Vro Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Driver å vurderer sterkt å søke på bachlor i Sosionom, på HiST. Tror dette er en utdanning som passer meg utmerket! har lest en del om både yrket og utdanningen for å bli sosionom. Det jeg kunne tenkt meg er å høre noen erfaringer fra noen som selv er sosionom eller noen som tar utdannelsen til å bli det. Gjerne si litt om HiST også viss du går der. Mvh Vro Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg har ikke praktisert som sosiom på noe år fordi jeg har jobbet med sosionomutdanningen. Det jeg likte best da jeg jobbet på sosialkontor noen år var: at arbeidet var variert - en kjedet seg aldri på jobb, og at jeg fikk brukt mange ulike sider av min personlighet og kunnskaper. Og selvsagt var det viktig å føle at man gjorde noe som var av betydning for folk i en vanskelig livssituasjon. Det er vanskelig å si at man må være sånn og slik i dette yrket. Mange ulike personlighetstyper kan passe utmerket i den rette jobben. Men sånn rent generelt er det nok en fordel å være utadvent, like å snakke med folk, ikke bli skremt om man opplever ting som er litt uvant. Og sist - men ikke minst - det er ikke en ulempe like å ordne opp i ting og ha evne til å stå i kaos uten å miste fatningen. Endret 25. desember 2008 av Nightwish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå