Jarle X Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei. Har en filserver som går 24/7, og trenger en ny psu til den. Den skal kjøre med 16stk TB disker totalt når den er helt utbygd. Diskene er sata, og er styrt av en Adaptec 31605 raid controller. Hovedkortet kjører med 2 cpu med vifter, og 3stk 120mm vifter i kabinettet. Hvor mye watt trenger jeg i strømforsynigen? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kommer vel litt ann på hva slags CPU du har, men vil nok tro at 500 watt vil holde fint. Er ikke vits å kjøpe noe mindre i dag uansett siden prisen for f eks en 400 watt ikke er så veldig mye lavere. Lenke til kommentar
Jarle X Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Har dette hovedkortet Tyan Thunder n3600B S2927, og disse cpuene AMD Opteron Dual-Core Model 2220, 2,8GHz. Husker ikke hva cpu viftene heter, men lager lyd som et jetfly når serveren starter opp. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har dette hovedkortet Tyan Thunder n3600B S2927, og disse cpuene AMD Opteron Dual-Core Model 2220, 2,8GHz.Husker ikke hva cpu viftene heter, men lager lyd som et jetfly når serveren starter opp. Som sagt så vil en god 500 watter holde . Lenke til kommentar
randknu Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg ville ikke gått for noe mindre enn en 600W men det kommer litt ann på. Jeg hadde en mist 600W i min filserver og den klarte 15 disker men ikke 16. årsak: Startstrømmen på diskene fikk sikringen i PSUen til å ryke. Jeg målte hvor mye strøm serveren trakk fra stikkontakten men en wattmåler kjøpt på clas ohlson. Den trakk rundt 600W ved oppstart men så snart diskene hadde spunnet opp sank det ned til 350-400W. Nå skal det sies at de gamle MIST 600Watterne var svært dårlig fordelt last så alle harddiskene havnet på samme railen som ryker ved 22.5A (spec 20A og etterstilt til det maksimale av hva ATX spec tillater av avvik, ifølge microplex) Så alt avhenger hvor godt psuen er fordelt. Du kan kjøpe en som har EN stor rail på 70-80A men slike PSUer gir meg frysninger da en kortslutning i en av molexkontaktene vil resultere i at ledningen smelter og muligens brann og hva verre er. Jeg kjøpte en av de nye MIST rev.3 1000W psuene her kan jeg fordele lasten akkurat slik jeg vil og risikerer ikke brann dersom en kortslutning skulle oppstå. Men jeg tror at selv en kvalitets 500Watter vil slite med oppsettet ditt PGA den høye startstrømmen til roterende harddisker. WD sier selv at deres disker kan trekke opp mot 2A i startøyeblikket. 2x16= 32A... Bare for diskene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå