rofl Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg har et problem. Jeg forsøkte å poste til ITPRO forum, men hadde glemt passord, og det er ikke mulig å komme inn med linken man får på epost. Å registrere ny bruker med annen epost adresse gikk heller ikke, samme problem. Men det er vel noen glupinger i dette forum også? Hvis ikke får jeg spørre leverandøren etter kildekoden og se om jeg kan finne noe ut av det, har litt erfaring med bl.a. Visual Foxpro, for dette kan da umulig være så vanskelig å finne ut av hvis man kan det man holder på med? Her er det: Jeg benytter et regnskapsprogram. Det finnes også en standard dokumentsamling fra programleverandøren, bestående av både Excel regneark og Word dokumenter. Dette er standard-dokumenter som kopieres til eget område og modifiseres til bruk i egen bedrift. Denne kopieringen skjer altså innefra regnskapssystemets program. Kopien blir da tilgjengelig i programmets menysystem og kan tilpasses etter eget behov. For Excel-filer fungerer dette helt som det skal. For Word-filer fungerer det ikke, og det gis følgende feilmelding: (navn er kamuflert) Meldingboksens tittel er regnskapsprogrammets navn. Meldingen lyder: Det oppstod en feil av typen EOleException Feilmelding: Kan ikke lagre denne filen fordi den er åpnet et annet sted. (\\…2-3-1-2_Word_dokumentets_navn.doc) Feilkode: -2146822932 (0x800A14EC) Microsoft Word. Har prøvd å gå direkte inn og hente en Word-fil ved å høyreklikke på ikonet og velge COPY – PASTE, og det virker slik det skal. Men denne metoden kan ikke benyttes, fordi dokumentet da ikke blir inkorporert i programmets menyer. Programleverandøren har hittil ikke klart å løse problemet, og forstår visstnok heller ikke hva problemet kan være. Så da gjenstår bare dette forum – er det noen som kan hjelpe meg videre med dette? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Her kan du teste ved å f.eks prøve å slette .doc etter feilmeldingen kommer opp. Hvis du ikke får lov til dette er det et program/kode-snutt som låser filen. Da kan du bruke f.eks WhoLockedMe? http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/ for å sjekke hvilke programmer som faktisk låser. Personlig har jeg også opplevd at virusprogrammer låser filer midlertidig for å sjekke, noe som kan gi exceptions på enkle scripts/programmer; spesielt på com-baserte programmer. Lenke til kommentar
rofl Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Her kan du teste ved å f.eks prøve å slette .doc etter feilmeldingen kommer opp. Hvis du ikke får lov til dette er det et program/kode-snutt som låser filen. Da kan du bruke f.eks WhoLockedMe? http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/ for å sjekke hvilke programmer som faktisk låser. Personlig har jeg også opplevd at virusprogrammer låser filer midlertidig for å sjekke, noe som kan gi exceptions på enkle scripts/programmer; spesielt på com-baserte programmer. Vil det si at du mener at kopieringen kan ha fungert, men at kopien ikke lar seg åpne? Skal se på det i morgen, må da finne ut hvor slike filer blir lagret, jobber jo vanligvis inne i programmet men kan jo snoke fra OS. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du kan i programmeringsverden låse filen for skriving men fortsatt ha mulighet til å f.eks lese. Dvs når du kopierer en fil som ellers ikke kunne bli lagra og du får lov til å lese fra kilden da får du en kopi som kan inneholde det du ønsker. Hvis det er så mistenker jeg sterkt noe overvåkningsprogrammer som f.eks antivirus Lenke til kommentar
rofl Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Du kan i programmeringsverden låse filen for skriving men fortsatt ha mulighet til å f.eks lese. Dvs når du kopierer en fil som ellers ikke kunne bli lagra og du får lov til å lese fra kilden da får du en kopi som kan inneholde det du ønsker. Hvis det er så mistenker jeg sterkt noe overvåkningsprogrammer som f.eks antivirus Jeg har konstatert at programmet er skrevet i Delphi - om det kan ha noen betydning. Det som skrives om antivirus ser interessant ut. Feilmeldingen sier jo at det ikke kan lagres en kopi, fordi filen er åpnet et annet sted. Og meldingen ser ut til å ha sin opprinnelse i MS Word. Men filen skal jo ikke være åpnet - den skal jo bare kunne kopieres for å være tilgjengelig for individuell tilpasning. Filattributt read only regner jeg med ikke kan bety noe - det gjelder vel bare overskriving. Men antivirus igjen: Burde ikke av programmet selv fortelle hva det gjør? Hjemme benytter jeg Zona Alarm, det sier alltid ifra når det blokkerer aksess til eller fra min pc. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Får du prøvd ut systemet uten noen sikkerhetsprogrammer i bakgrunnen? Hvilken office versjon kjører du på? Lenke til kommentar
rofl Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Skal sjekke Offisce versjon. Antivirus prog er Trend. Googlet feiltypen og fikk mange interesante linker som jeg viderbefordrer til prog leverandør. Bl.a. et forum som så ut til å være ganske midt i blinken for akkurat slike problemer. Skal prøve å komme tilbake hit når vi har kommet litt lengere i prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå