Gå til innhold

Remote Desktop alternativer

Anbefalte innlegg

Hei

Bruker windows sin remote desktop funksjon til å fjernstyre stasjonær pcn som er koblet til en tv. Det som irriterer meg er at når jeg logger meg på remote desktop programet er at stasjonær pcn "logger av" på tven.

Finnes det et program som ikke logger av. Slik at man ser to like bilder på tven og på laptop skjermen?

Krav: GRATIS

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Radmin er absolutt best av alle de remote desktop programmene jeg har testet, og det begynner å bli en del nå. Dessverre koster det penger. Veldig mange synes UltraVNC eller TightVNC er absolutt best noe jeg er uenig i. Jeg har aldri hatt så mye problemer med noe annet remote desktop program enn med disse to. I mitt nettverk har jeg en blanding av XP og Vista noe VNC ikke klarte spesielt bra. UltraVNC kan umulig være kompatibelt med Vista i det hele tatt enda det står at den er det.

Det beste gratis remote desktop programmet er Team Viewer. Team Viewer kan man få til å starte som en service i Windows noe som gjør at man kan overta skjermen før man i det hele tatt har logget seg inn. Om man er avhengig av internett for å få det til å fungere er jeg ikke 100% sikker på da man har en innstilling under Options som heter for "Allow LAN connections". Hadde ikke forundret meg om denne gjør det mulig å bruke programmet uten internett. I tillegg bruker jeg dette programmet for å hjelpe venner og familie når de sliter med PCen sin. Da kan jeg sitte hjemme og hjelpe dem isteden for å dra ut slik man gjorde før i tiden.

Lenke til kommentar
Radmin er absolutt best av alle de remote desktop programmene jeg har testet, og det begynner å bli en del nå. Dessverre koster det penger. Veldig mange synes UltraVNC eller TightVNC er absolutt best noe jeg er uenig i. Jeg har aldri hatt så mye problemer med noe annet remote desktop program enn med disse to. I mitt nettverk har jeg en blanding av XP og Vista noe VNC ikke klarte spesielt bra. UltraVNC kan umulig være kompatibelt med Vista i det hele tatt enda det står at den er det.

Det beste gratis remote desktop programmet er Team Viewer. Team Viewer kan man få til å starte som en service i Windows noe som gjør at man kan overta skjermen før man i det hele tatt har logget seg inn. Om man er avhengig av internett for å få det til å fungere er jeg ikke 100% sikker på da man har en innstilling under Options som heter for "Allow LAN connections". Hadde ikke forundret meg om denne gjør det mulig å bruke programmet uten internett. I tillegg bruker jeg dette programmet for å hjelpe venner og familie når de sliter med PCen sin. Da kan jeg sitte hjemme og hjelpe dem isteden for å dra ut slik man gjorde før i tiden.

Men hvordan får du passordet etter en reboot? når du sier det husker jeg at jeg har lest allow lan connections. Da går det nok ikke gjennom relay nei.

Lenke til kommentar

Men hvordan får du passordet etter en reboot? når du sier det husker jeg at jeg har lest allow lan connections. Da går det nok ikke gjennom relay nei.

Når du har installerer Teamviewer velger du at programmet starter opp med windows, og legger inn et passord. Når programmet er installert, starter du programmet og du vil se ID nummeret og passord "predefined". ID nummeret er det samme helt til du avinstallerer programmet. Da kan du koble deg til pcen til en hver tid, og kan også restarte maskinen og opprette tilkoblingen når maskinen har bootet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...