Gå til innhold

Økonomiske og jobbmessige problemer med førstegangstjeneste


Sisyphus

Anbefalte innlegg

Min arbeidsgiver ønsker ikke at jeg skal gå i militæret pga min jobbsituasjon. Jobber i bygge bransjen og i og med dagens market føler jeg at det kan være ganske destruktivt for arbeidsforholdet mitt om jeg måtte bli borte et år. Det vil si min "verdi" i firmaet. Vet at det ikke er lovt å si opp folk pga militær men alikevell kan det skape mye kvalm. Siden det er et ganske utsatt og mettet jobbmarket for øyeblikket har jeg forspeilt meg at det kan ende ganske ufordelaktig for min del.

 

Arbeidsgiveren min ønsker å ringe å snakke med vernepliktsverket for å få dem til å gi slipp på meg men jeg ser dette som ganske håpløst. Vil de kunne "forstå" seg på min situasjon eller vil deres byråkratiske sjel ta over og gi faen? Vet ikke hvor strengt det hele er.

 

Videre så har jeg 7.500,- i månedlige husleie utgifter. Noen jeg kjenner sier militæret kan nekte å betale full leie hvis det blir for mye og at man da må dekke noe selv, eventuelt fra "bruspengene" militæret betaler ut. Noen som har noen erfaringer med husleier rundt denne summen og hvordan de reagerer på dette? Har all dokumentasjon i orden osv. Kan man risikere å bli dimmitert? Er jo forståelig siden det bare i husleie er 90.000kr i året, og så kommer lisens og diverse andre utgifter i tillegg.

 

Helsikes militær. Vi hadde blitt voldtatt av alle land som ville invadere oss uansett! Kanskje eksludert Island og Luxenburg men ser ikke på disse som en stor trussel. Forsvaret skal vel bare drive gerilja krigføring, men hva blir da forskjellen mellom oss i fjellene og Taliban i fjellene? Blir det krig kan vi vel bare leie Russland eller noen til å knerte dem. Bare tuller.

 

Kanskje jeg bare skal snakke sånn på innkallingsdagen så blir jeg sikkert dimitert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...