Gef Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg kjøpte nettop dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=1&s=pl I tillegg kjøpte jeg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl har satt kontrolleren inn i pc'en. Når jeg plugger inn den nye harddisken i IDE1 på kortet...kommer det opp at den ikke finner noen disker"the dieviece is not installed"eller noe...og så klikker den i oppstarten så jeg må reeboote. Når jeg trekker ut hd'en klarer maskinen å starte opp i XP...hva er det som jeg gjør galt? Kortet har jeg installert uten harddisk plugget inn...kontrolleren viser på "Device managaren"! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Nå boota jeg pc'en nettopp...Plugga inn den nye hd'en i IDE1 på kontrolleren...hd'en er ikke formatert eller noe...den er ikke tratt i bruk...kan det ha noe med at jeg må formatere den først? Fikke opp denne meldingen når jeg booter opp med ny hd i kontrolleren: D0 Not Detected D1 Not Detected D2 Not Detected D3 Not detected Ultra 133TX2 BIOS is not installed because there are no drives attached etterpå stopper pc'en opp... Når jeg ikke har hd'en i...kommer det bare opp: Ultra 133TX2 BIOS is not installed because there are no drives attached Har starta pc'en i windows og instalert driver fra diskett som fulgte med...ikke noe mer. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Prøvde nettopp å plugge i den gamle 120GB WD en min...da gikk det hellerr ikke...kom opp samme melding. Jeg har en mistanke om at Kontrolleren ikke er instalert som den skal...jeg instalerte kortet med ingen hd'er tilkoblet...fordi ellers så kommer jeg ikke inn i win XP...jeg tok instalasjonen fra diskett og gjorde nøyaktig som det stod i manualen. Ingen som vet noe? Vil gjerne ha ett svar på det raskt, det haster litt :-? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 merkelig... gammel bios på kontrolleren? kan forresten anbefale Highpoint Rocket133 hvis du finner ut du skal bytte, bare husk å oppdater biosen på den Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 merkelig...gammel bios på kontrolleren? kan forresten anbefale Highpoint Rocket133 hvis du finner ut du skal bytte, bare husk å oppdater biosen på den Hvordan oppdaterer jeg BIOSEN på kontrolleren? Har ikke oppdatert BIOSEN på pc'en heller, men jeg trodde ikke at det skulle ha noe å si... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå