LtdEdFred Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Heisann. Jeg har så godt som null peiling på fotografering, men har en kamerat som er ganske glad i det. Jeg plukket opp at han ønsker seg et stativ, men dette sier lite. Finnes det gode og dårlige stativer? Jeg har sett i prisguiden at det finnes stativer fra 100,- til mange tusen kroner. Hva skiller disse? Jeg vet dessverre ikke helt hva han ønsker å oppnå med dette stativet, men han er arkitektstudent og bruker kameraet mye i forbindelse med å ta bilder av figurer, modeller osv (om det sier noe om behovet). Det hender også at han tar naturbilder. Prisen bør ikke overstige 500-600,- Får man noe brukbart til denne prisen eller kan han da like gjerne spare litt penger og kjøpe et selv? Jeg håper noen der ute har noen tips til meg Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Får ikke noe særlig bra til den prisen. Jeg har selv et stativ til rett over 800 kr og jeg angrer på det kjøpet. Like greit å kjøpe noe skikkelig med en gang. Mitt går med mitt D60 og kit-objektivet, men skal jeg ha noe særlig mer tyngde på det så begynner det å bli ustabile resulteter. 40D veier mer enn mitt kamera. Forskjellen på dyre og billige stativer er byggekvalitet, stødighet, vekt og oppbygging/utforming (forskjellige hoder osv). Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg kjøpte et Velbon 3-veis stativ på Elkjip til rundt den prisen. riktignok noen år siden men det virker da solid og greit nok. Jeg bruker det med et 20D med batterigrep og 24-105 mm og 70-200 mm uten problemer. Stativet heter forøvrig Velbon CX 686. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Det rimeligeste brukbare stativet som brukere her anbefaler er Velbon sherpa 600R Så du får vurdere om kameraten din er vært de 200 ekstra Edit: Linken er nå linket direkte til stativet Endret 22. desember 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Uff, jeg ville da spandert mer en 500,- Heller mer en tusenlapp. Jeg henger meg på de andre forslagen, de er gode nok de:) Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det rimeligeste brukbare stativet som brukere her anbefaler er velbon sherpa 600R.Så du får vurdere om kameraten din er vært de 200 ekstra Edit: bare skriv 600r i søkerfunksjonen hos JP. Jeg vil også anbefale dette. Mye stativ for pengene og klart bedre og stødigere enn mange av de andre såkalt "billigstativene". Det finnes ikke noe tak for pris om man vil gå helt bananas, men det er viktig å tenke på hva som trengs. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Da takker jeg så mye for alle tipsene. Skal vurdere litt om jeg kjøper et stativ allikevel da. Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 For 500kr kjøp brukt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 For 500kr kjøp brukt. Tror han hadde tenk og kjøpe presang til den jula som akkurat har vært,og ikke til neste jul Lenke til kommentar
Mattius Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjøp deg et stødig og greit Manfrotto-stativ Jeg gjorde det nettopp og jeg angrer ikke det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå