Kirie89 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei Jeg har kommet hjem på juleferie og vi har fått HD-tv og og canal digital bredbånd/tv (med canal +). Det fungere veldig bra bortsett fra at når jeg bruker HDMI-kabel får jeg bare lyd på noen av HD-kanalene. Jeg får lyd på Canal + Sport HD, History Channel HD, National Geographic HD, TV-norge HD men ikke på Canal + film HD, Discovery HD, Voom HD, SVT HD, Silver HD, Eurosport HD eller BBC HD. Hva kan dette skyldes? (vi har ikke lyden gjennom eksterne høyttalere o.l. bare rett ut fra tven). Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hmm, hadde akkurat samme problem, men husker ikke hvordan jeg løste det. Du får bare prøve å lese i instruksjonsboka og leke deg litt i instillingene. (Faen at jeg ikke husker det.) Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hmm, hadde akkurat samme problem, men husker ikke hvordan jeg løste det. Du får bare prøve å lese i instruksjonsboka og leke deg litt i instillingene. (Faen at jeg ikke husker det.) Slå av "hjemmekino" modus i lydmenyen. Alle kanalene Kirie89 mangler lyd på sender Dolby Digital lyd som ingen TV'er klarer å dekode. Standard HD boksen til Canal Digital sender Dolby Digital lyden i råformat over HDMI dersom "hjemmekino" er slått på. Når "hjemmekino" modus endres til det andre alternativet (som jeg tror er "stereo") så sender boksen alltid digital PCM lyd over HDMI som TV'n klarer å dekode. Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Tusen takk. Det var ikke helt slik du forklarte men på lydinnstillinger var det bare to ting å velge mellom så det var det ikke så vanskelig. Nå er alt i orden;) Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Tusen takk. Det var ikke helt slik du forklarte men på lydinnstillinger var det bare to ting å velge mellom så det var det ikke så vanskelig. Nå er alt i orden;) Flott - da kan du nyte BBC HD i julen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå