Gjest Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) jeg så på tv et somalisk par. flinke og iverige på å integreres. gikk på norskskurs. hadde jobb. norske tradisjoner og norske klær, hus osv. men holdningen dems var at de skulle få så mange barn som mulig. og at alle de barna skulle få så mange barn som mulig, og at de skulle bo i den lille bygda alle sammen. Og de håpet at det flyttet flere somaliere inn der. de hadde til og med regnet ut hvor mange barn de ville være om et visst anntall år om alt gikk som det skulle. hyggelige og flinke folk osv. men planen dems var å lage en koloni :| men hva om du hadde dratt til et nytt land og flyttet deg inn der og integrert deg der? hva hadde du gjort? instinktet ønsker jo at du skal lage en stor familie etter deg, med nordmenn i det landet. vi kan jo ikke bli sure på dem. Endret 26. desember 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Den planen holder nok ikke lenger enn en generasjon. De kommer fra en kultur hvor det er viktig og nødvendig med mange barn (regner jeg med), barna deres kommer til å vokse opp i en kultur hvor det ikke er viktig, nødvendig eller vanlig med mange barn og vil antakeligvis få langt færre barn enn deres foreldre. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du får jo ta en titt til på det som ble skrevet ovenfor som en del av "løftene". Så det er kun Frp-politikk å sende hjem de som får avslag? de hadde til og med regnet ut hvor mange barn de ville være om et visst anntall år om alt gikk som det skulle. Er dette rasisme? Lenke til kommentar
Fjoslykta Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hadde jeg som kristen flyttet til et annet land, hadde jeg selvsagt ønsket at det ble så mange kristne der som mulig. På samme måte vil muslimer tenke om Norge; målet er selsagt at flest mulig skal bli muslimer. Om de kommer fra henteekteskap, fødsler, nordmenn som konventerer spiller mindre rolle. Jeg synes mange er naive i Norge, som tror at muslimene er fornøyd med å forbli en minoritet i landet vårt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det ironiske er at muslimer ikke har noe som sier de skal forkjynne sin tro, de skal godta alle som ønsker å hengi seg den men det står svart på hvitt (brunt?) at Islam ikke skal forkjynnes.Imotsetning til kristne som BRANT OG MYRDET i jesu navn. Den eneste trusselen Islam utgjør i verden er den ekstremistiske delen av den, og selv der er det i virkeligheten politiske motiver hvor Islam bare er en rekrutterings- og manipuleringsplattform. Muslimske land vil aldri innvadere noe annet land enn seg imellom og Israel, av "logiske" (I religiøs forstand) grunner. Nei, muslimar har aldri drept nokon i Islams navn, søk på Jihad du. Når Araberane tok over nordlige afrika tvingte dei alle som ikkje ville bli muslimar til å betale enormt med skatt(som dei fleiste ikkje hadde råd til) viss dei nekta vart dei drept. Syns du virkeleg burde lære deg noko før du skriver, det er som å høre på ein ekkel liten sosialist unge. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Eg syns virkeleg synd på dessa merkeleg ekstremist Sosialistane på detta forumet. Typiske Setningar: 1. Det er mye bedre at Norge blir muslimsk enn at det kristne fanatikeren styrer. 2. La oss slippe inn mange innvandrere og lage eit utopia. 3. La oss boykotte Isreil 4. Jaaaa, Obama vandt, nå blir alt bra 5. Tull viss Obama gjør det dårligå han blir hvit fort 6. Slutt med desse konspirasjonsteoriene, det vill aldri skje. Litt meir forståelegt: 1. Jeg vil at Norge skal ha eit muslims styresett.(grunnen til at denne personen vill det er helst fordi han er muslims sjølv) 2. Få vekke alle dessa forbannade kvite folka og lage eit nytt land! 3. Hata desse dære forbanna jødane! 4. Jippi en svar mann blei valgt til president(Sjølv om han veit at han er ein mulatt). 5. En hvit mann kan ikke styre(Sjølv om ein kvit mann har styrt store delar av verden i dei største oppgangstidene i historia). 6. Jeg vill at det skal skje, men jeg vil ikka at dere skal stoppe det. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bare for å slenge noe inn i diskusjonen sånn i forbifarta: Konspirasjonsteorier om religiøse grupper som ønsker å ta over verden er ikke akkurat noe nytt. Under depresjonen på 30-tallet ble jødene beskyldt for å konspirere sammen om å ta over verdensøkonomien, og alle vet jo hvilke konsekvenser det fikk Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 muslimene får 8-12 unger når nordmenn får 1-2. jeg spår at i 2100 vil norge bli muslimsk. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg har ennå tilgode å se muslimsk dame bosatt i Norge føde 12 unger men kanskje jeg burde bli kjent med flere? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Evt. så forholder du deg til virkeligheten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dette er og blir tull. Påstanden om at muslimske innvandrere vil overta Norge ved hjelp av en befolkningseksplosjon dukker opp her på forumet regelmessig, og tilbakevises like regelmessig. Jeg siterer meg selv fra et tidligere innlegg med faktiske tall i sakens anledning: Innvandrerbefolkningen har høyere fruktbarhetstall, men øker den samlede for hele befolkningen bare fra 1,76 til 1,83. Selv blant første generasjonsinnvandrekvinner ligger tallet på 2,4, dog høyere i grupper fra den tredje verden. Blant første generasjons innvandrekvinner som innvandret som voksne fra Asia, Afrika og Latin-Amerika, er fruktbarhetstallet 3,5, men blant de som innvandret fra de samme verdensdeler som barn er den bare 2,2. Blant de gruppene som har bodd her lengst er tallen nokså lik de etnisk norske: Iranske kvinner har et fruktbarhetstall på 1,6, og indiske kvinner på 1,8. Høye fødselstall er altså ikke etnisk betinget, og fødselstallene "normaliseres" når innvandrerbefolkningen blir integrert. Et godt eksempel ser du i dette diagrammet: Mens pakistanske kvinner som innvandret som voksne en fruktbarhetsrate som er nær 3 ganger befolkningen som helhet, er den for de som innvandret som barn bare 50% over, og de som er født her i landet av pakistanske foreldre har akkurat samme fødselsraten som snittet av befolkningen. Årsaken er åpenbar: Mens de voksne pakistanske kvinnene kom til landet med hjemlandets skikker og aldri ble skikkelig integrert, har deres barn fått smaken på det moderne liv. Pakistanske jenter ønsker å jobbe og bli selvstendige, ikke være fødemaskiner. Det er altså ikke noe i tallene som tyder på en innvandrerbasert befolkningseksplosjon, tvert om. Alt tyder på at innvandrerne adopterer norske vaner på dette området. Geir Lenke til kommentar
RWS Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Og med hensyn til å "overta norge innen 2100"... Vil tro at akkurat det samme vil gjelde her som for fødsels ratene, da annen og tredje og xxxx generasjons innvandrere rett og slett ikke kommer til å overta noe som helst da det ikke er noe å OVERTA, men en masse å FORSVARE . De BOR og tilhører i dette landet på lik linje med alle oss andre. Isteden for å frykte dette burde du heller legge til deg en holdning at du ikke ser hudfarge, men mennesket bak hud fargen og heller fremelske dette slik at vi har en verden som er grenseløs innen 2100.... Men skal de skje må vi nok ta knekken på ikke bare rasistiske, etniske fordommer, men også religion og annen overtro.... Men det hjelper ikke akkurat å fly rundt å hate ALLE med en annen hudfarge, for det gagner ikke deg og det gagner ikke meg eller noen andre for den sakens skyld. Hjelp heller til med integreringen du og dropp å se deg blind på hudfarge og se på mennesket inni isteden! Det er HELT LIKT som deg!!!!! Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) "Mulsimer tar over landet" er det noen som påstår. Jada, har opplevd tilbakemeldiger som; "Ja, men vi har jo NATO, USA og England som hjelper oss i så fall" Til dem vil jeg bare få sagt, jeg kan ikke spå fremtid, ingen kan. Men virker det sansynlig at Islam og gjengen angriper oss med Fly tanks, båter og selvmordsbombere? Nei, det har jeg ikke noe tro på at er tilfelle, de har det rett og slett for godt her på velferdstaten. De har heller ikke noen god grunn til å sprenges i luften for å spre frykt i et land som gir støtte og bygger moskeer til dem. Nei, måten den eventuelle kapringen vil ta føre vil mer sannsynlig være ved å få inn så mange innvandrere som mulig, føde barn (mange barn) og ikke møte opp på Norsk-kurs. Det som hender da er at de stadig blir flere. Og jo flere de er, jo mer integrert i samfunnet vårt vil de bli. La oss si omet par hundre år at de er blitt til et mye større antall enn pr. dags dato, noen av det antallet vil da etter hvert opprette et politisk parti. Og la oss si at muslimene er flertall i folkestatesikken, som fører til at partiet vinner. Da er det ikke noe kjære mor på andre kulturer og etniske grupper. (Man skal uten tvil ikke utelukke at dette faktisk kan hende) Dette var min tolkning på problemstillingen, hadde det ikke vært "kos" å diskutere litt rundt enme. Fortell gjærne hva du mener; ;D 1. Når forventer DU ett angrep på Norge av en muslimsk allianse? 2. Har vi eller har vi ikke religionsfrihet her i landet, hvis vi har dette, er det da ikke en selvfølgelighet at også muslimer får bygge sine kirker? 3. Hvor mange barn en familie vil ha er vel en privatsak og kun deres? Hvis ikke er det da naboens avgjørelse som er gjeldende, og gjelder dette alt? Vil ikke dette føre til en innvadering av menneskers privatliv? 4. Hvis muslimer er i flertall om noen hundre år, er det da ikke demokratisk og rett at flertallet styrer? 5. Hvordan kan DU forutbestemme hvordan ei fremtid med ett muslimsk styre vil bli? Hvor mange års erfaring har du fra muslimske land, gi meg antallet, hvilket land det gjelder og når du bodde der og lengde på opphold. PS! Min mor hadde 9 søsken totalt var de 10 stk, hennes mor igjen hadde 7 søsken totalt 8 stk, vil ikke av den grunn si at jeg ser slektninger på hvert nes og gatehjørne i Norge. Endret 30. desember 2008 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Fjoslykta Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) 1. Når forventer DU ett angrep på Norge av en muslimsk allianse? 2. Har vi eller har vi ikke religionsfrihet her i landet, hvis vi har dette, er det da ikke en selvfølgelighet at også muslimer får bygge sine kirker? 3. Hvor mange barn en familie vil ha er vel en privatsak og kun deres? Hvis ikke er det da naboens avgjørelse som er gjeldende, og gjelder dette alt? Vil ikke dette føre til en innvadering av menneskers privatliv? 4. Hvis muslimer er i flertall om noen hundre år, er det da ikke demokratisk og rett at flertallet styrer? 5. Hvordan kan DU forutbestemme hvordan ei fremtid med ett muslimsk styre vil bli? Hvor mange års erfaring har du fra muslimske land, gi meg antallet, hvilket land det gjelder og når du bodde der og lengde på opphold. PS! Min mor hadde 9 søsken totalt var de 10 stk, hennes mor igjen hadde 7 søsken totalt 8 stk, vil ikke av den grunn si at jeg ser slektninger på hvert nes og gatehjørne i Norge. Tar meg frihet til å besvare spm, selv om de ikke er rettet direkte til meg. 1. Forventer ikke militære angrep, men frykter et stille angrep i form av en ukontrollert befolkningsvekst av muslimer i Norge. 2. Vi har religionsfrihet, ja. Og moskeer burde vi bygge i et tempo som gjør at folk i Norge får øynene opp! Vi burde ofre lite brukte kirker til muslimene, mens det ennå er mulighet for å snu utviklingen. La oss få overført imamene sine taler på NRK i beste sendetid, oversatt til norsk. Ikke bare de talene som er utstillingsvindu mot vesten, men taler som er filmet i smug. Søk på nettet, så finner dere en del taler fra England, hvor imamene roper ut hvordan islam skal ta herredømme over vesten. 3. Det er i vår kultur helt uaktuelt å regulere antall barnefødsler pr familie. Vi kan kun stimulere til et ønsket tall gjennom skattefordeler mm. Det vi imidlertid kan og bør gjøre, er å forlange at to som gifter seg bosetter seg i det landet hvor de samlet har mest tilknytning til. Dvs at en pakistaner-nordmann som gifter seg med en pakistaner må bosette seg i Pakistan. 4. Islam og demokrati går dårlig sammen. Allah skal styre. Islam bruker demokratiet som en brekkstang for å bli kvitt nettopp demokratiet. 5. Vanskelig å spå detaljene her, men vi kan se på de landene / områdene hvor Islam står sterkt. Det er vel ingen hemmelighet at det i mange av disse områdene er konflikter i dag. Endret 30. desember 2008 av Fjoslykta Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 4. Islam og demokrati går dårlig sammen. Allah skal styre. Islam bruker demokratiet som en brekkstang for å bli kvitt nettopp demokratiet. Å jasså? Nevn noen muslimske land som ikke har demokratisk styre. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 "Mulsimer tar over landet" er det noen som påstår. Jada, har opplevd tilbakemeldiger som; "Ja, men vi har jo NATO, USA og England som hjelper oss i så fall" Til dem vil jeg bare få sagt, jeg kan ikke spå fremtid, ingen kan. Men virker det sansynlig at Islam og gjengen angriper oss med Fly tanks, båter og selvmordsbombere? Nei, det har jeg ikke noe tro på at er tilfelle, de har det rett og slett for godt her på velferdstaten. De har heller ikke noen god grunn til å sprenges i luften for å spre frykt i et land som gir støtte og bygger moskeer til dem. Nei, måten den eventuelle kapringen vil ta føre vil mer sannsynlig være ved å få inn så mange innvandrere som mulig, føde barn (mange barn) og ikke møte opp på Norsk-kurs. Det som hender da er at de stadig blir flere. Og jo flere de er, jo mer integrert i samfunnet vårt vil de bli. La oss si omet par hundre år at de er blitt til et mye større antall enn pr. dags dato, noen av det antallet vil da etter hvert opprette et politisk parti. Og la oss si at muslimene er flertall i folkestatesikken, som fører til at partiet vinner. Da er det ikke noe kjære mor på andre kulturer og etniske grupper. (Man skal uten tvil ikke utelukke at dette faktisk kan hende) Dette var min tolkning på problemstillingen, hadde det ikke vært "kos" å diskutere litt rundt enme. Fortell gjærne hva du mener; ;D Du vet at selv om ett parti vinner i norge så må dem ha ett annen parti som støtter dem for å få gjennom sakene sine? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Du vet at selv om ett parti vinner i norge så må dem ha ett annen parti som støtter dem for å få gjennom sakene sine? Var det noen som nevnte høyere sperre grense? Vi har for mange partier i norge så de er nødt til å kjøpslå om alt mulig rart med de andre partiene (ikke FRP da... ) og partiene som siter i regjering får da ofte ikke gjort det som trengs... slik ser det ut som ihvertfall.... Kanskje det rett og slett bare er vrangvilje og det faktum at ingen på Tinget noen gang har vært annet enn politikkere... Lenke til kommentar
Benor Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Vi er for små til å bli angrepet av terrorister, selvmordsbombere o.l. Jeg tror vi er for små til å bli angrepet i det hele tatt da det er meningen å skape frykt på verdensbasis. Noe som ikke skjer hvis Norge blir angrepet da vi er for få. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Konspirasjonsteorier om religiøse grupper som ønsker å ta over verden er ikke akkurat noe nytt. Under depresjonen på 30-tallet ble jødene beskyldt for å konspirere sammen om å ta over verdensøkonomien, og alle vet jo hvilke konsekvenser det fikk Sammenligninger med jøder er hodeløs, da jøder ikke misjonerer, og de søker ikke å legge land under seg og konvertere alle til jødedommen. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Tror du på den muslimske konspirasjonen som en gjeng hobbyrasister har konstruert? man er i tilfelle imot religionen og deres kultur, det er ikke rasisme. Det blir jo fokusert kun på muslimer, ikke invandrere generellt. eller tar jeg feil der? for viss å se på en type religion og kultur som en "rase" så er jo alle religioner rasister. men religion er roten av mye ondt uansett da, så ville ikke vært overraskende. (les: religion er en bra ting som gir folk håp o.l religiøse mennesker og ledere er onde i den form at viss man dreper noen pga religion, vel da er man en idiot) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå