Gå til innhold

Spare strøm! Skru av enkelte ting:

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei, har en pc her(bærbar) som kjører vista. Har lyst på DAB radio, men den med internett kanalene koster endel, så derfor tenker jeg å bruke pc'en. Denne vil da stå og streame igjennom internett hele natten.

Men ettersom den ikke skal brukes til annet en radio hele natten, er det dumt og bruke mer av pc'en enn nødvendig. Jeg tenkte å justere innstillingene til "Strømsparer", å bruke Strømsparer om natten, for så og skifte over til Høy Ytelse når jeg ikke bruker den til radio.

Hva kan jeg skru av for at den skal bruke minst mulig strøm? Har fjernet den der "Gjør ingenting" når jeg lukker lokket, så det er greit. Ellers, kan jeg skru av harddisk? Funker radioen fremdeles da? Hva skjer om jeg skrur den av? Bør jeg redusere maks prosessor ytelse fra 100% til gjerne 14% ? Skjermen kan skru seg av etter et par minutt, såklart.

Hva kan jeg gjøre for og bruke minst mulig? Setter stor pris på om dere kunne hjulpet meg litt her.

God jul :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
For å se litt stort på det så tror jeg du har mange plasser i huset ditt å spare strøm på, som vil monne mye mer enn å redusere prosessorytelsen i pc`en om natta.

Tror ikke det er pc`en som vil herje med strømregninga di i det lange løp uansett.

Tenkte da virkelig ikke på strømmen i huset, men batterikapasiteten. Samt for og forbedre levetid ved å la den bruke minst mulig om natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...