helt utenkelig for deg å sitte på fanget til noen gutter, å kose med deres hår, glise og småflørte med dem? Er vel ikke så skadelig det. jeg mente jenter* jeg kunna aldri har gjort det sammen med andre jenter ovenfor dama. tenkte du forsto setningen Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tenkte du forsto ironien... Lenke til kommentar
maudio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Tenkte du forsto ironien... er for serriøs tryne til det i dag. ha, ja det er på trynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå