Chiraen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei, jeg er en gutt på 17 år og går på videregående. Jeg har litt lyst på en deltidsjobb, helst i en litt usentral/rolig spillbutikk som spiderman/game/EBgames. Så det jeg lurte på om det er vanlig å gå rett på en slik jobb uten å ha noe særlig til ''butikkerfaring''. Jeg har jo aldri jobbet på Rema eller noe slikt bortsett fra jobbuker på skolen, noe som jeg har ''hørt'' er vanlig å starte med, men jeg grøsser ved tanken :S Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før EDIT: Så med andre ord så er det nok opp til hver arbeidsplass å vurdere, men deltidsjobber ordner seg uten utdanning eller erfaring i liknende bransje. Endret 21. desember 2008 av Milt Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Er ikke noe sjakktrekk å formulere det slik du gjør i denne tråden hvertfall. Hvis du sier at du har lyst å jobbe i en rolig butikk så sier du jo indirekte at du ikke gidder å jobbe for penga.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Han har altså lyst å bare henge bak kassa og snakke om dataspill hele dagen, og innimellom snu seg for å ta ut DVD'r fra DVD-hylla bak seg, og slå inn på kassa. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hei, jeg er en gutt på 17 år og går på videregående. Jeg har litt lyst på en deltidsjobb, helst i en litt usentral/rolig spillbutikk som spiderman/game/EBgames.Så det jeg lurte på om det er vanlig å gå rett på en slik jobb uten å ha noe særlig til ''butikkerfaring''. Jeg har jo aldri jobbet på Rema eller noe slikt bortsett fra jobbuker på skolen, noe som jeg har ''hørt'' er vanlig å starte med, men jeg grøsser ved tanken :S Problemet med spillebutikker er at de stenger tidlig, sånn rundt 5/6 på hverdager og det vil derfor være litt vanskelig å gå på skole samtidig som man skal jobbe og ikke måtte jobbe hver lørdag. Jeg jobber selv på Rema 1000 og synes ikke det er så kjedelig, kan ha litt med at det er veldig mye unge folk der jeg jobber (de fleste er 18-20 også et par som er litt eldre, sjefen er 24) og bra miljø. Er 16 år hvis du lurte . Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert? Endret 21. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert? Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!: Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg begynte i Expert-kjeden da jeg var 15, deretter gikk jeg over til å jobbe hos en skikkelig hifibutikk med mye fete produkter et par år senere. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert? Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!: Var tidlig ja . Vurderer selv søke sommerjobb på en elektrobutikk til sommeren . Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert? Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!: Var tidlig ja . Vurderer selv søke sommerjobb på en elektrobutikk til sommeren . Ja gjør det Det er grei erfaring å ha med seg. Greit med litt referanser til senere også, selv om det ikke er all verden Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert? Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!: Var tidlig ja . Vurderer selv søke sommerjobb på en elektrobutikk til sommeren . Ja gjør det Det er grei erfaring å ha med seg. Greit med litt referanser til senere også, selv om det ikke er all verden Selfølgelig har det noe å si videre i arbeidslivet om man har erfaring fra før. Særlig hvis man ikke gjør det så veldig bra på skolen. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ja det er som jeg sier greit å ha med seg til senere. Ikke misforstå meg Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 En ting som også er med spillbutikker er at det er enorm jobbetterspørsel fra unge gutter, og dersom f.eks butikken bestemmer seg for å legge ut en jobbannonse blir de nedsøkt av folk som vil tjene penger på å selge/spille. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Spillbutikken jeg jobbet i hadde, og har fremdeles, åpent til 21 på hverdager. Spillbutikker inne på sentere har åpent til 20 eller 21, avhengig av senterets åpningstid. Så bare tøys at spillbutikker stenger kl 17-18. Vi ansatte en del folk som var helt uten jobberfaring, så det er ikke umulig å få jobb om man ikke har erfaring nei. Det viktigste er hvordan man fremstår på intervju, og om man er en tilpasningsdyktig person som lærer seg ting, og ikke bare står bak kassa og venter på kunder. De er det mange av! Men ikke undervurder en Rema-jobb altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå