Fin Skjorte Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Dagbladet kårer årets navn og kandidatene er Marit Breivik Per Petterson Manuela Ramin-Osmundsen Joralf Gjerstad (Snåsakallen) Magnus Carlsen The BlackSheeps Jonas Gahr Støre Sindre Egeness Madcon Kristin Halvorsen Men hva har egentlig disse mennesken gjort i løpet av året som faktisk betyr noe? Eller er listen kun en selvforherligende suppe for at vi kan klappe oss på skulderen å si - nordmenn er jo verdensmestere i Norge? *edit: Link til blabladet Endret 21. desember 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Marit Breivik: Gått på ski? Vet ikke om hun har vunnet noe siden jeg ikke har fulgt noe med. The BlackSheeps: Vunnet MGP junior. Jonas Gahr Støre: Drevet på med politikk. Madcon: Drevet på med musikk Kristin Halvorsen: Samme som Støre. Resten vet jeg ikke hvem er. Endret 21. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Marit Breivik:Gått på ski? Vet ikke om hun har vunnet noe siden jeg ikke har fulgt noe med. du har tydeligvis ikke fulgt med i mange år: http://no.wikipedia.org/wiki/Marit_Breivik :D men ang selve lista, så synes jeg ingen av de nevnte personene er verdige vinnere. har dog ingen bedre navn å komme med i farta.... Endret 21. desember 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Men hva er det? Marit Breivik ledet håndball landslaget til sitt første OL-gull, men det var også en tropp på 20-30 jenter med på og ikke minst et solid støtteapperat. Black Sheeps vant MGP jr. - juhu... det er jo ikke helt revolusjonerende for menneskeheten. Madcon har hatt noe suksess i Europa, og et tv-program - noe veldig mange har hatt. Gahr-Støre og Halvorsen har gjort det de skal gjøre. I stor grad vært ganske så diplomatisk og ikke dritt seg ut. For all del, så kan det hende at noen av kandiaten har gjort noe stort, men såvidt jeg har fått med meg så er det ingen ting som er så stort at man bør kunne kalles "årets navn". Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Marit Breivik:Gått på ski? Vet ikke om hun har vunnet noe siden jeg ikke har fulgt noe med. du har tydeligvis ikke fulgt med i mange år: http://no.wikipedia.org/wiki/Marit_Breivik :D men ang selve lista, så synes jeg ingen av de nevnte personene er verdige vinnere. har dog ingen bedre navn å komme med i farta.... Blandet visst Marit Breivik med Marit Bjørgen . Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Absolutt en skuffende liste. Litt på sparket er mine kandidater, som nok er sterkt farget av mine interesser, men allikevel langt mer kvalifiserte enn Dagbladets liste, følgende: - Bjørn Erik Thon - Torgeir Waterhouse - Georg Apenes - Steve Pepper - Erik Schjenken - Tore Sandberg Edit: Og Håkon Wium Lie er en bra kandidat. Endret 21. desember 2008 av rikspøbel Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Listen er ikke komplett uten Kohoonir Nordberg (staving) . Nei, årets navn vil jeg si er Marit Breivik pga håndballagets fantastiske prestasjoner, og så lite som jeg følger med i media annet en populærmediene så kan jeg svært lite om andre navn. Please, å vinne MGP Junior eller være politiker er jo ikke noe stort i mine øyne. Kan like gjerne ta med programlederen av Kvitt eller Dobbelt fordi hun er så snill med barn. Eller Charter-Svein (oh yea), eventuelt en av de som var med på Den utrolige reisen (eller hva det programmet med nordmenn på tur hos stammefolk het). Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Kristin Halvorsen har vært altfor anonym, støre og. Magnus Carlsen eller Marit Breivik fra den lista der. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi må bare innse det: Norge er et lite land, og det er ikke hvert år noen har gjort noe som kvalifiserer til noen hederstittel. Eller rettere sagt: Det er kanskje noen som har gjort det, men ikke noen på Blablas liste over "Folk som er egnet til å øke løssalget". Du må som kjent være kjent fra før for å havne på den listen. Så burde man kanskje vurdere å gjøre som portvinsprodusentene, de lager bare årgangsportvin av de beste årene. (En sannhet med modifikasjoner, men et prinsipp til etterfølgelse allikevel.) Nå leser jeg som kjent ikke Blabla, så jeg bryr meg ikke så veldig. Håper egentlig på en SMS-kampanje for The BlackSheeps blant Blablas yngre lesere. De fortjener det sikkert like godt som noen av de andre, og vil illustrere det meningsløse med slike avstemninger. Geir Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Altså, denne prisen er jo ikke bare for folk som utmerker seg positivt, men som er mye omtalt og i media og på "alles lepper". Koohinor vant ifjor, og da utmerket hun seg i noens øyne positivt, og i andres øyne, negativt. Var det noen på den lista som var mye oppe i media osv. i år så var det vel Osmundsen. Men det blir altså ingen "hederspris" som sådann. Pris for heder burde på den listen i så fall gå til Magnus Carlsen. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Altså, denne prisen er jo ikke bare for folk som utmerker seg positivt, men som er mye omtalt og i media og på "alles lepper". Koohinor vant ifjor, og da utmerket hun seg i noens øyne positivt, og i andres øyne, negativt. Var det noen på den lista som var mye oppe i media osv. i år så var det vel Osmundsen. Men det blir altså ingen "hederspris" som sådann. Pris for heder burde på den listen i så fall gå til Magnus Carlsen. Enig. Det er en pris for den som har tjent dagbladet mest penger og ikke noe stort mer Endret 22. desember 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Det er vel kanskje en liste over salgsfrembringende personer for dagbladet. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er en pris for den som har tjent dagbladet mest penger og ikke noe stort mer Hehe Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Om Trond Mohn ikke vinner tittelen som årets bergenser i bergensmedia så skjønner jeg ikke hva som skjer med verden. Det at de lanserer Davy Wathne som kandidat gjør meg egentlig litt smådårlig. Ang nasjonal basis så er det få og velge mellom. Det må være noen som skiller seg ut. En statsråd som har fått sparken? Alvorlig talt? Dagbladet befester sin posisjon som en avis som ikke har peiling på noe - bortsett fra å øke frustrasjonen av tilstanden til norsk media for undertegnede. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Får sitere meg selv over da Altså, denne prisen er jo ikke bare for folk som utmerker seg positivt, men som er mye omtalt og i media og på "alles lepper". Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Madcon Herrejesus... Nei, vent, Manuela Ramin-Osmundsen :blink: Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har noen fortalt The Blacksheeps at navnet deres er en skrivefeil? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Madcon Herrejesus... Nei, vent, Manuela Ramin-Osmundsen :blink: True that!! Fra biografen av MRO, utgitt 2037: - Du ble årets navn i Blabladet 2008, hvilke begrunnelse var det for den kåringen - Å bli tatt for å lyve om en løgn og så lyve om den igjen solgte bra med aviser da! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har noen fortalt The Blacksheeps at navnet deres er en skrivefeil? Ja, de har visstnok fått høre det av engelsklæreren sin, med flere. De sier selv at det er bevisst, at hvis de mente sauer så hadde de skrevet det i to ord og uten s'en. Ikke at det betyr noe. Det er mange band som har brukt stavefeil mer eller mindre bevisst, Led Zeppelin for eksempel. Geir Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Per Petterson Hvem? Tror jeg må lese mer dagbladet (hahaha) Joralf Gjerstad (Snåsakallen) Han kan sikkert gi svaret på denne tullekåringen allerede nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå