Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

veninne vil spleise meg med en jente


Gjest sjenert gutt 18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sjenert gutt 18
pass på å ikke ringe for mange ganger!

alle disse "reglene" as.

men jeg vil satse på en pizza ute

 

har ringt 2 ganger no, men venter litt.. virker kanskje litt skremmende for hun om hun kommer tilbake til 10 ubesvarte anrop liksom,

 

jah.. det skal faen ikkje være lett å følge alle "reglene" som du nevner, virker som alt skal følge et manus på en måte..

Lenke til kommentar
pass på å ikke ringe for mange ganger!

alle disse "reglene" as.

men jeg vil satse på en pizza ute

 

har ringt 2 ganger no, men venter litt.. virker kanskje litt skremmende for hun om hun kommer tilbake til 10 ubesvarte anrop liksom,

 

jah.. det skal faen ikkje være lett å følge alle "reglene" som du nevner, virker som alt skal følge et manus på en måte..

Neste gang du ringer og kommer til svarer, så legg igjen en melding. Sentre ballen til henne, slik at det er hun som må kontakte deg.

Å komme til en mobil med over 3 ubesvarte anrop fra samme person kan komme frem som veldig needy, og det er ikke noe du vil være. :)

Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18

virker ikkje som hun har lyst å snakke i telefonen, men snakke via sms.

 

noe eg absolutt ikkje har lyst til, blir rett og slett feil å spørre henne ut via sms..

 

hun sendte meg nettopp en meldig "du ringte?" og så ringte jeg henne opp igjen, uten svar.

Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18
Hun er visst like eller om ikke mer sjenert enn deg.

 

jepp det var hun, hvertfall i telefonen.. hun er veldig utadvent ellers tror eg (har egentlig bare sett hun på fylla).

 

men då er hun hvertfall veldig grei, det verste som kan skje no er vel egentlig at daten går til helvette siden eg fikk endelig tak i henne, og vi skal ut å spise pizza.

Lenke til kommentar

Jeg anser bowling som en god en-av-de-første-datene-aktivitiet, og gjerne ett måltid etterpå der en kan prate. Det er få som er god i bowling, og da er det fort gjort å få noe å snakke om/le av. Har gjort det på førstedate sjøl og det var god deal.

 

Som en lite ekstra spørsmål, uten å ødelegge tråden:

 

- Hvis en har latt være å kalle det en date, og bare lurt på om hu vil finne på noe med bowling og evt. påfølgende måltid. Ikke misforstå, jeg skulle gjerne ha spandert alt på daten min, men skal/bør en gjøre det? Litt dilemma det der.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hallo

 

nå har det seg slikt at jeg har en veninne som vil spleise meg med en jente som jeg har møtt 2 ganger.

 

første gang jeg møtte hun var på en fest og vi endte opp med å snakke ganske mye sammen, men det ble aldri noe intimt eller noe sånt.

 

andre gangen jeg møtte henne var på 18-års dagen min (i går) på et utested, vi danset ganske mye sammen faktisk, men siden vi kom dit 1 time før de stengte så var det ikkje så mye tid den kvelden.

 

og i dag så fikk eg en meldig av veninnen min der hun skrev at ****** ville hilse til meg og så ga hun meg nummeret til denne jenten hvis jeg ville ringe.

 

nå har det seg slik at jeg er veldig sjenert av meg og aner ikkje kordan eg skal snakke i en telefon, det blir liksom ofte veldig mange pinlige stillheter og jeg hater å snakke i telefon ellers..

 

som dere sikkert har skjønt så vil jeg ta kontakt med henne og spørre om hun har lyst å finne på noe, men jeg vet ikkje hvordan jeg skal gå frem..

Ganske sikker på at du ikke vil høre dette, men det beste er å hoppe i det. Eneste måten å bli bedre på slikt er å faktisk gjøre det. Dersom du vil bli bedre med jenter/mennesker generelt gjelder det å utfordre seg selv. Tre ut av sikkerhetssonen din og gjør det selv om du synes det er skummelt.

 

Om du driter deg ut med hu her er du ihvertfall en erfaring rikere uansett om du tror det eller ikke.

 

Samtaleemner er det helt sikkert noen andre som kan hjelpe deg med, men hvis dere har en felles omgangskrets/noen felles bekjente ka jo kanskje noen av disse være ett tema..? Jenter sluker sladder(generalisering, jada). For øvrig en grei måte å finne litt ut om a på også; "syns du om hu, da..?"

 

Det beste du kan gjøre for deg selv er å ikke bekymre deg så mye og være avslappet. Og ja, jeg er fullstending klar over at det ikke er så lett. : - )

 

This! det viktigste er å bare gjøre det, enn hvor usikker du føler deg, og alt tyder på at hu liker deg, så du har alt å vinne!

Lenke til kommentar
- Hvis en har latt være å kalle det en date, og bare lurt på om hu vil finne på noe med bowling og evt. påfølgende måltid. Ikke misforstå, jeg skulle gjerne ha spandert alt på daten min, men skal/bør en gjøre det? Litt dilemma det der.

Vanskelig spørsmål, og det er noe mange har diskutert i evigheter.

Min oppfatning er at hvis dere kun er ute og finner på noe, så skal hun betale for seg. Er dere ute på en date, så skal personen som inviterte på date betale.

Men pass på at du ikke tar henne med på noen dyre greier første daten. Da kan hun få inntrykket av at du ikke har selvtillitten til å være deg selv, men bruker pengene til å vise en kunstig selvfølelse.

Bowling og en burger = helt greit å spandere så lenge dere er på en date

Opera, blomster og middag på teaterkafeen = no-no-no

Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18

den mobilen hennes begynner å irritere meg no.

 

hun sa i går når eg endelig fikk tak i hun at mobilen så og si var ødelagt, og i dag skulle vi liksom avtale tidspunkt for daten nærmere(hun skulle i familiebesøk, så hun visste ikkje helt når hun var ledig). Men nå får eg ikkje tak i hun, så tipper hele daten går rett i dass.

 

jaja, får vel prøve å avtale noe etter jul, gidder ikkje å virke så jævlig needy no med tanke på at hun hadde andre planer i dag.

Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18

hun tar kontakt med meg via sms nå, hun lurte på om jeg kanskje ville finne på noe etter jul :)

 

det er bare mobilen hennes som ødela for det første daten. Men vi er veldig sjenert begge 2 virker det som, jeg må hvertfall føle meg veldig trygg på en person før jeg klarer å åpne meg skikkelig. Så vi får se hvordan første daten går.

Lenke til kommentar

Hun tok kontakt ja. :)

Å se initiativ fra en sjenert person er sterke tegn på at hun liker deg ja. Så her er det bare å kjøre på. Og du har nok ingen grunn til å være sjenert.

Hva er det værste som kan skje? At du får avslag?

Tro meg. Det er bedre å få avslag og vite det så man får kommet seg videre, enn å gå uviten i tåken i lang tid. ;)

 

Hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18

tusen takk for alle svar :) det var skikkelig god respons, og fikk meg til å ta kontakt med henne.

 

første daten var ikke akkuratt spessielt vellykett, hun var ikke akkuratt sånn som jeg trodde hun var..

det var vanskelig å få kontakt med henne på en måte.

 

hun skal reise til syden no i 1 uke, så det blir ikkje noe mer action mellom oss på en stund, kanskje vi kan finne på noe mer sosialt når hun kommer tilbake(hadde bowling i tankene) og så får vi se om det blir noe mer ut av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...