TheCatIsALie Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Min CPU er litt gammel (1.90 Ghz C2D) Hvordan overklokke? Hvor mye kan jeg maks overklokke? Vil jeg generelt merke ytelsesforbedringer om jeg overklokker? Bedre ytelse i spill? Er litt redd for at jeg skal ødelegge den med å overklokke for mye.. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har aldri klart å ødelegge en CPU ved å overklokke for mye. Hvis den blir overklokket for mye, starter ikke PCen en gang, og går tilbake til fabrikksinstillinger. Så det trenger du ikke være redd for. Jeg orker egentlig ikke å forklare hvordan du overklokker, men det finns sikkert noen guider på nettet. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Noen som gidder? Er ikke helt trygg på andre guider på nettet. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Kan vel ikke være helt trygg på noe, om du er fryktelig usikker/redd klokker du ikke. Hvordan klokke: Google; C2D OC guide! Hvor langt kan jeg klokke: Til det ikke kan klokkes lengre/systemet blir ustabilt Vil jeg få bedre ytelse? Det er det som er poenget! Det gjelder selvfølgelig også i spill, men her er skjermkort ofte viktigere. Det kan forøvrig sikkert også klokkes litt. Noe av utfordringen er jo å finne ut av ting selv. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Har 9800 GTX+ +et betyr at det er overklokket fra før.. så tror ikke jeg trenger å gjøre det.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror jeg overklokket fra 1.90 til 2.noe... fikk jeg det til? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg har en strømforsyning på 750W, er det nok til å overklokke mer? Stod [max 800] i bios når jeg overklokka.. nå er det på 200.. har jeg en del å gå på da..? Endret 22. desember 2008 av Jevrio Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Lurer litt på hvor trygt dette er.. clocka opp til 650 av max 800, maskinen starta ikke med en gang.. ble LIVREDD. Men så restarta jeg, nedklokka til 2.4 og så funka det Lenke til kommentar
pululf Skrevet 23. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Ingen grunn til å være redd. Når PCen ikke starter er det fordi CPUen ikke er stabil. Så da setter BIOSen frekvensen ned til standard igjen, og PCen kan starte. Men ja, jeg husker at jeg var smånervøs første gangen jeg prøvde meg på å overklokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå