Gjest sjenert gutt 18 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hallo nå har det seg slikt at jeg har en veninne som vil spleise meg med en jente som jeg har møtt 2 ganger. første gang jeg møtte hun var på en fest og vi endte opp med å snakke ganske mye sammen, men det ble aldri noe intimt eller noe sånt. andre gangen jeg møtte henne var på 18-års dagen min (i går) på et utested, vi danset ganske mye sammen faktisk, men siden vi kom dit 1 time før de stengte så var det ikkje så mye tid den kvelden. og i dag så fikk eg en meldig av veninnen min der hun skrev at ****** ville hilse til meg og så ga hun meg nummeret til denne jenten hvis jeg ville ringe. nå har det seg slik at jeg er veldig sjenert av meg og aner ikkje kordan eg skal snakke i en telefon, det blir liksom ofte veldig mange pinlige stillheter og jeg hater å snakke i telefon ellers.. som dere sikkert har skjønt så vil jeg ta kontakt med henne og spørre om hun har lyst å finne på noe, men jeg vet ikkje hvordan jeg skal gå frem.. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hmm, du kan jo bare ringe, det virker som om jenta er interesert i deg? Bare ring, si hei, kanskje hva hun gjør? Så kan du bare spørre om kanskje hun ville finne på no(ha allerede et par forslag skreve ned eller noe), så tar du det der fra. Men jeg er ikke noe go selv heller så... Lenke til kommentar
jlek Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hallo nå har det seg slikt at jeg har en veninne som vil spleise meg med en jente som jeg har møtt 2 ganger. første gang jeg møtte hun var på en fest og vi endte opp med å snakke ganske mye sammen, men det ble aldri noe intimt eller noe sånt. andre gangen jeg møtte henne var på 18-års dagen min (i går) på et utested, vi danset ganske mye sammen faktisk, men siden vi kom dit 1 time før de stengte så var det ikkje så mye tid den kvelden. og i dag så fikk eg en meldig av veninnen min der hun skrev at ****** ville hilse til meg og så ga hun meg nummeret til denne jenten hvis jeg ville ringe. nå har det seg slik at jeg er veldig sjenert av meg og aner ikkje kordan eg skal snakke i en telefon, det blir liksom ofte veldig mange pinlige stillheter og jeg hater å snakke i telefon ellers.. som dere sikkert har skjønt så vil jeg ta kontakt med henne og spørre om hun har lyst å finne på noe, men jeg vet ikkje hvordan jeg skal gå frem.. Ganske sikker på at du ikke vil høre dette, men det beste er å hoppe i det. Eneste måten å bli bedre på slikt er å faktisk gjøre det. Dersom du vil bli bedre med jenter/mennesker generelt gjelder det å utfordre seg selv. Tre ut av sikkerhetssonen din og gjør det selv om du synes det er skummelt. Om du driter deg ut med hu her er du ihvertfall en erfaring rikere uansett om du tror det eller ikke. Samtaleemner er det helt sikkert noen andre som kan hjelpe deg med, men hvis dere har en felles omgangskrets/noen felles bekjente ka jo kanskje noen av disse være ett tema..? Jenter sluker sladder(generalisering, jada). For øvrig en grei måte å finne litt ut om a på også; "syns du om hu, da..?" Det beste du kan gjøre for deg selv er å ikke bekymre deg så mye og være avslappet. Og ja, jeg er fullstending klar over at det ikke er så lett. : - ) Endret 21. desember 2008 av jossda Lenke til kommentar
Gjest gutt1 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 ring nå før det for sent! jo lengre du venter jo værre blir det. så spør du om hun vil finne på noe Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg hadde ringt og bare "Hællu, skjer?" (bittelitt småprat) "Uansett, skal vi finne på noe en dag?" (litt mer småprat) "Okey, konge det!" Hvis samtalen ikke har noen interessant fortsettelse er det bare å få frem en avslutning. Er ikke noe poeng i å snakke lenge på telefon bare for å gjøre det. Dessuten har du jo forhåpentligvis da en deit i boks, hvor du kan snakke så mye du vil. Og jeg hadde vel kanskje ikke foreslått en fin restaurant og en lørdagskveld, men noe mer casual. But that's just me. Endret 21. desember 2008 av Kakofoni Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 tusen takk for raske svar. føler det er litt seint på dagen no, så ringer henne forhåentligvis i morgen noen forslag til hva som kan være bra å spørre henne om? kino, resturant, en tur på skøytebanen? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 ville heller tatt hun med på en resturat og gått rundt omkring. kino er usosialt, med mindre dere sitter og kliner hele filmen. Og skøyte blir litt for romantisk komedie til første gang. Etter å ha gått litt kan du jo se etter hint og kanskje kysse hun, og da stikker dere bare hjem. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kino er dårlig first date. Spis lunch sammen, god måte og komme i kontakt! Tenk å sitte i en stol og ikke kunne snakke på en kino! 3-4 daten eller noe rundt der kan det jo alltid komme mye artig ut av dog (A) Lykke til:) Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 huff, vet ikkje koffor men det virker så mye lettere å spørre om hun vil bli med på kino en på lunch.. har liksom aldri falt meg naturlig å gå ut for å spise et måltid, men en gang må vel være den første Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kafé er kanskje håpløst metro, men ser ikke problemet for at det kan funke for en liten lunsj. Bare ikke ta med deg matpakke Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) fortell hvor i landet du er fra, så kan oss forumbrukere komme med forslag til aktiviterer i byen din. f.eks: ringe henne i morgen og spør om hun vil være med å kjøpe julegaver? kan jo ta en pause fra shoppinga med lunchpause på en café? Endret 21. desember 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Gå en tur da vel? Ikke hver så A4. Tenk nytt og spennende, selvom det kanskje ikke er det så kan det fort bli det! Du kommer ingen vei ved og sitte hjemme. Virker som du vil prøve noe nytt, hva med klatring om det er ukjent for dere begge? (litt fysisk kontakt er vel ikke å si nei til)? go-kart kanskje? Litt mindre snakking her, men folk flest som kanskje er litt nervøse for og kjøre snakker som regel ut enten før eller etter! Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt jenta en sms nå og hørt om ho var våken jeg. Hva er mer spennende enn en natt flørt? Skader jo ikke! Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du kan jo begynne samtalen med å si: Hallais, ka skjer? Når hun er ferdig å svare, så spør du henne om dere skal finne på noe. Etter det sier du bare: da har vi en date, da snakkes vi imorgen(eller til avtalt tid). Vips! kort og grei samtale + en date i boks! Kino er ikke'no første-date-aktivitet. Dra heller på en café, spandér lunsj. Det er en fin første date. Ikke for fancy, men heller ikke kjedelig, samtidig får dere jo pratet mer med hverandre. Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 fortell hvor i landet du er fra, så kan oss forumbrukere komme med forslag til aktiviterer i byen din. f.eks: ringe henne i morgen og spør om hun vil være med å kjøpe julegaver? kan jo ta en pause fra shoppinga med lunchpause på en café? jeg kommer fra bergen, tenkte å spørre om hun ville bli med ut å spise pizza eller noe sånt. klarte faen ikkje å sove i natt pga. eg satt å tenkte på ka eg skulle si, tror eg kom fram til noe fornuftig Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Pass på så det ikkje blir noko "God dag mann, økseskaft" då. Lykke til. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Kino på first date = no-no! Det du skal gjøre, er noe helt uventet, så hun blir "swept off her feet" og faller pladask. Du har allerede en fot innenfor døren så vidt jeg har forstått, så dette blir kake. Før du ringer henne, tar du en lapp og skriver ned 3 samtaleemner. 1 ting som nettopp har skjedd i ditt liv, 1 ting som nettopp har skjedd i deres begges liv (f.eks. bursdagsfesten din?), og 1 ting som du vil skal skje i fremtiden, helst i deres begges liv. På den måten har du noe å snakke om, og unngår de flaue pausene. Som regel utfolder samtalen seg fra første tema, og du trenger ikke de to siste. Men kommer du til de to siste, vil hun forstå at du vil dele med henne hva som skjer med deg, og at hun er med i dine tanker, og at du ønsker å ha med deg henne i forskjellige fremtidsplaner. (ps: ikke overdriv giftemål, barn, religion og politikk er no-no's å snakke om) Så, når det kommer til daten, så spør henne med på lunch. Etter dere har spist, ta henne med på noe henne absolutt ikke venter.. Nå veit jeg ikke hvordan tilbudet er i Bergen, men her i Oslo er Go-Kart en sikker vinner. Hun venter det ikke, det er kjempegøy, og adrenalinet i kombinasjon med at du var der, kommer til å gi henne en trygghetsfølelse rundt deg. Lykke til og hold oss oppdatert! Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hun har spurt en felles venn om ditt nummer. Kompis, du er inne og du har et hav av muligheter. Vær uortodoks og vær den som skaper morsomme opplevelser, følelser og minner. Lenke til kommentar
Gjest sjenert gutt 18 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 nedtur! eg klarte å manne meg opp til å ringe henne, men så kom eg til mobilsvar.. litt tidlig på dagen eller? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 nedtur! eg klarte å manne meg opp til å ringe henne, men så kom eg til mobilsvar.. litt tidlig på dagen eller? La du igjen melding? Etter som det er juleferie kan det hende at kl 11 var litt tidlig ja. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Bare og ringe opp igjen litt senere Er ikke noe gale med det. Du klarer nok og manne deg opp igjen snart! Btw, lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå