Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tilgang til server fra lokalnett via domenenavn

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Heisann!

Jeg satte nettopp opp en ny Debian-server, og alt virket kjempeflott. Jeg linket den opp mot et dyndns-domene. Alt fungerte. Så plutselig sluttet serveren å svare på tilkoblinger utenifra. Jeg kan pinge adressen, og jeg får svar. Jeg kommer dog ikke inn utenifra via verken ftp eller http.

Det virker vel kanskje som om dette er en feil i NAT-oppsettet, men oppsettet er akkurat det samme som det var, det eneste jeg gjorde da det sluttet å funke var å åpne for ftp inn til serveren. Kan være det er den fordømte Speedtouchen som fucker det til, ikke vet jeg. Alt fungerer på lokalnettverket, men ikke utenifra. Jeg har prøvd å restarte maskinen. Jeg har ikke gjort noe spesielt i noen konfigurasjonsfiler.

Er det noen som har en idé om hva jeg har gjort galt? Blir veldig takknemlig for svar!

Mvh

Aleksander

EDIT: Jeg fant ut at det igrunn fungerer, bare ikke fra mitt lokale nettverk. Andre kommer innpå, men ikke jeg fra mitt lokale nettverk. Vet at jeg har hatt dette problemet før.. Men hvorfor er det sånn?

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Jeg ser at du har en Speedtouch. Har du satt nat loopback på den?

Jeg fikk faktisk akkurat greie på at det er det som visstnok skal være problemet! Har du peiling på hvordan jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Produktnavn

SpeedTouch 510

Programvareutgave

4.2.7.16.0

Kretskort

ADNT-Q

Serienummer

0450FG0A7

Produktkode

35720420

Her er all den infoen jeg kunne finne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

la7dfa.com: Ja, det var det som var problemet.

tingo: Ja, jeg fant ut dette etterhvert. Synd men sant. Skjønner ikke hvorfor NGT byttet ut de gode gamle og stabile Netopia og Cisco-routerne med billigdritt som Speedtouch.

Jeg har dog snakket med NextGenTel, og de tilbudte meg å sende en ny router som passer til formålet. Takk for hjelpen, folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...