Gå til innhold

BK: Smågroteskt barneportrett

Anew

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vannkopper er en herlig sykdom. Dette er nok ikke et bilde hun vil sette pris på at vi finner frem til konfirmasjonen.

Jeg er spesielt ute etter kritikk på utsnitt og etterbehandling mtp. hudtoner.

Uffda...stakkar. Kunne gått rett inn i en "barnesykdoms-bok" den der. "Fint" illustrasjonsbilde...synes hudtonen var bra jeg. (PS. Pass på at hun ikke klør på "koppene" for da kan det bli arr, min datter gjorde det)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Ugg..

Vel, hudfargen tar seg veldig godt ut, kunne kanskje sett de en anelse varmere, men de passer bra.

Lysrefleksjonene i pupillene kunne jeg klart meg foruten. Bakgrunnen er fin og rolig, og passer bra. En ting jeg virkelig savner dog, er et smil, men hun er vel kanskje ikke overbegeistret av å bli tatt bilde av.

Ellers blir det vel et bilde hun blir lite fornøyd med å se senere: )

Lenke til kommentar

Takk for respons.

Interessant at du syns hudtonene var litt kjølige, Akse - det var akkurat det jeg gikk for, så da har jeg lyktes. :)

Dette var jo ikke akkurat noe beauty shot, men jeg har slitt litt med usikkerhet på etterbahandlingen min i det siste. Om ingen har andre innvendinger, så regner jeg dette som en bekreftelse på at jeg er på rett spor.

Forresten Akse - hva var det du ikke likte med catch lights'ene? (ser at det ene er blitt litt misfarget i nedskaleringen - det er litt fargefeilbrytning på 105'en)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
... utsnitt ...

Trangt! Og som følge ender du opp med noe som skjelden, om aldri, fungerer - å kappe ørlite av toppen på hodet. Dette får forøvrig motivet til å fremstå med en uheldig hodefasong, delvis p.g.a. håret. Hvis du ikke ubevisst har kappet når du tok bildet, kan du kanskje redde deg litt ved å forsøke et kvadratisk format.

... etterbehandling mtp. hudtoner ...

Sitter på en bærbar med uegnet skjem, så her skal jeg egentlig holde kjeft.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger på utsnittet. Originalt er komposisjonen i landskapsformat, og det er godt med luft rundt på alle kanter.

Når jeg bestemte meg for å spørre Akam-menigheten om tilbakemelding på hudtonene, så ga jeg det samtidig et veldig tett 5x7-utsnitt for å høre hvordan det ble mottatt. Er nok enig med PM i at om det skal funke med trangt utsnitt, så må det gjøres enda tettere - hun ser nesten ut som om hun har en brødskalk baki der... :) Personlig er jeg ganske glad i å kutte litt av toppen - men alt til sin tid!

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...