Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til førstebil!

Sej91

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg lurer veldig på hvilken førstebil jeg skal ha. Dem jeg har stt litt på er BMW 3-serie og 5-serie, men også Opel Calibra. Er dette bra biler? Har dere tips til noen andre biler? Prisen bør ikke vær mer enn 30 000,-.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo, jeg lurer veldig på hvilken førstebil jeg skal ha. Dem jeg har stt litt på er BMW 3-serie og 5-serie, men også Opel Calibra. Er dette bra biler? Har dere tips til noen andre biler? Prisen bør ikke vær mer enn 30 000,-.

På forhånd, takk!

Det kommer helt an på hva som er viktig for deg. Forhjulstrekk/bakhjulstrekk, billig i drift, liten/stor, sportslig, økonomi osv.. Hva vil du med bilen?

Mange bra førstegangsbiler der ute i verden!

PS: Å forsikre en bmw er en del dyrere enn de fleste opel'er f.eks-

Lenke til kommentar

Golf er en grei førstegangs bil til dem som ikke MÅ ha bakhjulsdrift. Hvis du finner et fint eksemplar skal du kunne klare å holde velikeholdskostnadene ganske lave de første årene. Se opp for rust, og finn en bil med ABS, airbag og servo. Denne bilen ser ut som et godt kjøp, med en "god" del utstyr og hadde ikke gått altfor langt heller.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at jeg annbefaller dette, men men. En volvo, 240,740,940 f.eks er genialt.

Jeg startet med en 3 serie 94modell til 50-60 lapper. Hadde denne en periode. Men nå som vinteren kom, så er det mye mer morsomt med en billig bil- som alt er enkelt på itillegg så billig å eie.

Startet egentlig med at min mening om volvo var bare dritten, og 240 spesiellt kun rånere etc som har.

Men jaggu, den dagen idag sitter jeg med en orginal hvit 240 :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Vet du ikke spurte meg, men det med japanske biler; ville gått for en Toyota av et eller annet, slutten/midten av 90'tallet gjerne. Ellers har du jo Mazda og Honda som og er veldig gode og stabile biler.

BMW ville jeg holdt meg unna, ut ifra at du ikke vil bruke mer enn 30,000,- (tenker da på at du gjerne ikke har ekstremt god råd, helt grei pris for førstebil uansett altså) ettersom de bruker mye bensin, og koster en god del før du får noe som er og ha(nytt altså) Brukte bmw'er bruker uansett mye bensin, og forsikrings prosenten øker kraftig bare ved ordet bmw, ettersom det er flere dødsfall/skade med BMW enn ved f.eks Citroen.

Ikke misforstå meg når det gjelder økonomi altså, bare det at siden det er din første bil er du gjerne ikke stinn av penger, og da er det godt med en bil som bruker lite bensin/diesel per mil. Får du en bil som bruker en halv liter på mila, har du en god bil. De med lavt forbruk er vel rundt 0,59 L - 0,67(ca) på mila.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...