Gjest Slettet+432 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Heisann! Jeg satte nettopp opp en ny Debian-server, og alt virket kjempeflott. Jeg linket den opp mot et dyndns-domene. Alt fungerte. Så plutselig sluttet serveren å svare på tilkoblinger utenifra. Jeg kan pinge adressen, og jeg får svar. Jeg kommer dog ikke inn utenifra via verken ftp eller http. Det virker vel kanskje som om dette er en feil i NAT-oppsettet, men oppsettet er akkurat det samme som det var, det eneste jeg gjorde da det sluttet å funke var å åpne for ftp inn til serveren. Kan være det er den fordømte Speedtouchen som fucker det til, ikke vet jeg. Alt fungerer på lokalnettverket, men ikke utenifra. Jeg har prøvd å restarte maskinen. Jeg har ikke gjort noe spesielt i noen konfigurasjonsfiler. Er det noen som har en idé om hva jeg har gjort galt? Blir veldig takknemlig for svar! Mvh Aleksander EDIT: Jeg fant ut at det igrunn fungerer, bare ikke fra mitt lokale nettverk. Andre kommer innpå, men ikke jeg fra mitt lokale nettverk. Vet at jeg har hatt dette problemet før.. Men hvorfor er det sånn? Endret 22. desember 2008 av Slettet+432 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Flyttet etter forsespørsel fra trådstarter. Endret 21. desember 2008 av cyclo Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg ser at du har en Speedtouch. Har du satt nat loopback på den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg ser at du har en Speedtouch. Har du satt nat loopback på den? Jeg fikk faktisk akkurat greie på at det er det som visstnok skal være problemet! Har du peiling på hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) telnet <ipadresse til router> ip config natloopback=enabled saveall Hvis du vil at disse endringene skal beholdes etter et strømbrudd er det mulig du må redigere autoexec.net i routeren. Du kan sjekke http://ngtforum.net for mere info. Endret 22. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har prøvd det tidligere, og den kommer opp med en feilmelding som sier "invalid option => natloopback". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvilken modell er routermodemet ditt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ProduktnavnSpeedTouch 510 Programvareutgave 4.2.7.16.0 Kretskort ADNT-Q Serienummer 0450FG0A7 Produktkode 35720420 Her er all den infoen jeg kunne finne. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 OK. Er problemet at du ikke kan logge på lokalt via dyndns-adressen? I såfall så går det vel greit å bruke http://127.0.0.1 ? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ProduktnavnSpeedTouch 510 Her er all den infoen jeg kunne finne. Aha, da er det lite du kan gjøre. Speedtouch 510 støtter ikke nat loopback (se denne tråden i NGT Forum). Du kan jo undersøke om det finnes nyere firmware som støtter NAT loopback, men jeg tviler. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Aha, da er det lite du kan gjøre. Speedtouch 510 støtter ikke nat loopback (se denne tråden i NGT Forum). Du kan jo undersøke om det finnes nyere firmware som støtter NAT loopback, men jeg tviler. Fant ut det samme jeg også. Skal man ha tilgang så er det mulig å sette 510i i bridge og bruke den som modem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 la7dfa.com: Ja, det var det som var problemet. tingo: Ja, jeg fant ut dette etterhvert. Synd men sant. Skjønner ikke hvorfor NGT byttet ut de gode gamle og stabile Netopia og Cisco-routerne med billigdritt som Speedtouch. Jeg har dog snakket med NextGenTel, og de tilbudte meg å sende en ny router som passer til formålet. Takk for hjelpen, folkens Lenke til kommentar
likhary Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg fikk faktisk akkurat greie på at det er det som visstnok skal være problemet! Har du peiling på hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå